Perfect leven... of toch niet? Verveling

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 5 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Ik zou wat aan die onrust gaan doen en me als ik jou was nu eens storten op het project onderzoeken waar die onrust vandaan komt en waarom al die nieuwe projecten van jou maar even helpen.

cosdy vindt dit leuk.
  2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Je moet alleen wat aan die onrust doen als het voor jou een probleem is. Want waarom zou je iets veranderen waar jij geen last van hebt? Dat lukt vaak niet eens (want voor jou is er geen probleem).

Sommige mensen blijven altijd een mate van onrust houden. Die verhuizen om de paar jaar, doen werk als interimmer en zijn iedere vakantie op pad. Hebben naast hun baan en kinderen tijd voor een bestuursfunctie en daarnaast vrijwilligerswerk. Ik wordt al moe als ik dat soms voorbij zie komen (op insta). Maar wie ben ik om daar iets van te vinden?

Heb jij er last van en ervaar jij ongeluk hierdoor? Los van de reacties van je man.

3. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Kan je geen oppas aan huis regelen voor een extra middag, eens per week of 2 weken? Een middag thuis is voor je kinderen minder ingrijpend dan een middag BSO, maar jij kan die uren echt iets voor jezelf doen.
    Wij hadden tijdens de lockdown via zo’n oppasplatform iemand geregeld. De kinderen vonden het superleuk, (stiekem veel leuker dan een middag met mij), want de oppas speelde heel veel met ze; spelletjes, knutselen etc. Ik vond het ideaal en zou er best zo af en toe de kosten voor over hebben zonder me schuldig te voelen dat de kinderen extra naar de BSO moeten.

Golden1213 vindt dit leuk.
  4. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    #44 Golden1213, 5 feb 2022
    Laatst bewerkt: 5 feb 2022
    @Annemeis

Ik durf niet in te vullen maar ben je misschien hoogbegaafd?

Misschien is het wel een idee om te schrijven? Dit kan ook voor jezelf een uitlaatklep zijn?
    Iedereen verveelt zich wel een keer maar jij hebt echt uitdaging nodig.

Ik blijf hameren op jezelf gelukkig maken door te doen wat je gelukkig maakt. Voor mij is dat eens per maand een dag weg, nacht weg. Tijdens de corona periode ging ik een hele dag in bed liggen met ongezond eten, drinken en de tv voor m'n neus. De telefoon erbij en de deur op slot!

Dit doe ik omdat ik dat graag wil. Papa weet dit en staat daar ook achter. Ik heb dit zelf ingevoerd omdat ik heb gemerkt dat de emmer soms te vol zit.

Als je partner echt om je geeft gunt hij jou je eigen ontwikkeling en eigen tijd!

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vul dat toch ook niet in voor iemand? Ik bedoel alleen dat je door die staat van zijn, misschien keuzes maakt die je normaal niet zou doen. En dat je achteraf dus concludeert dat je de essentie vergeet van waar je voor staat.

Deel Deze Pagina