Hallo mede-zp'rs! Ik heb een vraag aan jullie. Vrijdag 4 juni 2010 zijn mijn vriend en ik in het huwelijksbootje gestapt. We hadden met de zaal waar we 's middags/'s avonds het feest hadden een vaste prijsgarantie gemaakt van 25,- p.p. (voor de avond.) De gasten konden tot 21 mei aangeven of ze kwamen of niet. Dat zouden we dan nog even doorbellen. Ik heb 22 mei doorgebeld dat er rond de 225 gasten kwamen, maar die vrouw van de feestzaal zei ook, dat er ook vaak nog wat mensen niet kwamen, of een paar dagen van te voren af zouden zeggen...dus kon nog wat minder worden. Op de avond zelf, waren er nog best veel mensen niet. Wij zelf hebben geteld, zo rond de 195/200 gasten in totaal, de feestzaal zei dat ze het aantal koffie zouden tellen. Tegen 19.30 zijn er al wat vrienden geweest (stuk of 10) die al een kopje koffie hebben genomen. Die zijn er waarschijnlijk ook bij opgeteld, (terwijl ze tegen 20.00 weer opnieuw zijn geteld) en daardoor kwam het aantal op 210. Ze zijn dus dubbel geteld, 1st om 19.30 daarna om 20.00, terwijl het om dezelfde mensen ging. In totaal staat er op de 2e rekening dat er 210x koffie met gebak is gerekend (wat dus eigenlijk ongeveer 200 had moeten zijn)...maarrrrrrr nu is er op de rekening 220 x 25,- geteld. De 1ste rekening klopte sowieso al niet, omdat ze zich niet aan die vaste prijsgarantie hadden gehouden, want, zo zei hij, er was wel aardig wat gedronken...tja...dan moet je geen vaste prijsgarantie geven. Toen kreeg ik dus een nieuwe rekening, met 220 gasten! Toen ik vroeg waarom dat was zei hij: ja, we hebben op 220 gasten gerekend, dus daar hebben we ook gebak voor gehaald en broodjes beenham voor geregeld...oke dacht ik...dat is waar... Maar later had ik het er met mijn inmiddels man over en we waren het er allebei over eens dat je daar dan toch geen 25,- p.p voor kan vragen!!! Als die 210 gasten kloppen, zouden we dus 10x25,-=250,- betalen voor mensen die niet eens geweest zijn! En...wat wij bijna zeker weten is dat er zelfs niet eens 210 gasten waren! (dit ga ik nog uitrekenen) Ook had hij op de 1e rekening 3x een kindermenu van 7.50 gerekend...en toen we dus aangaven niet met die rekening akkoord te gaan, heeft hij dus een 2e rekening gestuurd en daar heeft hij er 3x 10.00 van gemaakt. Snappen jullie het allemaal nog?! Ik weet niet zo goed wat we hiermee moeten...kun je hier wat mee?! Kun je rechtsbijstand inschakelen of hebben we geen keus en moeten we gewoon betalen!? Het gaat er echt niet om dat we niet willen/kunnen betalen, maar het gaat gewoon om het principe. Hij houdt zich gewoon niet aan de afspraken... Hopelijk hebben jullie tips voor me! Alvast bedankt! Liefs Loesie
In principe moet je gewoon betalen voor het aantal mensen dat je hebt doorgegeven, ook al zijn ze niet geweest. Moesten wij wel en ik hoor dat van iedereen. Dus dan wordt je nog gematst.
Oké...dat wist ik nie... Maar waarom ben ik dan gematst?! Die 25,- was de afspraak? Dit staat er onderaan hun site: De nota van uw feest wordt gemaakt op basis van nacalculatie, dat wil zeggen dat er na afl oop van het feest wordt geteld hoeveel er verbruikt is van: koppen koffie, liters gedistilleerd, frisdrank, vruchtendrank, bier, flessen wijn etc. Het gebak, de koude hapjes, broodjes zijn speciaal voor uw feest bereid en hiervan wordt het bestelde aantal in rekening gebracht. U kunt met ons een maximum prijs afspreken. Hebt u bijvoorbeeld 100 personen uitgenodigd met arrangement A van 22,50. Dan krijgt u van ons de garantie dat het factuur bedrag niet meer dan 2.250,00 zal bedragen. In dat blauwgedrukte wordt dus aangegeven dat je wel voor de hapjes/gebak/broodjes moet betalen, wat logisch is, maar dat is toch geen 25,- samen?
wij hadden ook een vaste prijsafspraak. het aantal gasten dat je doorgeeft, dat dien je ook te betalen! ook als er mensen niet komen, de zaal waar je feest hebt, heeft inkopen gedaan voor het aantal mensen dat jij hebt doorgegeven, dus dat moet je gewoon betalen. bij ons zijn er ook enkele mensen niet op komen dagen, maar daar moesten we dus wel voor betalen. en eigenlijk vind ik dat ook alleen maar logisch.
Helemaal mee eens. Is ook (bijna) overal zo van te voren is je ook nog aangegeven dat er vaak minder mensen komen Dus ik zou niet balen van het bedrijf waar je het feest hebt gehad, maar balen van de gasten die niet hebben afgebelt.
Wij hadden ook een vaste prijsafspraak, en hebben ook van te voren het aantal mensen moeten doorgeven.. Tsja en ook betaald voor de mensen die niet geweest zijn.. Dit is ons ook verteld van te voren, jullie niet?
ja je hebt gewoon een vaste prijsafspraak gemaakt voor 225 man voor 25 euro pp als je nou na calculatie gedaan had dan had je wel betaald voor wat er daadwerkelijk verbruikt is maar.... dan tellen ze ook letterlijk alles! Dus er iets niets raars aan jullie rekening Dus mocht je nog eens een feestje geven dan zou ik ruim onder het aantal personen gaan zitten wat je verwacht, want wat er meer komt rekenen ze heus wel door
volwassen gasten 225*25=5625 kinderen 3*7.50= 22.50 totaal 22.50+5625=5647,50 is wat je moet betalen lijkt mij, want dat heb je doorgebeld als de rekening nu uiteindelijk; volwassen gasten 220*25= 5500 kinderen 3*10=30 totaal 5500+30=5530 ben je gemats lijkt mij of ik heb je hele verhaal niet begrepen! liefs hellen
Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties. Nee, het is ons van te voren niet verteld dat we de mensen die niet komen ook moesten betalen. Als we dat hadden geweten, dan hadden we een week van te voren nog een keer gebeld met de afmeldingen die we later nog hadden gekregen. Hij liet het meer zo overkomen dat het niet mooi stond als je veel lege plaatsen had. En ik snap echt wel dat ze de broodjes/hapjes/gebak in rekening brengen, maar vind het wel raar dat ze dan de drankjes ook meetellen...en dat is ons echt niet verteld. Hij zei dat ze het aantal kopjes koffie/thee op de avond telden, zo het aantal gasten gingen berekenen en dat x 25,-. Maar dan zal het wel kloppen. Liefs
wij hebben toen wij gingen trouwen ook een vaste prijs afspraak gemaakt ik heb alles op papier gekregen met handtekening.. altijd handig voor als je achteraf dus dit soort dingen hebt..
wij hadden ook een afspraak per persoon. en er kwamen er minder, en op de rekening stonden er ook duidelijk minder op. ik vind nie da je moet betalen voor mensen die niet gekomen zijn. dan had je wel 150 mensen op kunnen geven ipv 225 als ze dat aanhouden, ik zou voet bij stuk houden en volhouden en niet betralen.. je betaald voor wat je gekregen heb, en dat er veel gedronken is? tja daar is die prijsafspraak toch zo mooi voor? nee zou het zeker nie betalen. succes!
Dan heb je mazzel gehad of het zo geregeld dat je betaalde voor wat er kwam en niet voor wat er zou komen. Mensen denken altijd zo makkelijk met dit soort dingen vind ik. De accomodatie moet werknemers inplannen en die ook betalen, komen er 10 gasten minder of nog meer dan is er misschien al 1 werknemer teveel, die wel betaald moet worden omdat hij/zij ingepland is. De hapjes moeten van te voren klaar gemaakt worden, ook de hapjes van de mensen die er later niet zijn. Maar ze moeten wel gemaakt worden en ook hier is wellicht een extra werknemer bezig die er anders niet was en anders zijn ze er langer mee bezig. Voor 10 personen meer hapjes ben je ook meer tijd kwijt dus meer uurloon, materiaalkosten ed. Enz. Enz. Jij hebt gereserveerd voor een aantal gasten en daar wordt rekening mee gehouden en moet ook betaald worden, het is je eigen verantwoordelijkheid om een week van te voren het totaal door te geven, ga daar nog een paar onder en dan zit je meestal wel goed, want niet iedereen belt af. Als je een week centerparcs boekt maar je besluit een dag eerder weg te gaan zeg je toch ook niet dat je minder wilt betalen omdat je er korter zit?
Bij ons (partycentrum) betaal je wat is opgegeven. Tenzij er meer gasten zijn geweest. Wij hebben ook kosten. We zetten personeel in, zorgen dat de inkoop gedaan is. Ik vind dat logisch. Je betaald wat je opgeeft. Als je thuis de aardappels niet op krijgt breng je ze ook niet terug naar de winkel. Ik vind het altijd erg raar als mensen gaan zeuren over de rekening, tenzij zij zelf dat aantal hebben door gegeven. En als ik jouw rekening zo zie, heb je een koopje hoor
Ik zie nu dat je van te voren andere afspraken heb gemaakt. Als wij zo'n afspraak maken laten we de shiftleader en ceremoniemeester op de avond zelf het aantal gasten bepalen. Zo krijg je nooit gezeik achteraf... Nu wordt het zo'n welles niettes verhaal.. Moeilijk! Misschien voor de gulden middenweg kiezen? En voorstellen om de kosten te delen met de locatie?
De prijsverhoging van het kindermenu klopt inderdaad niet. Maar verder betaal je gewoon voor het aantal gasten dat jullie hebben opgegeven. Dat is eigenlijk overal zo. Wij zijn bij ons huwelijk ontzettend gematst, wij kregen korting omdat er veel mensen niet konden komen door zware sneeuwval. Ze hebben bij ons toen wel de hapjes, maar niet de drak in rekening gebracht. Maar dat was puur service, dat hoeven ze niet te doen! Je hebt namelijk met hun afgesproken om 225 x 25 euro te betalen. Je zou kunnen vragen of ze ermee akkoord gaan om het zo op te lossen. Maar als ze dat niet doen, hebben jullie je gewoon te houden aan de afspraak die gemaakt is. Probeer je verder niet al te druk te maken op die rekening en geniet gewoon lekker na van jullie trouwdag. 't Zou zonde zijn als dit jullie het voor jullie verpest!
Hier dus ook,toen er later iets niet bleek te kloppen hoefde we dat alleen maar aan te geven en werd gelijk keurig opgelost! Het is trouwens ook zo dat als er opeens veel minder gasten komen je ook rekening moet houden door het door hun ingeplande personeel enzo he.Hun hebben alles geregeld en gepland.Als je afmelding hebt is het toch logisch dat je dat even doorgeeft als ze op de dag zelf minder tellen is het gewoon te laat,ik vind het wel logisch eigenlijk.
Goeiemorgen... Bedankt voor weer een stel reacties... Het feit is, dat we op papier hebben staan dat we voor de mensen overdag 35,- hebben staan...we hebben dit later nog een keer met hem besproken en die prijs bleef staan. 38 x 35,-... Daar heeft hij dus ook 37.50 van gemaakt... Hij zegt nu dat het allemaal iets hoger is uitgevallen, dus dat het daarom duurder uitkomt...goed...daar wil ik dan niet moeilijk over doen, maar voor de avondgasten had hij dus ook al 26,50 gerekend, terwijl we daar een vaste prijs voor af hadden gesproken. Hij had toen 210 mensen gerekend...(staat op de 1e rekening) (kwam uit op 7206,-) Toen heb ik gebeld, en gezegd dat we een vaste prijsgarantie hadden en dat hij zich daar aan moest houden... Hij zei dat hij de rekening er even bij ging pakken, hij zat achter de computer...Toen zei hij: Ik kom uit op 7100 nog wat (weet het niet meer precies)...dat is toch al vreemd, dat hij een ander bedrag noemt dan op de rekening staat. Na wat overleg zou hij een nieuwe rekening opsturen. En toen kreeg ik een rekening mét: de kindermenu's die verhoogd waren van 7,50 naar 10.00 én nu dus 220 gasten x 25! Het gaat mij er echt niet om dat we dat moeten betalen, maar ik vind het vreemd dat er in die rekeningen verschil zit! Zo van, als ik dan mijn afspraak na moet komen dan zet ik hier en daar wel wat bij op. En hij heeft nooit gezegd dat de gasten die niet komen wel betaald moeten worden...want we hadden het nog over mijn oom die in het ziekenhuis ligt en als er mensen niet kwamen, was dat geen probleem, want ze haalden dan wel wat tafels weg. Maar niet, geef het nog even door, want je betaald er wel voor. Maar goed, het zal wel kloppen dan, al blijf ik het bij sommige punten vreemd vinden. Bedankt voor de reacties. Liefs Loesie