Hallo allemaal Ik vroeg mij af wanneer je aan je familie gaat vertellen dat je zwanger bent? Het is natuurlijk je eigen keus maaar ja wat is verstandig? Ik neig een beetje naar de 12 weken of is dat overdreven? Stel dat er iets mis gaat....je weet maar nooit
Ik heb het eigenlijk direct met 5 weken verteld aan familie die het dichtste bij ons staat.. Want ookal zou het misgaan voor de 12 weken, dan zou ik het fijn vinden om mijn verdriet kwijt te kunnen bij mn familie! Werk heb ik het verteld met 12 weken.
Wij hebben het mijn moeder en schoonmoeder verteld een paar dagen na de positieve test. Sommige mensen in de omgeving weten het ook.Op het werk heb ik het ook verteld,omdat ik me niet altijd even lekker voel (misselijk).
Wij wisten het pas met 10 weken, en toen heb ik het met veeeeel moeite nog vier dagen stil kunnen houden. Ik was zo blij dat ik het niet meer stil kon houden, hoewel m'n man graag nog even wat wilde wachten. Maarja, toen na zolang wachten eindelijk zwanger was, kon ik absoluut niet meer wachten, ik dacht dat ik uit elkaar zou barsten als ik het nog langer stil moest houden.
wij wilden het de vorige keer pas bij de 12 wkn zeggen maar toen hebben we een MK gehad bij 7 wkn en we vonden het niet fijn om te moeten zeggen een MK te hebben gehad terwijl niemand wist dat we zwanger waren... en voor je houden is ook geen optie.. je wilt er over praten.. nu opnieuw zwanger hebben we het tegen mn schoonouders al wel verteld.. die wisten het een week na ons ongeveer.. en mijn ouders vertellen we het na de echo (6 april) het weekend dat ze toch nog naar ons toe komen... en onze beste vrienden weten het ook trouwens..
Met 14 weken hebben wij het pas wereldwijd bekend gemaakt, we moesten zelf heel erg wennen aan het idee, vandaar dat het iets langer duurde. Maar omdat het ongepland was had ik dus wel de dag dat ik er achter kwam in paniek mijn moeder gebeld, dus mijn moeder wist het, mijn broertje, mijn vader, 2 dagen later mijn opa en oma, die hebben we het snel verteld want mijn opa is heel erg ziek en ik wou gewoon dat als het mis ging met hem hij dit wist. Zijn ouders toen ook maar ingelicht en later pas alle andere mensen
wij hebben het familie meteen gezegt na een positieve test vrienden en kennisen met 7 weken toen we een goeie echo hadden... het kan altijd misgaan, met 5 weken met 14 weken en met 28 weken, de zwangerschap verloopt er echt niet beter op wanneer ik het niet vertel.en ik kan wel wat steun gebruiken mocht het misgaan. maar als jij neigt naar de 12 weken dan moet je gewoon de 12 weken aanhouden, je moet doen wat voor jou het beste voelt.
Idd gewoon je eigen gevoel volgen. Wij hebben het vorige keer na een goede termijnecho verteld (was rond de 12 weken) Deze keer gaan we het aankomend weekend vertellen, beetje laat maar we wilden weer de 12 weken afwachten maar werd afgelopen maandag opeens een weekje vooruit gezeg bij de termijnecho Familie van mn vriend woont een aardig stukje hiervandaan dus zomaar 's avonds even langs gaan is ook geen optie. Bij mn eerste hebben we het veel eerder verteld maar dat was toch een iets andere situatie, was 16 en was allemaal nogal erg onverwacht Liefs mij
wij hebben het ook al meteen verteld. Ik denk ook zo het kan ook met 20 weken mis gaan. Mocht je een miskraam krijgen dan heb je ook mensen die je kunnen steunen. Maar ja, dat is natuurlijk ieder voor zich he!
Wij hebben het onze ouders en broers vertelt, zodat hun weten wat er aan de hand is, de rest vertellen we het na de eerste goede echo en dan ben ik 11 wk en 5 dagen.
wij hebben in de MMM gezeten, dus familie wist van het spuiten etc....dus dan hou je het niet echt geheim....verder weten een paar vrienden het, en op het werk....dit omdat ik me niet lekker voelde, en ik naar sommige clienten niet naartoe mag(werk als verpleegkundige, en mag dus niet maar mensen met chemokuren, besmettingen etc)
Aan onze ouders, broers en zussen hebben we het al heel snel verteld, met 8 weken ongeveer. Ik hoefde trouwens niets te vertellen, want ze zeiden het zelf al... Aan onze vrienden hebben we het met een week of 12 verteld. Op mijn werk heb ik het met 16 weken bekend gemaakt.
ik heb het de dag van de test aan m'n beste vriendin vertelt, omdat ik me niet kon inhouden toen ze 'zomaar' belde en vertelde dat zij zwanger was... ! Ik kon alleen maar zeggen: ik ook!!!! M'n ouders heb ik het met 7 weken verteld, omdat ik toen weer meer last kreeg van klachtjes, waardoor ik het op m'n werk aan m'n baas even wilde vertellen, zodat ik niet met allerlei smoesjes hoefden aan tekomen zetten als ik moest invallen en dat niet ging. Na de 1e echo, met 8,5 week, hebben we het de rest van de wereld verteld . Dit omdat het zo schijnt te zijn, dat de kans op een miskraam drastisch omlaag gaat op het moment dat je een kloppend hartje hebt gezien. Dan is die kans nog maar 0,1 % als ik het goed heb. Hadden we de echo later gehad, dan hadden we het later verteld.
Wij gaan het onze dichtbije familie vertellen na onze eerste (hopelijk) goeie echo. Deze hebben we over 3 weken, dan ben ik 10 weken zwanger. Pas bij de 12/13 weken (wanneer ik de 2de echo heb gehad) vertellen we het aan de rest van de wereld. Het is nu dus nog steeds ons geheimpje. Al heb ik wel het idee dat mijn ouders het wel door hebben hoor. We hebben namelijk in december een MA gehad, daar weten ze vanaf. Dus ze kunnen het bijna weer verwachten. En aangezien ik me echt beroerd voel en er niet uit zie... Hebben ze het vast al door. Ach ik hou me van de domme haha!
Ik heb het mn ouders en mn vriendinnen die het dichtste bij me staan direct na de test verteld..en verder nog niemand. Want ja..zit toch wel met die 12 weken inderdaad..Maar wilde het ook helemaal niet niemand vertellen dat mocht het misgaan dat je dubbel moet vertellen... Maar we zijn positief en dat het NIEt misgaat..heb het hartje afgelopen maandag al horen kloppen! dat was weer zo´n mooi moment!
Wij hebben het meteen aan de oma's, opa's, broers en zussen verteld. Na een week tegen onze beste vrienden en de rest met 9 weken, toen hadden we onze 1e echo gehad en konden we het ook echt niet meer voor ons houden!
Wij hebben het onze ouders en broers en zussen bijna direct verteld! Ook met het idee dat als het misgaat ze je kunnen steunen. De rest en mn werk hebben we het verteld na de eerste echo en dat was met 10 weken.
We hebben het onze beste vrienden gelijk verteld, de keer ervoor had ik een miskraam met 5,5 weken en wisten zij dat ook. We vinden het fijn dat iemand het wist toen. Andere hele goede vrienden hebben we het 3 dagen later verteld, dat moest eigenlijk ook wel want we gingen met z'n 6e naar de efteling en als je zwanger bent mag je bijna nergens in... Mijn zusje hebben we het ook die dag verteld en mijn schoonouders 1,5 week later, toen kwamen ze pas terug van vakantie. De rest hebben we het na de 2e goede echo met 10,5 weken verteld.
Ja ik snap het mocht het mis gaan dan heb je iemand om het mee te delen! Daar had ik nog niet zo aan gedacht. Maar ik denk wel dat ik de eerste echo afwacht en dan mijn familie gaan vertellen. Vindt het reuze spannend heb steeds het idee dat iedereen het al wel ziet Maar ja eigenlijk kan niemand het verwachten want ik was aan de pil
Wij kwamen er met 6 weken achter dat we zwanger waren (ongepland). Ik woonde nog thuis bij mijn ouders en heb het dus in paniek meteen verteld. Mijn vriend had het ook meteen aan zijn ouders en broers verteld. De rest van de mensen om ons heen hebben we het een week later verteld. We konden het niet voor ons houden.