Ik ben met 34 weken gaan smeren. Van binnen en buiten zowel voor als achter. Ik benniet uitgescheurd Maar mijn kindje had het benauwd en ik kreeg een knip zodat hij sneller kwam. Wie weet was ik anders wel ingescheurd.. De volgende keer ga ik het wel weer gebruiken. Net als de olie voor op de buik..
Ik zelf heb het de eerste zwangerschap niet gebruikt, en bevallen zonder scheur of knip van 1 kindje in hoofdligging en 1 kindje in stuitligging. Had wel een aantal schaafplekjes op mn schaamlippen. Tijdens de tweede zwangerschap heb ik het wel gebruikt, maar niet consequent, dus niet netjes altijd zoals het hoort, en weleens over geslagen enzo. Tijdens de bevalling bleef de kleine klem zitten en is er geholpen met de vacuumpomp, daarna kon ze verder geboren worden zonder die pomp. Maar bij deze bevalling ben ik ook niet echt gescheurd en ook niet geknipt. Wel had ik (waarschijnlijk door het gebruik van die pomp) van binnen een scheurtje zitten, maar dit hoefde gelukkig niet gehecht (heb de gyn zo een beetje gesmeekt van niet, toen wilde hij het even afwachten aantal uur na de bevalling nogmaals gekeken, en toen heeft ie besloten het niet te hechten). En hier was de gedachte erachter om het te gebruiken idd baad het niet, schaadt het niet. Verder heb ik het zelf ook gebruikt om meer vertrouwen te krijgen dat ik het wel weer zou kunnen enzo. Meer vertrouwen krijgen weer in mijn eigen lichaam en mijn eigen kunnen. Heeft voor mij alleen psychisch al super geholen !
door gebruik van de olie en vooral doordat je dat gebied masseerd doorstroomd het bloed daar beter, dus als je inscheurt of wordt geknipt dan heelt het veel sneller, omdat dat gebied al van te voren gestimuleerd is. ook fijn!
Geen idee of dit werkt.. heb ook gesmeerd als een gek, maar ze hebben me uiteindelijk toch geknipt!! Deed geen pijn trouwens.. en hechten ook niet.. bij beide werd het verdoofd, bij mij tenminste.
Ik heb het niet gedaan, en ben ook niet ingescheurd. Maar wel geknipt. Weet zeker dat als ik niet geknipt was ik zeker wel gescheurd zou zijn. Want het paste gewoon niet, en geen creme die daar iets aan kon doen
Eeeehm bij de eerste wel gedaan met dat speciale olie, mega ingescheurd, 12 hechtingen ofzo. Bij de tweede niet gedaan en maar twee hechtingen en klein schaafplekje haha. Nou was de eerste ook sterrenkijkertje en de tweede niet.....