Voor weeën? oefen weeën? Wat is dit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Panter, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hallo allemaal,

Hoe voelen oefen weeën of voorweën?
    Hier sinds gisteren af en aan een menstruatiegevoel in mijn onderrug, het voelt net alsof ik ongesteld moet worden. Soort trekkend en krampend gevoel...niet heel sterk maar wel aanwezig. Gisteravond zo'n 10x gevoeld en vanmorgen bijna elk uur. Nu is het weer even rustig...zo af en toe voel ik het even. Mijn buik zeurt ook wat.
    Nu belde ik met de poli gyn en na de vragen: verlies je vocht, bloed, doet het pijn, zit er regelmaat in? waarop ik nee moest antwoorden werd het weg gezet als bandenpijn of oefenweeën.

Toch voelt het niet helemaal goed dat ze zoiets door de telefoon kunnen vaststellen. Ben ik een zeikerd en maak ik me door mn verleden met miskramen te druk? Of moet ik terug bellen en zeggen dat ik echt ongerust ben en nu niet gerustgesteld ben?
    Hoe voelen oefen weeën? En bandenpijn? Nooit last van gehad in de zwangerschap...de enige pijn die ik voel is mijn bekken.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Menstruatiekramp is vaak bandenpijn indd.
    Oefenweeen voelen net weer iets heftiger en kunnen een uurtje met regelmaat komen om daarna gewoon weer af te zakken en weeen zijn heftig, zijn opbouwend en regelmatig.

Dit zal niet voor iedereen zo zijn natuurlijk.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt voor je antwoord. Dan zal het id bandenpijn zijn denk ik. Het word ook niet erger dan dat het was.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dan is het bandenpijn, kan ontzettend vervelend aanvoelen.
    Is vaak een teken dat je even ietsje rustiger aan moet doen en lekker een warme douche moet pakken.

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Bandenpijn trekt vaak. Soms ook wat stekend. Ik voel het vaak links en rechts bij de liezen. Kan samen hangen met groeien van baarmoeder of met teveel doen. Rust werkt vaak wel. Soms ook warme kruik of bad.

Verschil tussen echte weeen en oefen weeen kun je makkelijk testen door te gaan douchen. Oefen weeen zakken af bij een warme douche. Echte weeen zetten door.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier was het eerst bandenpijn en daarna het indalen. Bij mij begon dat rond 30 weken en nu nog aanwezig (soortgelijk bij de eerste). Bij de voorweeen had ik het gevoel of het over mijn buik heen liep en niet op 1 plek bleef. Dus echt van mijn bovenbuik tot aan mijn kruis. Ging niet meer zeer doen maar het voelde wel echt irrirant. Heb zo een nacht 3 uur lang op de badkamer gezeten maar het bleef elke keer dezelfde frequentie en nam niet toe.

Edit; Als je er echt niet gerust op bent gewoon nogmaals bellen.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ben al wat relaxter, als het mis was had het wel doorgezet. Nu ebt het weg en dan later zal het wel weer komen.
    Net als gisteren. Wacht het even af.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Als het je niet lekker zit, gewoon weer terugbellen naar de Gyn. Echt meid, gewoon doen, daar zitten ze voor.

9. Lesa

Lesa Niet meer actief

Klinkt inderdaad als bandenpijn, zit het je nog niet lekker in je vel,kan je altijd contact opnemen met de verloskundige.

10. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Had vanav 32 weken bandenpijn zoals jij omschrijft.
    In overleg met de fysio een ondersteunende buikband gekocht.
    En eerst 2 dagen een bekkenband omgehad.
    Hierna was het zo goed als weg en kon ik weer normaal werken.
    Misschien een idee om hier naar te kijken?

Deel Deze Pagina