perineum massageolie ter voorbereiding op de bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door minkep, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minkep

minkep Bekend lid

4 jan 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    groetjes

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Yep! Je krijgt er vooral veel zin in sex in als je het je man laat doen haha. Ik ben er 6 weken van tevoren mee begonnen maar kreeg uiteindelijk toch een knip. Ik weet dus niet of het werkt. Tijdens het persen zal de VK het perineum ook masseren en voorzichtig oprekken om te voorkomen dat je scheurt. Maar een scheur voorkomen heeft volgens mij ook heel veel te maken met het feit of je goed luistert naar de aanwijzingen van de VK. Je kunt het allicht gaan doen, baat het niet dan schaadt het zeker niet.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als eerst zou ik zeggen "baat het niet dan schaadt het niet".

Ik heb het mijn eerste zwangerschap niet gebruikt, zonder hulpmiddelen bevallen van een kindje in hoofdligging en een kindje in onvolkomen stuitligging, en ben niet gescheurd en heb geen knip gehad (en vanzelfsprekend ook geen hechtingen gehad), en had alleen wat schaafplekjes zegmaar.

En mijn tweede zwangerschap heb ik het wel gebruikt, maar niet netjes elke dag gedaan :). En ik ben tijdens de bevalling een stukje geholpen met de vacuumpomp omdat de kleine klem bleef zitten/de draai niet kon maken, waarna ik het weer zelf verder heb gedaan, en heb door die pomp van binnen wel een scheurtje opgelopen, maar deze hoefde niet gehecht (gelukkig).

Kortom lastig te zeggen of het wel of niet geholpen heeft. Had ik niet die olie gedaan had ik misschien wel gescheurd of een knip gekregen ivm de pomp, maar als de kleine gewoon de draai had kunnen maken had ik misschien ongeacht wel/niet die olie gebruikt te hebben ook niet of juist wel ingescheurt.

Wij willen geen kindjes meer, maar stel dat ik nog een keer zwanger zou zijn zou ik het zeker gewoon 'uit voorzorg' toch weer gaan gebruiken.

Liefs, Hanneke!

4. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    ik heb het tijdens mijn zwangerschap ook gebruikt (alleen niet netjes elke dag hoor) en had alleen een klein schaafplekje...
    maar of dat daardoor kwam...
    op zich geloof ik wel dat het goed is om het 'daar' soepel te houden, zoals arja al schreef zal de vk het ook tijdens persen masseren (al vond ik dat toen een heel gemeen gevoel haha)
    een vriendin masseerde het met baby-olie, de goedkopere variant hihi!

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat dit topic dubbel geplaatst is, doe ik deze op slot.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina