Hoi dames, Hebben jullie ervaring met het gebruik (en vooral het effect van) perineum olie? Heeft het zin of is het echt onzin? Ik ben bij de bevalling van mijn dochter ingeknipt en heb daar een nogal lelijk litteken (waar ik nog steeds last van heb, kan bijv geen strings dragen omdat dat dan schuurt) aan over gehouden. De VK heeft me al gerust gesteld dat áls ze weer moet knippen ze het dan op dezelfde plek doet, maar liever hoop ik dat het niet nodig is. Daarom vroeg ik me af; heeft smeren zin???
Ik heb wel gesmeerd, vanaf week 35, maar weet niet of het zin heeft gehad, want het is uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden. Ik denk baadt het niet, schaadt het niet. Ik zou het de volgende keer iig weer doen.
Ik heb het de vorige zwangerschap trouw gebruikt op het eind. Ben wel gescheurd, maar niet in de perineum, maar mijn binnenste schaamlip vlak onder mijn clitoris. Dat zijn ze nog eens vergeten te hechten ook. Was een beetje hectisch na de bevalling. Waarschijnlijk is die scheur gekomen door de snelle uitdrijving of een nageltje die er langs is gegaan. Dit keer er niet voor gekozen om het te gebruiken. Wel geprobeerd maar na 15 maanden is alles nog te gevoelig daar om te lopen wroeten.
Ik heb het ook gebruikt...... Bij mij hebben ze een vacuum gebruikt en moesten ze redelijk ver inknippen omdat de kleine er met spoed uit moest. Ondanks de knip ben ik toch ook ingeschuurd. Ik geloof het niet en vond het nogal een gedoe om het elke dag te gebruiken.
Een vriendin van mij heeft 't gebruikt en is niet uitgescheurd! Op haar advies ga ik het dus ook gebruiken... 't kan zowiezo geen kwaad, denk ik maar! Gewoon 't ritueel van buik insmeren uitbreiden