hoi, Ik heb een vraag. Ik ga volgende week klussen in huis. Behang aftrekken, al het kan tapijt eruit trekken en ik wil verven. Kan dit wel met mijn zwanegrschap?. Ik wil niet mijn vriend laten verven, want hij kan het niet netjes (ik moet eigenlijk zeggen dat ik perfectionistisch ben Heeft iemand tijdens de zwangerschap geverfd o.i.d. Bedankt!
Ja, ik ben gewoon aan het klussen geweest Verf op waterbasis kun je zonder problemen mee verven, andere verf moet je wat voorzichtiger mee zijn, goed ventileren en eventueel een mondkapje dragen!
Ik zou oppassen met alkydverf (verf die je met terpetine verdund). Verf op waterbasis valt wel mee, zeker als goed kunt ventileren. Schuren zou ik alleen doen met een mondkapje. En zelfs dan vraag ik me af of het goed is. Vloerbedekking los trekken zou ik mooi aan je kerel overlaten,al is het maar omdat het een rotklus is! Uit oude vloerbedekking komt vaak toch wel veel stof, misschien schimmelsporen. Geen idee, maar dat is vast niet gezond. Ik weet niet of je al last hebt van bandenpijn ofzo, maar als je gebukt vloerbedekking moet gaan staan lostrekken, komt dat vast nog. Als je uit twee klussen kunt kiezen, zou ik steeds de minst zware klus nemen. Maar verder gewoon lekker aan de slag hoor. Geniet van je nieuwe huisje straks!
ik doe ook gewoon lekker alles zelf ik werk toevallig bij de karwei dus heb mondkapjes speciaal voor verven en dan de verf op waterbasis(is bijna alleen nog maar op waterbasis) en idd gewoon goed ventileren komt allemaal wel goed
Ik heb het ook allemaal gedaan (behang afhalen, tapijt weghalen, verven). Gewoon het raam open en ik had verf op waterbasis. Ik voelde het 's avonds soms wel in mijn rug, maar dat zou ik ook gevoeld hebben als ik niet zwanger was geweest. Als het tapijt dat eruit moet erg zwaar is en je hebt geen hulp, snij het dan in stukken en haal het er beetje bij beetje uit.
Ik heb gewoon geschuurd en geverfd vorige week (24 wk zwanger). Volgens mij was de verf niet op waterbasis. Heb op internet gekeken of het kwaad kan en dat is alleen als het in je bloedbaan komt. Denk dat dat niet zomaar gebeurt. Had wel de ramen open staan natuurlijk. Over schuren en eventueel dan stof inademen heb ik niets gelezen... waarom zou dat kwaad kunnen? Ik denk dat wanneer je echt niets meer doet dat volgens het boekje niet mag, je niks meer hoeft te doen... Tuinieren zou bijvoorbeeld ook niet mogen. Tja, heb ik ook gewoon gedaan. Net als het sjouwen van spullen die naar de zolder moesten. Ik voel me verder prima, dus waarom niet? Dan is het misschien ook wel makkelijk praten. Maar ik heb zoiets van: ik ben zwanger, niet gehandicapt of ziek. Maar das mijn mening / ervaring. Als je echt last hebt van je rug of van bandenpijn oid, dan zou ik het idd ook niet doen.
Sjouwe enzo heb ik ook niet zoveel moeite mee, dat vpel je vanzelf wel. Niet rot bedoeld voor jou, Fleur, maar schuren kan wel kwaad. Niet dat jij je gelijk zorgen met maken, maar ik zou het andere zwangeren niet aanraden. Als je oude verflagen schuurt die op terpentine basis zijn, komen die schadelijke stoffen wee vrij. Het schuurstof adem je in, via je longen kunnen de ongezonde deeltjes in je bloed worde opgenomen. Daar zal je kindje heus niet gelijk iets aan over houden, maar gezond is het natuurlijk niet. (Ook niet voor jezelf, trouwens.) Ik heb bij mijn broertje geklust tijdens mijn zwangerschap. Dikke paniek bij zijn schoonfamilie, want die vonden het echt niet kunnen dat ik op een keukentrappetje stond... Ondertussen stond zijn schoonma wel naast me te roken. Ik heb geschuurd met een mondkapje, muren geschilderd met latex op waterbasis, spulletje gesjouwd als niemand het zag , schoongemaakt, traptegels geplakt, afgeplakt voor het schilderwerk, gordijnrails opgehangen... Er is tijdens een verhuizing genoeg te doen wat gewoon mag hoor! Ik kon het echt zware werk of het schilderen met alkydverf gewoon aan anderen ovelaten, zonder dat ik me hoefde te vervelen!