Hoi, Wat zijn jullie ervaringen met perineumolie? En wat is de ervaring van dames die het niet hebben gebruikt? Ik had deze olie eigenlijk willen gaan gebruiken, maar ben er denk ik nu te laat mee, om er nog mee te beginnen. Heeft denk ik geen nut meer. Toch ben ik benieuwd naar jullie bevindingen. x Linda
ik heb niks gebruikt en ondanks een hele snelle bevalling(3 uur en 48 minuten) niet ingescheurd/geknipt
Ik heb het nu staan, maar moet nog 4 weken wachten. Ben ook wel benieuwd naar de ervaring van de andere dames, hou dit topic in de gaten.
Ik heb het spul in huis, maar ik vind het zo'n gedoe om het te gebruiken.... Al met al heb ik het nog maar een keer of drie gebruikt, dus veel effect zal het bij mij niet meer hebben.. Ik vertrouw maar op de natuurlijke elasticiteit van mijn huid.. Groetjes, Anakin.
Wel gekocht en maar 2 keer gebruikt. Kreeg er een geirriteerd gevoel van. Juist stroef ipv lekker glibberig. Bij de bevalling wel een knip gehad maar daar gelukkig nauwelijks last van.
ik heb het vanaf week 34 gebruikt. Ik ben bevallen met 41 weken en heb het dus 7 weken gebruikt. Ik ben zowel ingeknipt als gescheurd! Ik heb er voor de bevalling dus niet veel aan gehad. Na de bevalling heb ik het wel moeten gebruiken (advies van de vk). Ik moet het iedere dag 1 keer gebruiken om het litteken te masseren om het littekenweefsel soepeler te maken. Het heeft dus niet geholpen maar is toch niet zonde van mn geld geweest.
Bij de eerste niet gebruikt. Wel een knip gehad, maar die was onvermijdelijk ivm vacuumverlossing. Bij de tweede ook niet gebruikt en niet ingescheurd. Terwijl het wel een dame was van 4200 gram. Handige tip; zet tegen de tijd dat je het hoofdje door het geboorte kanaal komt een emmer warm water met een washandje neer en houdt het warme washandje zoveel mogelijke tegen je vagina aan tijdens de persweeen. Dit bevorderd de doorbloeding, waardoor je huid elastischer wordt. En heel goed naar je vk luisteren als je kindje eruit komt!
Ik heb het nou ook in huis. Ben wel van plan het te gaan gebruiken. Heb die van weleda.. Het enige nadeel vind ik wel dat het niet echt prettig ruikt, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk' groetjes Sandra
Ik had het wel gekocht, maar kwijt geraakt. (heb het nog steeds niet gevonden) Ik heb wel een knip gehad, maar ik denk als ik het wel gebruikt had ik ook een knip had gehad. (heb eenflinke knip ivm vacuüm-bevalling gehad, kindje moest eruit!)
Ik heb de olie van Weleda wel gekocht, maar vond het lastig om bij mezelf op de juiste manier aan te brengen. Nu doet mijn mannetje het zo'n 2 keer per week voor mij. Hoop maar dat dit vaak genoeg is. Ben nog niet bevallen, dus ik weet niet of het zin heeft (gehad).
Ik ga het straks ook halen.... wil het gewoon proberen. En dan zie ik wel of het gewerkt heeft tegen die tijd. Hoop van wel maarja anders heb ik het in ieder geval geprobeerd , en proberen kan geen kwaad. gr marloes
Ik heb het niet gebruikt en ben wel ingescheurd. Maar dat komt ook eigenlijk doordat ik niet zo goed heb geluisterd naar de VK ik heb doorgeperst, wanneer ik eigenlijk had moeten zuchten