Hallo, Nou inmiddels ben ik bevallen. Ik heb geen perineumolie meer gekocht. Vond het zonde voor die laatste week. Uiteindelijk ben ik aan de boven en onderkant een klein beetje ingescheurd. Dus dat viel mee. Heb er weinig van gevoeld. Heb 4 hechtinkjes, maar die zijn al bijna opgelost. Maar goed, nu weten we nooit of ik ingescheurd was als ik die olie wel gebruikt had. Maar dat kan me eigenlijk ook niet zoveel meer schelen. Mijn kleine ventje is er en dat is het belangrijkste. x Linda
gebruik het vanaf week 33 (stond pas vanf 34 wk), maar ach zal op een week wel niet aankomen. Doe het om de dag en ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd of ik nu wel of niet inscheur. vind het wel een gedoe, maar ja baat het niet, schaadt het niet zullen we maar zeggen
ik zie nu dat de meest vrouwen zijn ingeknipt of gescheurt, brrr hoop zo dat ik bij de andere hoor. nu de bevalling dichter bij komt begin ik me toch ineens angtig te worden.
Ik ben door de gyn. keurig verdoofd voor hij knipte. Ook bij het hechten een verdoving. Helemaal nergens last van gehad dus.
Toen ik nog zwanger was moest ik er ook niet aan denken om in te scheuren of ingeknipt te worden, maar op het moment dat het gebeurde interesseerde het me echt helemaal niks. Ik denk dat dat bij jou ook zo zal zijn, Lovewinnie....... Wees gerust. Komt allemaal goed. x Linda
Heb dus wel perineumolie gebruikt en ben ingescheurd, maar dit kwam waarschijnlijk omdat ik een hele snelle bevalling had.
Ik heb een paar keer de olie gebruikt, maar was er niet consequent mee... Tijdens de bevalling ben ik ingeknipt (met verdoving gelukkig) en een klein scheurtje.
Ik heb het ook niet gebruikt, maar ook niet gescheurd of geknipt terwijl Lotte is geholpen met de vacuumpomp! Maar goed, martijn had de opening natuurlijk al wel wat opgerekt Marian
Ik heb het ook gebruikt bij mijn eerste en ben niet gescheurd of geknipt, ben begonnen vanaf 34 weken en 2 x per dag ingemasseerd. En ondanks dat ik veel te hard en te snel heb geperst ging het gelukkig goed.
Heb wel perieumolie gebruikt en ben ietsje ingescheurd tijdens de bevalling, maar daar heb ik helemaal niets van vernomen. Denk dat ik het de volgende keer toch wel weer ga gebruiken. Je weet natuurlijk nooit of je anders nog verder was uitgescheurd of misschien ingeknipt had moeten worden. Heb nu ook al geen last meer van de hechtingen, heel af en toe, maar valt reuze mee.
Mijn antwoord staat er niet tussen. Ik heb geen olie gebruikt en ben wel uitgescheurd maar dan naar boven (schaamlippen) dus het had bij mij sowieso niet geholpen.
ik heb het niet gebruikt, maar ben wel ingeknipt. Dit omdat ze eruit MOEST omdat haar hartslag terug liep.
Ik vond het heerlijk om te gebruiken tijdens de zwangerschap. Het werkte erg ontspannen. maar het heeft me helaas niet behoed voor twee flinke knippen.....
Het moment dat deze vraag gesteld werdt lag ik in het ziekenhuis! Ik heb 't goedje nooit gebruikt. Bij mij dochter ben ik iets ingescheurd of geknipt, totaal 3uur 24 min bezig geweest. Bij zoonlief ging het allemaal anders. Daar heb ik (vanaf wee 1) 1uur en 49min over gedaan. Ze hebben mij 'geholpen' met de ontsluiting (heel simpel: handjes erin en rekken maar ). Dat was mijn olie ('k ben blij dat ik er eindelijk om kan lachen). Ik ben niet ingescheurd of geknipt.
Ik heb de olie wel gebruikt, maar omdat ik een vacuumbevalling kreeg hebben ze me toch ingeknipt (standaard bij vacuum). Ik weet dus niet of ik op de normale manier wel of niet was ingescheurd. Bij een volgende zwangerschap ga ik het weer gebruiken.
Ik had de olie wel gekocht maar niet gebruikt. Uiteindelijk ben ik wel uitgescheurd met niet in mn pirineum maar in mn schaamlippen, dus het had niet uitgemaakt of ik gesmeerd had. Want de olie werkt volgens mij alleen voor je pirineum.
Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd en die denkt dat het smeren ermee niet veel uitmaakt. Dus ik ga er maar niet aan beginnen aangezien ze verwachte dat ik bij deze toch niet mega uit zou scheuren omdat ik bij de eerste ook niet heel erg uitgescheurd was (ja naar boven toe richting plasbuis, maar dat kan je toch niet inmasseren volgens haar..) scheelt mijw eer een aankoopje
Ik heb de olie wel gebruikt. Onze zoon was 7 pond en ik ben niet ingescheurd of ingeknipt.. Ik weet niet of het aan de olie heeft gelegen, maar ik ben iig blij dat het zo is gegaan...
Hmm, veel heb ik helaas niet aan dit topic gehad, als het gaat om advies. Het blijkt dus dat je er niets van jan zeggen. Voor iedereen die ng twijfelt: Ik ben vandaag begonnen met het gebruik, maar wat een gedoe zeg! Ik ga het proberen twee of drie keer per week te doen, maar ik vind het een lastige en tijdrovende happening. Ik heb het nu in huis en heb verlof, dus alle tijd, maar ik weet niet of ik het een volgend keer nog eens zal gebruiken. Misschien, als ik nog over heb, gebruik ik het achteraf, voor massage van het litteken Succes!