Allergisch door/tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by zorra, Nov 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Sinds het begin van mn zwangerschap had ik wat last van een jeukende neus, wat bloed in de neus en regelmatig niezen. Het wordt nu met de dag erger, mn ogen jeuken, mn neus jeukt, loopneus, hele dag door niezen. Kan een zwangerschap een allergie versterken? Ik ben 5 jaar geleden een keer getest en daar kwam niks uit, maar in de lente en zomer wel vaak last van lichte benauwdheid, en wat snotteren. Ook in een bos krijg ik het vaak benauwd en bij gemaaid gras, het lijkt me dus wel dat ik een beetje allergisch ben maar misschien kwam dat niet uit die test? Maar nu dus enorm veel last ervan, morgen maar HA bellen. Ondertussen ben ik wel benieuwd of meer mensen er last van hebben/hebben gehad.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    het lijkt er meer op dat je hooikoorts hebt

kan zijn dat dat door je zwangerschap versterkt
    gr

3. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    Het lijkt inderdaad op hooikoorts, wel vreemd in deze tijd van het jaar..

Ik had tijdens mijn zwangerschap last van jeuk op mijn buik en borsten, toen kwam ik erachter dat ik allergisch was voor zwitsal creme en zalfjes...

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nu last hebben van hooikoorts kan niet hoor ;) Kan idd wel een allergie zijn. Ik heb zelf ook verschijnselen en moet na de bevalling een allergietest laten doen. Het kan schijnbaar echt zo zijn dat je tijdens je zwangerschap een allergische reactie krijgt van iets, terwijl je dat daarvoor nooit gehad hebt.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    die allergische reactie die jij beschrijft heb ik ook maar dan is het van huisstofmijt !

Het is trouwens niet erger geworden sinds ik zwanger ben....
    Maar je weet maar nooit.
    Misschien ff langs de huisarts

Sterkte!

6. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Op internet even gesurfed en hooikoorts zou het evt. wel kunnen zijn, aangezien het hooikoortsseizoen 2 maanden verlengd is. Op het pollenbericht van het LUMC bleek wel dat op 13 november de grassenfamilie voor een erge hooikoorts kon zorgen, maar voor deze week hadden ze het niet bijgewerkt. Huisstofmijt allergie blijkt nu ook erger te kunnen zijn door de vochtige herfst. Morgen maar even een allergie test aanvragen bij de HA, dan weet ik hopelijk wat meer.

7. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Nu is het geen hooikoorts meer. Seizoen is echt voorbij! Ik ben allergieconsulente en de klachten zouden van de huisstofmijt kunnen komen of evt van huisdier (heb je die in huis?). Allergie kan inderdaad tijdens zwangerschap naar boven komen, verergeren of juist afnemen. Dit door de hormoonsveranderingen in je lichaam. Je zou je kunnen laten testen via bloed. Huidpriktest is niet mogelijk ivm zwangerschap (is nooit bewezen of het schadelijk kan zijn voor het kind!). Succes ermee...

8. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb ergens gelezen dat tijdens je zwangerschap het slijmvlies in je neus wat kan opzwellen en geirriteerd kan raken.
    Zelf loop ik ook de hele dag te niezen, en heb ik regelmatig een verstopte neus.

9. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Vanmorgen even HA gebeld, assistente gaf al aan dat je idd door de zwangerschap opeens ergens allergisch voor wordt. Donderdag afspraak bij de HA om het te bespreken, goed iig om te weten dat een huidtest niet mag. We wachten het maar af.

10. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Nee, ik neem elke dag allegietesten af bij patienten, behalve bij zwangeren. Bloedtest kun je wel altijd laten doen. Daar kunnen ze ook allergieen uit halen. Alleen niet zo gespecificeerd als huidpriktest. Maar huisstofmijt of dieren: maakt niet uit, kan met bloedtest ook goed. Hou er alleen rekening mee dat bij een bloedtest geen overgevoeligheden kunnen worden aangetoond. Als je nog maar zo kort klachten hebt, zou het mogelijk zijn dat het nog niet aantoonbaar is in het bloed.. Succes!

Share This Page