Hoi allemaal, Ik vraag me eigenlijk af wanneer een kindje in een buggy kan. En welke buggy is dan het meest geschikt voor een kindje dat nog niet kan zitten? Lianne is nu 4,5 mnd en ze past nog wel in de kinderwagen (omdat wij oudere Mutsy hebben met een vrij grote bak). In de maxicosi past ze ook nog, maar dat wordt toch wel behoorlijk zwaar. Waar ik nu tegenaan loop is dat als ik haar mee wil nemen, bijvoorbeeld eventjes de stad in, dan moet ik of de hele kinderwagen meenemen of ik moet haar hele einden tillen in de maxicosi. Het eerste is niet praktisch en het tweede is veel te zwaar. Een buggy zou dan wel een uitkomst zijn. Ik ben ook al op zoek naar adapters bij de kinderwagen, zodat ik de maxicosi op het onderstel kan klikken. En we hebben een wandelwagen/buggy op het oog (Maxi Taxi Citi), waar ook van die maxicosi-adapters bij zitten. Maar is Lianne daar niet al te zwaar voor, of valt dat wel mee? Kun je met ruim 7 kg en de komende 2-3 maanden nog in een maxicosi op een buggy-onderstel zitten? Of kun je dan beter binnenkort helemaal overstappen op een buggy/wandelwagen? Groetjes, Jippie
op zich maakt het niet zoveel uit, maar ik zou wel kiezen voor een wagen/buggy die helemaal plat kan, zodat ze gewoon kan liggen lars ging met 6 maanden in de wandelwagen (half liggend, kon ie lekker rondkijken), maar ik heb het onderstel met de MC erop toen ook nog vaak gebruikt, hij heeft tot 1 jaar in de MC gezeten.
Ik lees even mee, onze Jesse kan nog een paar centimeter in de kinderwagen, en dan is het ook gebeurd. Ik merk wel dat hij al minder lekker slaapt in de wagen. Van onze kinderwagen kunnen we wel een wandelwagen maken, maar daar lijkt hij me nog zo jong voor...
Joris lag kleine stukjes soms ook met die leeftijd in een buggy, wel heb ik toen gekozen voor een buggy die helemaal plat kon. Ging er natuurlijk geen uur mee wandelen in de stad, maar echt voor kleine stukjes. Nu nog steeds eigenlijk. De buggy word echt maar zelden gebruikt, gewoon omdat de gewone kinderwagen een stuk comfortabeler is voor Joris...
onze man lis sinds een week uit de kinderwagenbak. heb er een van babywalz en hij werd te klein en te smal. het wandelgedeelte kan helemaal plat, dus met een handdoek eronder ligt ie er lekker in. ik heb een maxicosi met onderstel van babywalz, kost daar maar 125 euro en kunnen ze in tot een jaar. even de stad in, onderstelletje mee en je kunt lekker lopen.
Je hebt buggys waar ze met 3 maanden al in mogen liggen (zoals die van nijntje bv) Ik gebruik 'm nu wel eens af en toe omdat ik die makkelijker (met de reuma) in de auto krijg als onze kinderwagen. Hij kan bijna helemaal plat en hij ligt er prima in vind ik
dochterlief lag hier met vier maanden ook in de buggy hoor...kind was zo groot paste niet meer in de wandelwagen....buggy kan wel plat trouwens dus dat is wel handig.
Ik kreeg van de kinderarts het advies te wachten tot Luuk 6-7 maanden is. Zaterdag wordt hij 6 maanden dus dan mag hij erin hoor. Hij past echt bijna niet meer in de wagenbak.
een kindje mag pas in de buggy als het zelfstandig kan zitten. ook al kan een buggy helemaal plat, het is toch beter als het goed kan zitten. een buggy heeft verder ook geen vering ofzo...
als je je kinderwagen ombouwd tot wandelwagen heb je toch hetzelfde onderstel.... dan heb je dus evenveel vering ...... ik vond het enige nadeel van de wandelwagen dat hij een stuk lager was. moet je zo diep bukken als je ze eruit haalt
De buggy is ook echt bedoeld om er niet al te lang in te zitten (op de laagste stand), bijv. als je eventjes de stad ingaat of een snelle boodschap gaat doen. Om de kinderwagen dan mee te nemen, is niet praktisch. De maxicosi tillen is veel te zwaar en daar zit ze ook zo opgepropt in. En voor de wandelwagen is ze nu nog wat te klein. Dus ik zie het niet als vervanging, maar meer voor erbij. Misschien er eventueel nog een soort verkleiner bij kopen, zodat ze steviger en zachter ligt?
Ja precies, dat hebben wij ook hoor. Als mijn vriend mee gaat gebruik ik de buggy helemaal niet hoor. Maar als ik alleen ben is de kinderwagen mij te zwaar en de buggy een mooie uitkomst
Hier gaat de kleine al lang in de buggy (is 6,5 mnd nu) Ten eerste omdat het veel makkelijker rijdt, ten 2e ze kan zelf veel meer zien,en dat kan vanuit de bak niet. Kleine vindt het zelf gewoon prettiger om in de buggy mee te gaan. Ik legde er altijd of een grote zachte doek in of de grote voetenzak (heel dik en warm) dan lag ze en ontzettend zacht (zachter als in de kinderwagen) , warm en kon(kan) ze gewoon alles zien. Zie ik dat ze moe wordt gooi ik dat ding omlaag en ligt ze gewoon nagenoeg plat in de buggy.
ja, als je m om bouwt naar wandelwagen heeft ie inderdaad vering haha, maar het ging hier toch om een buggy? een buggy heeft soms ook wat vering maar toch even wat anders dan een wandelwagen..
Er zit inderdaad nogal wat verschil in buggy of wandelwagen... Ons ventje ligt sinds twee weken in de wandelwagen (Bugaboo Gecko). Gaat hartstikke goed. Hij kan alles zien en er ook lekker in tukken.
Een wandelwagen en buggy is inderdaad niet hetzelfde. Wij hebben als kinderwagen een oude Mutsy Outdoor van het jaar 2000. Een behoorlijk zware kinderwagen met vier stevige luchtbanden. Deze kun je ook ombouwen tot wandelwagen, maar de wandelwageninzet is vrij ruim. Aangezien Lianne nog niet kan zitten, zit ze daar dus nog niet zo stevig in en de gordeltjes zijn ook nog te ruim. Over een maand ofzo kunnen we die wagen wel gaan gebruiken, als ik er een soort verkleiner in doe. Maar nu kan dat nog niet. Een buggy is een lichtgewicht wagentje, waar dus over het algemeen geen vering in zit en niet te vergelijken met een wandelwagen. Maar goed, buggy's kun je ook in alle prijsklassen krijgen van 20,- tot 250,-! In de duurdere zal inderdaad ook vering zitten en vaak kun je de rugleuning dan ook helemaal plat doen en de voetensteunen aanpassen. Maar ik zie een buggy dus echt voor erbij. Voor een stevige wandeling, of als ze er langer in moet zitten dan gaan we de gewone wandelwagen gebruiken, niet de buggy.