Bevallen in Den Haag

Discussie in 'De bevalling' gestart door HOG, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn verloskundige heeft verteld dat ik kan kiezen om te bevallen:

1. Geboortehotel Hagaziekenhuis (Sportlaan)
    2. Geboortekliniek MCH (westeinde)

Nu ga ik binnenkort wel met mn man proberen langs te gaan voor een rondleiding. Maar ik zou graag ervaringen willen horen van jullie.

Wie is in een van de bovenstaande plekken bevallen en wat vond je ervan?? Ik hoor graag van jullie :)

2. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Hoi,

Ik ben in het Geboortehotel (sportlaan) bevallen.
    Ik moet zeggen dit is mij goed bevallen:) en zou het bij een 2e zo weer doen. Toch anders dan in het ziekenhuis zeg maar. Leek net een hotelkamer, rustig tv kijken en zat stoelen voor degene die aanwezig zijn. Ik ben alleen voor de bevalling daar geweest heb daar niet tijdens mijn kraamdagen gezeten.

Gr, Cil

3. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ik ben ook op de sportlaan bevallen. Is ons ook goed bevallen, echt heel relaxed. Ik heb er langer gelegen een paar dagen, moet zggen dat dat in mijn geval echt erg prettig was. Ze erg aardig en ze kunnen je altijd helpen. Van mijn verloskundge mocht ik niet in het westeinde omdat je daar schijnbaar door de garage o.i.d. moet als je onverhoopt tocht naar de verloskamer in het ziekenhuis moet, misschien is dit niet meer zo maar misschien wel iets om na te vragen. Ik ben in ieder geval blij dat ik daar niet ben bevallen, want ben uiteindelijk wel op gyn bevallen...ik zag mezelf al gaan door de garage al puffend hahahahaha

Succes met het maken van je keuze!

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

Ik ga zelf bevallen op de Sportlaan, ben bij de bijeenkomst geweest en bevalt me wel. Ga niet naar het kraamhotel overigens, vind het een kille en koude bedoeling. Heb begrepen dat het kraamhotel van het Westeinde wel erg prettig is!

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Zijn er nog mensen met ervaringen hiermee?

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het geboortehotel, vooral die op de sportlaan.
    Die lijkt mij (1e indruk) wat minder streng qua bezoek en zo, ook lijken op de foto's de kamer sop de sportlaan ook ruimer.

Maar mss lijkt dat maar zo, zou op zich bij beiden wel eens een kijkje willen nemen.

Vraag me af hoe ver van tevoren je zoiets moet reserveren :(

6. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Ik heb op beide geboortehotels een rondleiding gehad. Sportlaan vond ik iets minder. Kamertje is mooi ingericht enzo, maar plafond was laag. Ik kreeg het bijna benauwd.

Het geboortehotel van Westeinde is tijdelijk verhuisd in het ziekenhuis ivm renovatie van het hotel zelf. Dus je hoeft niet door de autogarage om naar het hotel te gaan. Vorige week ben ik dus naar het Westeinde geweest om de kamers te bezichtigen (Etage 13). Zag er super uit, naar mijn mening. Grote ruime kamers en gezellig ingericht, alleen tv vond ik minder. Het zijn van die ziekenhuis tvtjes, maar in het verloskamer heb je een plasma tv hahahaha.. Daar heb je ook niet veel aan denk k.. :D

Ow ja, wat ik superdesuper vind is: Dat je je baby meteen een etage beneden kan aangeven. :) Dus je man/vriend hoeft niet naar de gemeente te gaan.

Als er vragen zijn , beantwoord ik ze graag..

Succes..

7. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Ik heb alles geregeld toen ik ongeveer 5 maanden ofzo was. Het is echt een opluchting als je alles z.s.m. regelt. Of je maakt nu een afspraak voor een rondleiding in beide hotels en daarna heb je nog rustig de tijd om er over na te denken. :)

Succes

8. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Dat is wel handig, dan kan ik het zelf doen. Bij gebrek aan een partner ;)
    Het is toch zo dat je je baby moet aangeven in de gemeente waar het geboren wordt? Want zelf woon ik in Rijswijk....dat vind ik wel slim bedacht :D

Ik denk dat ik idd bij beiden een rondleiding ga aan vragen en dan kijk waar ik me het beste bij voel.

Maakt het uit dat ik mijn VK in Rijswijk heb? Ik neem aan dat die dan gewoon daar naartoe komt toch :(

9. Roos82

Roos82 Lid

24 mrt 2010
    56
    0
    6
    Jaaa handig he.. :D
    Ik weet niet of je vk het goed zal vinden. Anders moet je het vragen.

Wat je wel kan doen is, in Rijswijk bevallen en daarna naar het geboortehotel? Maar dan weet ik niet hoe het zit als je je baby wilt aangeven.

Probeer je vk lief aan te kijken.. :p

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Iemand die ik ken wilde in het geboortehotel op de sportlaan bevallen, maar het ging allemaal iets sneller dan gedacht en het is thuis gebeurt. Ze zijn er wel daarna nog naartoe gegaan en ze waren er erg enthousiast over!

11. HOG

HOG Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!! Beetje late reactie vanuit mijn kant.

Sportlaan is hier volgens de meesten toch wel goed bevallen :) Dat is iig positief. Een vriendin van mij was ook positief over MCH. Ik ben nog niet langs geweest, maar dat ga ik hopelijk binnenkort wel doen.

Zo lastig allemaal, je moet bij elke dingetje in je zwangerschap zoveel opties afwegen en dingen kiezen haha. Ga dan vaak wel twijfelen *onzeker*

12. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik ga ook binnenkort kijken op de sportlaan. Ben toch wel erg nieuwsgierig geworden.
    Ik had een mail terug gehad van hun dat het verstandig is na de 3e maand te reserveren.
    Dus ik wil ook niet te lang wachten met de rondleiding, dan kan ik daarna nog even nadenken of ik het werkelijk wil.

Aan de andere kant, dit is mijn 1e kindje dus alles is nieuw en spannend. Ook ben ik alleenstaand en is het mss daarom wel verstandig om niet thuis te bevallen zodat ik de eerste paar dagen 24 uur p/d mensen kan lastig vallen met vragen:p
    Ook lees ik veel dat 50% van de thuisbevallingen alsnog eindigen in het ziekenhuis en dat zou ik dan ook zonde vinden ;)

13. fafje

fafje Niet meer actief

Ikzelf ga in het geboortehotel op de sportlaan bevallen...mijn vk zit ook daar...en ik vind het sowieso een goed ziekenhuis...dus stel dat ik medisch wordt is het daar ook goed..
    Vriendin van me ZOU in geboortehotel in mch bevallen, maar wilde een ruggeprik en kwam terecht op de normale afdelng...en heeft er echt hele slechte ervaring gehad wat betreft begeleiding ed..

Ik moest wel reserveren trouwens...heb dit rond 7 mnd gedaan

@erkennen hebben we al gedaan, dus voor mij is dat geen pre

14. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige vertelde dat als je in het geboortehotel bevalt en het word toch medisch dat je dan wel de prijs voor een poliklinische bevalling alsnog moet betalen.
    Bij het Westeinde vervalt die rekening dan.

15. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Maar dat krijg je hoe dan ook vergoedt als je een beetje een goede verzekering hebt toch?
    De meeste aanvullende verzekeringen vergoeden dat, maar het is wel apart vind ik dat ze dat doen.
    Ergens hebben ze niet echt recht op dat geld als hun de bevalling niet doen :(

Ik ben zelf afgelopen Vrijdag wezen kijken bij de geboortehotel, en het zag er anders uit dan ik verwachtte ;)
    Het is eigenlijk gewoon een hal met aan weerskanten kamers, met een eigen badkamertje met douche...

Toch hing er wel een relaxte sfeer daar en zagen de kamers er netjes en huiselijk uit...
    Misschien dat ik ook nog bij het Westeinde ga kijken, is net wat dichterbij ook.

Deel Deze Pagina