periode tussen 2 pogingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Smoeltje, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames,

Even een vraag over de tussenperiode bij 2 IVF pogingen?

Wij hebben er net een achter de rug en die is helaas om exact dezelfde reden als in mei 2008 mislukt.

Zijn beiden nu even helemaal gebroken, want dit bedenk je gewoon niet.
    Ziekenhuis is ook enorm meelevend en vind het verschrikkelijk.

Er wordt nu naar een oplossing gezocht voor een volgende keer.

Bij mij was alles goed gegaan, mooie aantal eitjes, punctie was een makkie.

Maar vraag is: moet je nou een eerste normale menstruatie afwachten, of mag je direct door?
    Ik verwacht zelf dat ik over 10 dagen weer ongesteld wordt, maar weet dus even niet of ik dan weer moet wachten tot de menstruatie daarop.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je geeft zelf aan helemaal gebroken te zijn, is het dan verstandig om meteen door te gaan?
    Even buiten wat "mag" om...moet je natuurlijk ook zelf beide weer rijp zijn voor actie.

Bij ons mag je na een standaard behandeling niet meteen door, en terecht, vind ik.
    Je lijf heb je volgepompt met hormonen..je hebt meer follikels gehad dan normaal en na een punctie vullen deze zich met vocht.
    Dit moet allemaal slinken etc. Ook je eierstokken krijgen een opdonder.

Minimaal 1 maand rust vind ik dus verantwoord...ook al weet ik hoe graag je soms zelf weer door wilt gaan.

Hoe het in jouw zh gaat weet ik niet...ik heb wel begrepen dat het overal anders is.

De ervaring bij ons zh is (van de artsen zelf) dat een rust de poging erna betere resultaten geeft.

Succes Smoeltje!

Elmo

3. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ken mijzelf en mijn man ook gelukkig, we weten wat we wel en niet aankunnen en hebben wat dat betreft voor hetere vuren gestaan.
    Als we het gevoel krijgen van: dit gaan we niet trekken beginnen we er ook niet aan.

Wat betreft ons ziekenhuis, kan me nu vaag herinneren dat we de vorige keer direct door mochten gaan, alleen kon dat niet vanwege vakantieplannen van onze kant.

Maar vroeg mij af hoe anderen dat doen, of er meiden zijn die wel eens direct door zijn gegaan of niet.

Met direct doorgaan bedoel ik overigens ergens in februari weer starten.
    Dat zou betekenen als ik ongesteld word wanneer ik denk dat ik het wordt, dat we dan ongeveer 20 februari zouden starten.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik bedoelde het niet vervelend.

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Nee, zo vat ik het ook niet op.
    Stel je reactie zeer op prijs.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis willen ze in elk geval 2-3 maanden tussen de behandelingen door hebben, zodat je lichaam van alle hormonen kan herstellen. Volgens mij is het nooit zo dat je de cyclus erop meteen door mag met een volgende behandeling. Ik zou het gewoon even overleggen met je gyn.

7. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Jippie, ik ga inderdaad maar overleggen met de arts. Volgens mij is het nl in het AMC wel het geval dat je direct door mag gaan.Langer dan 2 cycli is het in ieder geval zeker niet.
    Ik was gisteren te verdoofd om het te vragen, het was wel ter sprake gebracht door de verpleegkundige en een andere arts, maar heb niet op het antwoord van de IVF arts gelet.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is in ieder ziekenhuis inderdaad weer anders. Wij zitten sowieso steeds met lange wachtlijsten, ook tussen de behandelingen door. Ik hoop dat je eind februari weer mag beginnen en dat het geluk dan aan jullie kant staat! Veel succes & sterkte met alles!

Deel Deze Pagina