Van de 13 aangeprikte follikels bleken er 9 eitjes te bezitten ! Heb je zelf ook al een punctie gehad? Succes! Josien
Dank je voor je antwoord.... Nee dat niet, ik heb vandaag m'n eerste fm gehad. Er waren aan beide kanten 3 grote te zien.. En nog 1 of 2 kleine. Kunnen dit er nog meer worden?
Volgens mij rekenen ze in percentages toch? Ik had van de 18 follikels 14 eicellen. De andere keren (bij eigen cyclus) zat er steeds in elke follikel een eicel. Heel veel succes!
Dank je Hoe bedoel je in percentages? Ik vond het vandaag een beetje tegenvallen eigenlijk..Vaak lees ik inderdaad over 18 follikels enz. En ik had maar 6 grote..
Ik had er dan veel (2 meiden dien ongeveer gelijk op gingen ook) en allemaal hadden we last van overstimulatie. Dit kan erg gevaarlijk zijn dus altijd blij met veel hoef je niet te zijn hoor! Daarnaast, als ze niet goed genoeg zijn om in te vriezen..raak je ze allemaal kwijt. Stel, je hebt deze 6-7 Je hebt 5 eicellen. 1 terugplaatsen, 4 in de vriezer...dan doe je het beter dan menig met 18 stuks! Ik bedoel maar Die percentages: volgens mij hebben ziekenhuizen een soort van percentage voor dit soort vragen. Bijv. over het algemeen 70% eicellen uit follikels. Maar ik weet het percentage dus niet. Ze hebben het bij ons wel eens genoemd. Oh enne: 18 van de 18 is volgens mij uitzonderlijk hoor! Elmo
Hier had ik de laatste keer tegen de 30 eiblaasjes, maar uiteindelijk maar 7 goede eicellen gevonden. De andere waren al te rijp of leeg. Van de 7 waren er uiteindelijk 3 heel goed en mooi volgens het boekje bevrucht. De overige liepen achter en waren gestopt met delen
Yustin, maak je nog niet te druk over het aantal hoor. Hier in het ziekenhuis streven ze ook naar aantallen tussen de 6 en 12. Meer vinden ze niet echt wenselijk in verband met overstimulatie. Maar die 6 eitjes kunnen er nog wel meer worden hoor. Wanneer moet je terugkomen voor een volgende follikelmeting? Succes! Josien
Dank jullie voor de antwoorden. Zaterdag moet ik weer terug...Spannend allemaal brrr En dan nog die punctie.....pffffff daar wil ik helemaal nog niet over nadenken hahaha xxx
Die viel mij, alle keren, reuze mee! Ik hoop dat je achteraf ook kan zuchten van opluchting...spannend blijft het! Zeker de eerste keer!
1e ivf 21 eiblaasjes daarin 11 eitjes 2e ivf overstimulatie 3e ivf 11 eiblaasjes daarin 9 eitjes 4e ivf 12 eiblaasjes daarin 7 eitjes
De eerste 2 follikelmetingen had ik 11 follikels, en bij de derde waren het er opeens 20. Er kunnen er inderdaad dus nog bijkomen. Van de 20 follikels die ze hebben aangeprikt, hebben ze 16 eicellen proberen te bevruchten, maar er waren "slechts" 7 embryo's. Het is inderdaad niet het aantal follikels en eicellen dat er toe doet, veel belangrijker is de kwaliteit van de eicellen. Focus je dus niet op de aantallen, maar hoop op een goede kwaliteit! groetjes, en veel succes met je behandeling!
dank jullie voor de antwoorden. Ik moet maar inderdaad niet zo druk maken om de hoeveelheid, maar toch hoop je het liesft op 30 eitjes van superkwaliteit hahaha Zaterdag weer een eco, dus ik ben benieuwd
Zelf maak ik me er ook wel druk om, vorige keer wel 30 follikel of misschien wel meer en maar 8 eitjes. Had dan ook heel veel kleine follikels (ivm pco) Had dan wel weer 6 emmys maar waarvan 5 van mindere kwaliteit. De volgende keer hopen we op meer eitjes en betere emmies. Daarom proberen we 1 of 2 dagen langer door te spuiten.
1e IVF: 3 follikels 3 eitjes 0 embryo's 2e IVF: 1 follikel 0 eitjes dus ook 0 embryo's 3e IVF: 6 follikels 6 eitjes 5 embryo's, 4 bruikbaar: 2 voor tp, 2 cryo's (de 3e IVf kreeg ik een lang spuitschema)
1e IVF: Door overstimulatie 26 eicellen, waarschijnlijk meer follikels aangeprikt. Geen bevruchting, dus geen terugplaatsing gehad. ICSI: Vier follikels, vier eicellen, drie daarvan bevrucht. Twee embryo's teruggeplaatst, zwanger van één kindje! We zijn nu weer met een ICSI-behandeling begonnen. Ik moet nu meer hormonen spuiten dan de laatste keer, omdat vier eicellen wel erg weinig is. Ik hoop nu ergens rond de 10 uit te komen, dat zien ze het liefst. Vaak is het zo dat hoe meer eicellen je hebt, des te minder de kwaliteit is. Dus staar je niet te blind op de aantallen, dat zie je bij ons wel. Met 26 eicellen niks bevrucht, met maar vier een prachtige dochter gekregen!
hoi, Ik heb 1 ICSI poging gehad en daarin 3x een folikelmeting. De 1e x meten = 6 folikels 2e x meten = 10 folikels 3e x meten = 11 a 12 folikels, 's avonds pregnyl spuiten Puntiedag: 14 follikels aangeprikt, 12 eitjes gevonden, 9 eitjes bevrucht, 4 Emmy's gedeeld, 1 Emmy teruggeplaatst. (Helaas is die niet blijven zitten). Ook is het zo dat hoe meer Follikels je hebt, hoe meer er aangeprikt moeten worden. Het aanprikken viel mij qua pijn echt super mee, maar fijn is anders :-# . Maar we weten waar we het uiteindelijk allemaal voor doen toch? Liefs Lena en nog veel succes