Endometriose en stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fotofanaat, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik ben eind juli gestopt met de pil en moet dus volgende week ongeveer weer ongesteld worden. Ik zie hier enorm tegenop aangezien ik endometriose heb. Voordat ik met de pil begon was ik altijd echt ziek van mijn menstruatie, maar ik hoop dat dit nu wat minder zal zijn.

Ik hoop stiekem dan ook dat het zo snel mogelijk lukt om zwanger te raken, zodat ik zo min mogelijk menstruaties hoef te ondergaan..haha.

Ik ben benieuwd of er nog meer vrouwen op het forum zitten met endometriose. Duurde het bij jullie lang om zwanger te raken? De kans op verminderd vruchtbaar zijn is immers wel vergroot met deze aandoening.

Voor nu maar even fingers crossed dat het meteen deze eerste keer al raak is, maar die kans is erg klein vrees ik.

2. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Hoi fotofanaat,

Ik heb ook endometriose, en ben er aan geopereerd. Met als hoofddoel de pijn wrg te nemen bij de menstruatie.
    Ook ik was er letterlijk ziek van en tot weinig in staat als ik menstrueerde.
    Na de operatie pas 1 echte menstruatie gehad, en die was totaal niet pijnlijk meer, een genot!!!
    Ik moest echter vóór mijn kinderwens wel de pil altijd door blijven slikken. Dit om de endomteriose rustig te laten en om geen pijn te hebben elke maand.

Geen idee hoe bij jou de menstruatie dadelijk gaat uitzien.dat zul je helaas even moeten ondervinden. Als het te pijnlijk is zou ik je adviseren om je eraan te laten helpen. Je kunt plus minus na de operatie rond 6 weken gaan voor een kindje. Althans zo was het bij mij.
    Waar heb je de endometriose zitten?

Onvruchtbaarheid KAN ontstaan als het zich in de eierstokken of baarmoeder bevindt.
    Gelukkig ken ik mensen die ondanks endometriose gewoon kindjes hebben gekregen.

Heel veel suc6!!!

3. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Hoi JoliJoy,

bedankt voor je berichtje. Ik heb het vooral in mijn buikholte (linksonder), rond mijn endeldarm en sinds kort ook rond mijn maag. Erg vervelend.

Ik zal het in de gaten houden, maar misschien is dat dan wel een goede optie. Heb sinds een aantal maanden een haard bij mijn maag zitten en dat is wel echt heel naar. Daardoor ben ik steeds enorm misselijk en moet ik soms zelfs overgeven bij mijn menstruatie.

Ik had inderdaad ook al een zwaardere pil gekregen om de endometriose zo veel mogelijk in bedwang te houden.

Ik wacht het af...

4. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Heeft de gynaecoloog verder niks gezegd bij je over vruchtbaarheid?
    Ik DENK dat het bij jou ook niet veel kwaad kan voor de vruchtbaarheid. Zolang het zich niet op en tegen de eierstokken zit is de doorgang vrij voor de spermacelletjes ;)
    Suc6 met je menstruatie, en dat je inderdaad zo vlug mogelijk zwanger mag worden. Zodat je van die pokke endometriosepijn geen last hebt.

5. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Nee, mijn eierstokken waren gelukkig schoon. Er zat een heel klein beetje op een van de twee, maar dat was verwaarloosbaar, begreep ik.

Ik hoop het ook! Thanks :).

Deel Deze Pagina