Vanmorgen op het KDV werd mij verteld dat ik het hoofdje van onze dochter in de gaten moest houden omdat zij toch een lichte afplatting aan 1 kant krijgt. Nu was mij dit ook al wel opgevallen maar omdat zij thuis geen echte voorkeur voor 1 kant laat zien en nu flink aan het rollen en aan het draaien is, dacht ik dat dit misschien vanzelf minder zou worden. Nu werd mij verteld dat het misschien verstandig is om naar een fysio te gaan. Nu heb ik 10 okt pas weer een afspraak bij de kinderarts op het CB. Kan ik via hun een verwijzing krijgen? Of moet ik eerst naar de huisarts voor een verwijzing? Want als ik toch eerst naar de huisarts moet dan kan ik net zo goed al eerder een afspraak maken. Of is het zo dat ik gewoon zelf een afspraak bij een fysio kan maken? Maar hoe zit het dan met de vergoeding van het ziekenfonds?
Bij onze dochter is dat via het CB gegaan. Maar ik denk ook wel dat het via de dokter kan hoor, dan kan je er misschien iets eerder terecht. Succes.
Gelijk zelf fysio bellen! Dit mag zonder tussenkomst van anderen tegenwoordig. Doen hoor! Hier op CB gewacht en we gaan volgende week starten met het redressiehelmpje. Succes!
Hier wel via het cb. Maar ik zou er niet op wachten. Of zelf naar de huisarts of even eerder een afspraak bij het cb maken. Zij weten namelijk vaak wel goede kinderfysio's in de buurt. Dat is makkelijker dan zelf op zoek gaan. Zou er niet te lang mee wachten iig.
Je kan zelf een afspraak maken. Hoeft niet via het CB. Heb ik ook gedaan. Op het CB zeiden ze ook dat je geen verwijzing nodig hebt!! Zou echt gelijk gaan! Misschien kan je dan nog erger voorkomen!!
Ik heb ook gewoon zelf gebeld en een afspraak gemaakt. Ze komen aan huis hier, ideaal dus. Hoe het zit met de verzekering/vergoeding weet ik niet. Dat interesseert me ook niet. We hebben er veel baat aan gehad! Haar voorkeurshouding is weg en de afplatting is ook zo goed als hersteld. Ik ben erg blij dat we er vroeg bij waren en het opgelost is.
Ja zsm aan de gang gaan! Gewoon zelf bellen naar de fysio..Ik spreek uit ervaring. De kinderfysio bleek later bij ons niet voldoende omdat de nek echt vastzat..had er nog een osteopaat bij nodig maar toen was zijn hoofd al te plat voor goed natuurlijk herstel. Dus helaas wel een helm geworden met 5 maanden..maar nu een zoon met een mooi rond bolletje!
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik heb vandaag gebeld met een kinderfysio en ze komen zelfs morgenmiddag al aan huis om te kijken wat voor onze dochter zou kunnen helpen. Ben benieuwd!
Wij kregen het met 2 maanden ook te horen bij CB, dat ze aan 1 kant lichte afplatting had. Toen ze het zei viel het ons idd ook wel op dat ze wat meer op d'r linkerkant leek te willen liggen. Ik heb gelijk een kinderfysio gebeld voor een afspraak. (CB had gezegd dat ik daar nog wel een maandje mee kon wachten, maar waarom zou je dat doen, met alle risico's vandien?) De fysio kwam zelfs aan huis, ideaal. Wordt gewoon vergoed. Het bleek trouwens allemaal niet heel ernstig te zijn, maar toch wat tips gekregen om te voorkomen dat het erger wordt. Ben blij dat ik het gedaan heb! Over een maand komt de fysio nog 1 keertje kijken en meten.