Ik ben ruim vier maanden geleden bevallen van ons eerste kindje. Na 3 maanden was ik weer voor het eerst ongesteld (ondanks volledige borstvoeding). 26 dagen na die menstruatie werd ik weer ongesteld, althans, dat dacht ik. Na één dag stopte het bloeden en uiteindelijk zette de menstruatie 2 dagen later door (dus 28 dagen na de eerste menstruatie). Nou ben ik niet aan de anticonceptie omdat ik voorlopig geen hormonen wil (vind het wel even genoeg na de zwangerschap ). Dus we doen de oh-zo-niet-betrouwbare methode van periodieke onthouding & voor het zingen de kerk uit. Op 31 mei hebben we gemeenschap gehad, ik dacht: genoeg tijd na de ovulatie die volgens berekening op 23 (uitgaande van de cyclus van 26 dagen) of 25 mei (uitgaande van een cyclus van 28 dagen) zou zijn. Ik had dus op 6 juni of 8 juni (vandaag) ongesteld moeten worden, maar niks nakkes nada. Gister voor de zekerheid een test gedaan van de action en deze was negatief. Ik ben best duizelig de laatste dagen en ook soms een wat misselijk gevoel (dit herken ik niet van de vorige zwangerschap). Ik heb nog witte afscheiding en wat rommelende darmen (kan ook van verandering eetpatroon komen). Ik kan me trouwens herinneren dat ik de dagen na de gemeenschap witte vloei had, rekbaar slijm, dus kan zijn dat de ovulatie dan toch later was... De vorige keer waren we de eerste ronde zwanger, geen idee of dat wat voorspeld over een tweede kindje, maar wil het toch even vermelden. Wat denken jullie? Wel of geen zwangerschapskans?
Je zegt het zelf al, geen betrouwbare vorm van anticonceptie De kans is dus best aanwezig..zeker als je eisprong wel later was, dan is het niet gek dat je nu nog een negatieve test hebt. Het enige wat je kunt doen is afwachten en testen. Maar dat wist je zelf ook wel natuurlijk Enne, mochten jullie nog niet voor een kindje willen gaan, er bestaan tegenwoordig condooms...😛
Hahah, ja, ik weet het Maar een kindje is zeker welkom, anders zouden we wel een andere keuze hebben gemaakt. Volgens de gyn kun je beter een half jaar wachten, maar ben wat ongeduldig en vind die afwacht-spanning ook wel wat hebben
de action heeft meer hcg nodig, wat dat betreft is de kruidvat 2v5 wat gevoeliger en zou je beter eerst daarmee kunnen testen, of je nu zwanger bent of niet is een vraag die wij uiteraard niet kunnen beantwoorden, maar het kan overigens wel heel goed
Hahaha oké! Nou, dan kun je die periodieke onthouding dus ook wel achterwege laten Maar ik ben benieuwd!
Oh oh oh...! Ja wat mij betreft kan ie achterwege gehouden worden maar aangezien het volgens de gyn gezonder is om 6 maanden te wachten, durf ik dat toch niet om de periodieke onthouding ook weg te laten. Zal de kans alsnog niet heel klein zijn? Het is toch "double safe" (ahem ) (periodieke onthouding én voor het zingen de kerk uit)
Op de gebruiksaanwijzing van de action staat dat ie 4 dagen voor NOD gebruikt kan worden, klopt dat dan niet? Eigenlijk was de test ook zinloos aangezien we kans zouden kunnen hebben van de 31e en dat is pas een week terug
Hoi, hier eigenlijk ook op bijna dezelfde manier gedaan...(of condoom of buiten vruchtbare periode) en zie mn banner.. Kans is er dus zeker wel! Wij hadden eenmalig in de cyclus intimiteit gehad... eenmalig.. en dat was ver voor de eisprong... mijn eisprong kwam dan 2 dagen te vroeg (voel ik) maar dan nog hadden we "veilig" moeten zitten... Had zo moeten zijn maar deze manier zullen we hierna maar niet gaan aanhouden
@ MamavanDaisy Whoops. Deden jullie wel aan voor het zingen de kerk uit? Ik durfde het alleen een tijd na de eisprong omdat zaadjes 6(?) dagen in leven kunnen blijven. Maarja.. als m'n eisprong toch later was. Ik heb ook weinig zicht in m'n cyclus. Na het stoppen met anticonceptie vorig jaar, was ik de eerste maand dus zwanger.. Nu heb ik 2 menstruaties na de bevalling gehad, leek op een normale cyclus van ~28 dagen dus ging er maar vanuit dat het nu weer zo zou zijn. Vraag me wel af of de kans wel zo groot is met voor het zingen de kerk uit..?
Nou, nog steeds niks. Gisteravond had ik het ontzettend koud, had continu kippenvel en heb 3(!) pyjama's over elkaar aan gedaan en de ramen dicht. Normaal gesproken slaap ik met ramen open en een koele kamer, heb dit nog nooit gehad. Aangezien de menstruatie er nog steeds niet is, zal m'n eisprong deze maand toch later zijn geweest dan gedacht. Nu 1-3 dagen overtijd. M'n eisprong was dus sowieso later dan 26 mei als het goed is.. Ik ga niet testen want dat zal toch geen zin hebben, het zou alleen van 31 mei kunnen zijn dus daar tel ik maar 2 weken bij op voordat ik een test waag.
ben benieuwd! Heb je je eetpatroon erg aangepast? kan je cyclus daar ook op reageren? (bij mij hebben spanning.. eetgedrag.. griep enz vaak wel invloed op mijn cyclus..)
Nee dat niet hoor! Ik eet wat meer fruit en groenten en let wat meer op hoeveelheden, maar is pas sinds een aantal dagen
Misschien heb je een griepje? Haha maar ach misschien ook gewoon zwanger En zo te horen vind je dat niet zo erg. Heel veel succes met wachten
Hahaha Nou ben inderdaad helemaal niet fit! Had gister getemperatuurd en was 37,4. Wel wat aan de hoge kant denk ik? Ik heb nooit getemperatuurd om m'n cyclus vast te leggen dus ik ben daar niet zo in thuis maar volgens mij wordt ie lager zodra de menstruatie nadert?
Dat kan, soms daalt hij ook pas nadat/tijdens de menstruatie doorbreekt. Grote kans dat je cyclus trouwens ook nog niet erg stabiel is.
Je hebt de gehele cyclus consequent elke ochtend direct na het ontwaken getemperatuurd? Zomaar in het wilde weg temperaturen zegt namelijk totaal niks. En jouw lichaam laat je ei springen op de dag dat de berekening zegt dat ie dat moet doen? Berekeningen gaan uit van gemiddelden. Kans is zeer groot aanwezig dat je eisprong veel eerder of later komt dan een berekening zegt. Voor het zingen de kerk uitgaan is onbetrouwbaar. Berekeningen om je eisprong te bepalen zijn onbetrouwbaar. Kortom: je kunt inderdaad zwanger zijn. Over een paar dagen nogmaals testen als je dan nog niet ongesteld bent. Je bent overigens uitgegaan van je langste cyclus?
37.6 direct na het ontwaken en voor het opstaan klinkt meer als een beginnend griepje, past ook bij de rest van je klachten! tempen is alleen betrouwbaar, en zegt alleen iets, als je het je hele cyclus volhoud (elke ochtend, zelfde tijdstip, meteen zodra je je ogen open doet). Anders zegt het niks en voor je nod zegt het nog niks, aangezien je temp daalt, net voor of tijdens of net na je menstruatie Maar je methode van anticonceptie is vrij onbetrouwbaar, dus het kan dat je zwanger bent maar testen heeft inderdaad pas zin +/- 2 weken na je eisprong. Nog even geduld dus!
Ik ben uitgegaan van de cyclus van 28 dagen omdat de eisprong dan later zou zijn. Maar het is nu wel zeker dat de eisprong (in ieder geval 1 dag) later is geweest. Vorige zwangerschap had ik na 14 dagen m'n eisprong en 14 dagen daarna dus ook zwanger. Berekening van de echo kwam ook overeen met die 14 dagen.