Periodieke onthouding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door GSSDJ, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Jullie zullen wel denken, daar heb je er weer zo 1.

Ben een moeder van 2 kinderen en weet heel goed over veilig vrijen enz. :D:D

Maar, wij gebruiken sinds de geboorte van onze 1e dochter nul bescherming.
    3.5 jaar geen bescherming, wilde we graag een 2e kindje en dan passen we gewoon niet meer op.

Nu gaan we op dezelfde voet weer verder,

Periodieke onthouding is niet de aller veiligste manier, maar hoe zit dat tijdens de 'eisprong'?
    Deze voel ik elke maand heel goed en op die dag hebben we gemeenschap gehad

alleen mijn menstruatie is nu bijna een week later.

Heb een testje gedaan en deze is negatief.

Kan het zo zijn dat de menstruatie na 7 mnd nog steeds niet helemaal regelmatig is?

Is weleens meer 2 dgn later of eerder, maar niet bijna een week

Meer ervaringen?

Groetjes

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    Mijn menstruatie is na dd 2e helemaal niet meer in het gareel gekomen, na de derde was het helemaal chaos.

Zou zeggen : om de 2 dagen even testen tot je ongesteld ben en oof positive test heb

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eisprongen zijn nooit te voorspellen, kan altijd wat later komen. daarom is deze methode de meest zinloze ;) je weet nooit wanneer je eisprong komt, zelfs met ovutesten heb je geen garantie. cyclus overslaan kan ook nog trouwens, dat is niets geks

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is een beetje lastig inderdaad omdat je ook voordat je je eisprong voelt, al vruchtbaar bent. Wij hebben ook jaren lang met onthouding ons gezin gepland hoor, we namen dan een week in acht om geen gemeenschap te hebben ( Of eigenlijk, geen zaadlozing, ik weet hoe het werkt met voorvocht etc, we zijn erg vruchtbaar maar het is nooit fout gegaan. Het is ook een heel bewuste keuze bij ons omdat er wel een kinderwens was maar het wel een paar maandjes mocht wachten zeg maar )

Wanneer heb je je eisprong gevoeld dan, en wanneer heb je gemeenschap gehad? Je test zou eventueel wat langer nodig kunnen hebben voor je positief kan testen, of je lichaam is van slag? Ik begrijp wel goed dat er nog wel een wens is voor een derde toch?

5. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Eisprong heb ik gevoeld op 4 sep en op die dag zelf ook gemeenschap gehad, wel met periodieke onthouding.

Dus menstruatie kan dan nog wel elk moment komen, maar verwachte die afgelopen zondag.

Euhm wens voor een 3e niet hoor, haha vooral niet nu al, omdat de jongste net 7 mnd is.

Je zou dan denken van, doe het dan gewoon helemaal safe als een 3de niet in de planning zit, I know...

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dan heet het zingen voor de kerk uitgaan. dat is gewoon onveilig dus. kans zit er wel dik in iig, ik zou over paar dagen weer testen en een andere methode kiezen van ac, dit is natuurlijk niet handig als je nog wat wilt wachten ;)

7. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Nou weer drama voor niks hierzo.
    Zojuist ongesteld :D:D

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha nou gelijk opgelost ;) succes met het zoeken naar een betere manier en mocht nummer 3 mogen komen, veel succes ermee en hopen dat het dan komt wanneer het voor jullie het beste is!

9. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Dank je wel Beckje

10. marnelvw

marnelvw Lid

11 aug 2016
    13
    0
    0
    Ik zit dit topic toch wel een beetje met verbazing te lezen, haha.

Niet verkeerd hoor, maar je doet aan periodieke onthouding en hebt wel seks op de dag van de eisprong... Dat is best onzinnig, want op die dag ben je mégavruchtbaar.

Als ik jullie was, zou ik óf een andere methode kiezen óf consequent zijn. :)

11. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ja dat klopt, serieus niet bij nagedacht, ja de dag erop. Haha

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je eisprong voelen is totaal onbetrouwbaar.

Vaak is hetgeen wat je voelt niet de eisprong zelf, maar de laatste groeispurt van je follikels waarna na een dag of 3/4 je daadwerkelijke eisprong pas plaatsvindt waar je veelal niks van voelt.

Kans is dus groot dat je helemaal niet op de dag van je eisprong sex hebt gehad, maar een aantal dagen daarvoor.

Je eisprong is dus later geweest dan jezelf dacht. Latere eisprong = later ongesteld.

In jouw geval zou het dus goed kunnen kloppen dat je net pas ongesteld bent geworden.

13. fafa

fafa Niet meer actief

Dit is niet per se waar.
    Misschien verschilt dit per persoon hoor, dat kan. Maar ik had juist altijd "eipijn" op de dag van ovulatie. Wat ik zeker weet door temperaturen.

14. fafa

fafa Niet meer actief

En nu snap ik je eerste bericht eindelijk. Kon er geen chocola van maken :)
    Periodieke onthouding betekent inderdaad "geen seks tijdens je vruchtbare dagen" wat jij bedoelt is "voor het zingen de kerk uit" of "coitus interuptus". En dat is, getuige de kleine in mijn buik, echt niet heel erg veilig nee. ;)

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha inderdaad. Wij deden dus wel écht periodieke onthouding. In de 5 dagen voor en 2-3 dagen na eisprong geen gemeenschap. Maar dan dus ook geen. Op de dag van ei sprong mocht hij me bij wijze niet eens aankijken. Nee hoor dan afstand tussen elkaar en alleen andere leuke dingen doen. Maar fijn dat je ongesteld bent geworden. Gaan jullie nu op deze voet verder of ga je toch maar opletten?

16. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Haha vergissing in die 2 gemaakt.
    Ben jij nu ook zo zwanger geraakt?

17. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid