ik ben weer ff incognito, vanwege meelezers.. Ik heb een vaste baan voor 24 uur in een winkel. Nu was ik vandaag ff in de winkel van mijn vorige werkgever en daar vertelde ze me dat ze een vacature hadden. Of ik geen interesse heb. (ik ben ruim 6 jaar weg daar nu) nu zit ik in dubio. ik zou het wel willen. Is een mooie winkel, grotere omzet en leuke collega's. Waar ik nu zit, is kleiner, gemoedelijker, ook leuke collega's én een vast contract. Durf ik de stap te zetten en de switch aan te gaan, het risico lopende dat ik met een half jaar eruit lig? of toch blijven in mn veilig 'thuishaventje'.
ja op zich wel. maar ik ben de winkel ontgroeit geloof ik, ben wel weer toe aan iets nieuws. Al krijgen we binnenkort wel een nieuwe winkel, maar toch.. sommige dingen gaan raar. Al zou dat overal wel zo zijn... ik weet het niet *zucht*
Laten we het zo zeggen. Voordat je dit aanbod kreeg, eb je er toen ove nagedacht om ander werk te zoeken? Als dat niet zo is lekker blijven zitten. Is dat wel zo dan zou ik ervoor gaan.
nou.. ik zit er over na te denken om me helemaal om te laten scholen. maar ik weet nog niet in wat. Dus in die zin wil ik er wel weg, maar dan wil ik eigenlijk wel helemaal weg uit de winkel. Maar het probleem is dat ik dus niet weet wat ik wil. én ook dat ik mn vaste contract ook nie op wil geven. Ik ben alleen met mn zoontje en ik wil echt niet de bijstand in! maargoed.. wil ik wel mn hele leven in de winkel blijven? nee, ook niet!
Ik begrijp dat je je baan echt nodig hebt. In dat geval zou ik nu niet gaan switchen. Dan liever een vast contract en minder uitdaging dan meer uitdaging en straks geen baan meer.....
ja, heb hem idd echt wel nodig. maar elke dag met tegenzin naar het werk gaan.. vind het wel lastig hoor!
Dat is inderdaad lastig. Kan me voorstellen dat een andere baan dan trekt. Maar omdat je in deze tijd meestal niet 1-2-3 een nieuwe baan hebt, zou ik toch even doorbijten en voor de vastigheid kiezen. Succes hoor!!
Zij willen jou, dus jij hebt een onderhandelingspositie, gewoon vast contract vragen, ze weten al hoe jij functioneert, dus waarom half jaar contract.
Helemaal eens met mammo..alleen overstappen met goede voorwaardes..dus ook een vast contract..ze willen jou..anders niet doen!