hoe "intiem" zijn jullie met de kinderen (erbij)?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hey

mijn man en ik zijn echte knuffelaars.
    hij ziet er dan ook geen graten in mij mij uitgebreid te knuffelen of bv mijn rug te aaien als de kinderen erbij zijn. Dochter komt dan ook schurken en wil ook aai ... nu heb ik dat mijn eigen ouders noooit zien doen en ik vraag me eigenlijk ook af of dat wel hoort ...
    Ik heb het over knuffelen en aaien hé, niet méér dat is voor de (gesloten!) slaapkamer.

en als je kinderen willen knuffelen laat je dat dan toe? enkel knuffel of ook bv haartjes aaien als ze tegen je aan liggen, rugje aaien.

Hoe open zijn jullie ?

o ja en nog iets: gaan jullie samen in bad bv? of kleden jullie je aan waar de kinderen bij zijn? Ik heb dat tot nu toe gedaan maar nu begint mijn zoon van 6 toch wel te kijken ... laatst in het zwembad riep hij in het hokje ineens "zeg mama, jij hebt grote borsten hé, ik niet hé !! " schaam :)

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij knuffelen en kussen heel erg vaak in bijzijn Van de kinderen we zijn ook echte knuffelaars en Ze mogen best Zien dat papa en mama elkaar heel lief vinden

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben het daar mee eens en zo zou ik het ook doen straks. :)

4. Wij douchen wel gewoon samen, maar hij krijgt ongetwijfeld de leeftijd dat hij dat niet meer wil, of waarbij ik het niet meer prettig vind.. Nu is dat nog helemaal niet het geval! :D

Knuffelen met m'n vriend; Ja. Uitgebreid zoenen; Nee, nóg niet. Maar dat is meer omdat het Damiën's vader niet is, en ik Damiën eerst wil laten wennen aan 'm. Als wij al ontzettend lang bij elkaar zouden zijn zou ik daar ook geen problemen mee hebben. Ik vind ook best dat kindjes mogen zien dat papa en mama, of mama en haar vriend in mijn geval ;), elkaar erg lief vinden!

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Knuffelen en kusjes geven (met gesloten mond) doen we wel waar hij bij is, meer dan dat niet. Mn zoontje is ook een knuffelaapje, ik zie daar niets negatiefs in. Ik werd vroeger thuis nooit geknuffeld en heb mn ouders ook nooit zien knuffelen of elkaar een kus zien geven en vind het daarom wel erg belangrijk.

En ik douche altijd samen met mn zoontje. Ik weet niet wanneer ik daarmee ga stoppen, maar als ie tiener is staat ie heus niet meer bij mij in de douche ;) Hij is nu op de leeftijd dat ie het verschil tussen jongens en meisjes weet, hij moet regelmatig hardop lachen als ie mij bloot ziet en zegt dan "mama meisje!!" of hij kijkt naar mn borsten en gaat dan bij zichzelf voelen of hij die ook heeft "nee K. geen bossten he mama?". Ach, hij is pas 2.. ik vind het alleen maar goed voor zn ontwikkeling.

M'n man vindt eigenlijk dat kinderen hun moeder niet bloot zouden moeten zien omdat ze haar dan niet zouden respecteren (?), terwijl de jongens in zijn cultuur tot een jaar of 6-8 met mama mee naar de hammam gaan.. Zelf voelt hij zich niet op zn gemak om bloot te zijn in de omgeving van K. Nou ja ook prima, maar ik ga mezelf niet angstvallig bedekken in m'n eigen huis, niet dat ik de hele dag bloot rondloop maar douchen doe je nu eenmaal bloot, klaar.

6. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    +1:D

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn man en ik knuffelen ook nog of geven elkaar een kus.

we kleden ons ook om als ze erbij is en we gaan ook altijd samen met haar in bad.

Maar onze dochter is nog klein. Als ze ouder word zal mij man zich niet meer omkleden in haar bijzijn of met haar samen badderen ;)

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij knuffelen en kussen ook regelmatig waar dochter bij is. Sowieso geven wij elkaar altijd een kus als we thuiskomen of weggaan.
    Met Robyn knuffelen we ook heel veel. Vaak als wij knuffelen komt ze er tussen staan (jaloers haha) en wil ze meedoen.
    Ze zit ook regelmatig bij mij op schoot en dan heb ik haar stevig vast en geef ik haar steeds kusjes op haar haar, of ik ruik aan haar haar. Heerlijk.

Aan en uitkleden doen we beide ook gewoon waar dochter bij is, en douchen doet ze ook met een van ons.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn man en ik knuffelen elkaar ook gewoon waar m'n zoontje bij is, en geven elkaar ook een kusje op de mond waar hij bij is, maar meer ook niet. Ik zie mezelf niet uitgebreid tongen waar m'n zoon bij is, dat vind ik persoonlijk niet echt oké, maar gewoon knuffelen en een kus op de mond wel, lijkt me juist goed als kind om te zien dat je ouders elkaar zo graag mogen

10. Popkoorn

Oh en trouwens de vraag of we et toe laten

Onze zoon is een echte knuffelaar hij komt soms even een kusje halen of een knuffel brengen of even lekker over de rug krabben

Wij laten dat toe ik zelf vind het ook fijn als hij weer een kusje komt brengen ik zeg hem dan ook altijd hoe lief ik hem vind en hoe trots mama is op hem

En samen in bad doen we nu nog wel

11. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Knuffelen, elkaar een kus geven of even lekker over de rug kriebelen, heerlijk toch? Dat doen mijn kinderen onderling, wij naar de kinderen toe, de kinderen naar ons toe en mijn man en ik onderling.

Mijn ouders waren ook zo en ik heb het altijd heel fijn gevonden te weten dat er gewoon geknuffeld kon worden. Ik vind het nog steeds fijn mijn moeder regelmatig een knuffel te geven.
    Mijn man is echter zonder fysieke affectie opgegroeid, maar ervaart het fysieke contact als een bevrijding.

En qua naaktheid zijn we ook niet preuts of zo. Omkleden, samen douchen. Is allemaal normaal hier. (Als de kinderen zouden aangeven daar moeite mee te hebben wordt het een ander verhaal natuurlijk.)

Seksueel getinte dingen krijgen absoluut geen ruimte waar de kinderen bij zijn.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Knuffelen ja hoor kus geven ook.. echt zoenen nee dat niet,, ze mag het gerust zien dat papa en mama knuffelen.. dan wil zij ook maar al te graag haha

wat betreft douchen doe ik nu nog met dr geen idee wanneer ik dat stop eigenlijk..

13. Dana

Dana Niet meer actief

Ja hoor, een knuffel en een kus en dochter komt er dan tussenin staan met haar armpjes om onze benen. Ik kleed me rustig bij haar om en douche ook terwijl ze in de douche speelt soms douchen we samen (dochter en ik) maar meestal gaat ze in bad. Ze vraagt ook regelmatig wat iets is, bijvoorbeeld dat ze naar mijn borsten wijst en dan noem ik het gewoon bij de naam.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar je man vind dat omdat het in zijn cultuur niet gebruikelijk is.
    hoe gaat je man er dan mee om dat jij het wel doet?
    is dat dan geen probleem voor hem
    kom je daar samen uit?

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn ouders deden dit ook nooit. En dat vond ik als kind heel raar.

Weet ook nog heel goed dat ik ooit een keer gevraagd had of hun nog "verliefd" op elkaar waren ( was toen 7 ofzo ) Nu zijn ze gescheiden maar dat heeft daar weinig mee te maken.

Maar wil mijn kind(eren) wel laten zien dat papa en mama nog "verliefd" op elkaar zijn en dat knuffelen en kusjes geven normaal is!

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ja, geven en nemen.. zoals met bijna alles in een gemixte relatie :)

17. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Knuffelen en een kus vind ik niet meer dan normaal. Ik heb het mijn ouders nooit echt zien doen vroeger (ze zijn dan ook gescheiden op mijn 14e), maar ik knuffelde altijd wel veel met mijn moeder. Hoe ouder ik werd hoe minder het word.

18. Popkoorn

Haha dat gaat hier niet op ( zit op de iPhone dus dik gedrukt maken lukt me niet maar het gaat om de laatste zin haha )

Ik knuffel mijn ouders nog regelmatig en ook een
    Kus

Misschien juist wel vaker dan toen ik nog 15 was ofzo haha

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    knuffelen wel hoor... of een kusje op de mond.
    Uitgebreid zoenen doe ik niet waar de kids bij zijn. Dat hoef ik van mijn ouders ook niet te zien...

Wij gaan ook beide in bad met de kids. Dat vind ik ook doodnormaal. En ja mijn dochter zegt ook dingen als : mama jij hebt tieten! of sammie heeft een piemeltje... en ook in het openbaar. Maar dat vind ik niks om me voor te schamen.

Mijn dochter houdt van gekriebel op dr rug. En gaat er dan uitgebreid voor zitten "harder mama, nee niet daar, nee zachter!" haha vind ik alleen maar schattig.

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ben opgegroeid in een heel liefdevol gezin, waarin heel veel werd geknuffeld en er vrij open werd omgegaan met bloot en samen douchen etc. Mijn moeder heb ik heel vaak bloot gezien, mijn vader als kind wel maar later in mijn tienerjaren was dat wel voorbij. Mijn vader schroomde ook niet in ons bijzijn m'n moeder eens even lekker vast te pakken (toen ik puber was ) en ik vond dat toen heel grappig.
    :p
    Ik heb er echt alleen maar goede herinneringen aan, het gaf aan dat ze van elkaar hielden en dat was een heel goed gevoel.

Op die manier gaan wij nu eigenlijk ook met elkaar om, soms met een geintje pakken we elkaar eens even vast (bij de kont of zo) maar verder dan dat gaat het niet hoor, ook gezien het feit dat we nog een tiener / puber van 12 (zoontje van m'n vriend) hier hebben rondlopen die 't soms even niet wil zien, haha! Een kus op de mond doen we wel, tongen niet.
    Maar de kinderen mogen best weten dat we dol op elkaar zijn en van elkaar houden.

Deel Deze Pagina