Ik ben 18 weken zwanger en heb erg veel last van krampen en steken onder in mijn buik. Zijn dit mijn darmen of is het bandenpijn? Ik kan de vk wel weer bellen maar die wijten alles aan hormonen. Savonds voelt mijn buik heel gespannen. Ook heb ik vannacht heel erg onrustig geslapen hierdoor en door een benauwd gevoel.... Hopelijk heeft iemand wat tips......
Ik herken dit wel. Ik ben nu 20 weken zwanger en heb snel last van mijn buik. Het ligt er wel aan of ik heel druk ben geweest of niet. Dan heb ik meer last. Soms heb ik ook al harde buiken. Ik zou me er niet al te druk over maken. Als het maar weer weg trekt. Probeer de balans te vinden tussen beweging en rust. Als je merkt dat je weer krampen en steken hebt, neem dan even pauze van wat je aan het doen bent ( als dat mogelijk is) en ga desnoods even liggen op de bank. Dat werkt voor mij iig heel goed. Sterkte ermee!
Heb je al iets van een kruik geprobeerd? Ik heb af en toe ook wat last, maar merk als er wat warmte op m'n buik komt dit verlichting geeft.
Harde buiken is een teken dat je rustiger aan moet doen, maar met jouw termijn mogen ze niet zoveel pijn doen dat je er wakker van ligt. Het kan ook een combinatie zijn van he rekkende banden die weer een spanning op je buik geven. Hoe dan ook doet rust vaak wonderen.
Thx voor de reacties! Ik doe al heel rustig aan. De pijn is weggetrokken en het voelt nu als een heel moe gevoel in mijn buik. Alsof ik veel buikspier oefeningen gedaan heb. Herkent iemand dit?
Ja dat zijn echt je banden geweest. Ik had het ook al heel vroeg en na de 20 weken goed last gehad. Waarschijnlijk een groeispurt van je buik.