uit eten geweest alles was rauw wat te doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ssaarr, Jun 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Ik ging uit eten. Varkenshaas besteld. Ik vroeg of die extra doorbakken mocht. Komen ze het eten brengen. Ik nam een hap. Vervolgens keek ik er na was hij super rauw van binnen. Hadden ze hem omgewisseld met die van mn vriendin, die was gaar. Vervolgens bestel ik een tostie ham/kaas.. Was lekker.. Bleek er rauwe ham in te zitten.

Wat moet ik doen wabt ben aardig aan het panieken

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat je moet doen? Relaxen!
    Je krijgt echt niet zomaar wat. 1 hapje, tosti... Waar hebben we het over. De kans dat je iets op hebt gelopen is echt minimaal!

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Daar gaan we weer....

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Och meid toch, wat maak je je druk om niks. Ik heb echt het idee dat jij je veel te druk maakt om alles wat je eet en doet tijdens je zwangerschap. Praat hier eens uitgebreid over met je vk en zoek eens wat zaken op via google. Dat zal je geruststellen. Tuurlijk is daar dit forum ook voor, maar ik krijg bij jou het gevoel dat het angstgebeuren wat buitenproportioneel is, en dat bedoel ik echt niet rot.

Van 1 hapje krijg je echt niks, adem in, adem uit

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ontspan. Kan voor een keertje geen kwaad. De kans is zooooooooo klein.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Was jij niet diegene van die loempia's en al die andere voedselvragen?
    Niet om lullig te doen, echt niet, maar je moet echt eens wat gaan ontspannen! Al die stress die jij ervaart, dat is nog eens echt slecht voor je ukkie!!!

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Relax! Rauwe ham in een tosti is al helemaal nirt rauw meer is verwarmt. Je maakt je echt veeeel te druk

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Die varkenshaas kon je toch gewoon ruilen met je vriendin?

En rauwe ham op een tosti? Das toch gewoon van die vleeswaren ham, daar mankeert niks aan hoor. Bovendien is een tosti een tijdje verhit dus dan zijn de meeste beestjes wel dooi.

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ja en over foe yong hai, honing, brie, basilicum etc ;)

@ TS: relax! Zoveel zorgen als jij je maakt is echt niet gezond.

10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Rauwe varkenshaas??? Die is op z'n hoogst licht roze.. T is geen biefstuk!
    Kan geen kwaad, en die ham op de tosti is in ieder geval wel verhit geweest.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb even je bericht geschiedenis gelezen en jeetje meis, RELAX!!! Je maakt je veel te veel zorgen.

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even ter relativering (1 keer, dan stop ik):
    Ik heb mijn leven lang katten gehad, van kitten af aan. Onze katten zijn watjes en de halve buurt schijt in onze tuin. Tuinierde meestal zonder handschoenen en at als kind zand. Ik ben gek op rauwe champignons en met het wassen van groenten neem ik het vaak niet al te nauw. Het lijstje kan ik nog langer maken, maar mijn punt is: ik was laatst bij de huisarts en ivm klachten werd ik getest op toxoplasmose. Ik bleek zelfs niet eens antistoffen te hebben! Ondanks mijn levensstijl heb ik nog nooit toxoplasmose gehad!
    Tuurlijk moet je een beetje oppassen tijdens je zwangerschap, maar je loopt echt niet zo maar iets op!!! Relax!

Praat met je vk. Laat je desnoods doorsturen naar een psycholoog om je te helpen met je angsten om te gaan.
    Je obsessie met eten is echt buitenproportioneel!

13. Olliebol

Olliebol Actief lid

Jan 23, 2014
    245
    91
    28
    Female
    Jeetje.. :p Ik denk dat alle onnodige stress schadelijker is voor je kindje dan een hapje varkenshaas of een tosti.. Echt, maak je niet zo druk!

14. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Hahaha

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    oehw.... hoe moet dat straks als je kleine er is?

16. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    volgens mij heb jij eeeeen heeeeeeeeel zwaaaasr levuuuuh..
    rauwe ham mag gewoon, en het is verhit.. relax

17. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Woow relax, en geniet :)

18. Djoess

Djoess Bekend lid

Dec 14, 2013
    560
    382
    63
    Female
    Haarlem
  19. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als deze berichten van jou elke keer echt zijn..en je elke keer zorgen maakt (want ja als het over eten gaat zal t Ssaarr wel zijn ;)) geef ik je een tip mee..probeer te relaxen meid..van een keer rauw vlees of bedorven voedsel (in jouw ogen)gebeurt er niks met je kindje hoor..

als ik je geschiedenis lees staat er dat je 2 kinderen hebt..dan weet je toch wat wel en niet kan?? of had je toen ook elke keer zorgen??

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    als je gewoon de 'regels' van het voedings centrum hanteert is er niks aan de hand.

ik zou rauw/rose vlees niet eten, maar als hij verwisselt was met die van je vriendin konden jullie toch gewoon ruilen?

Share This Page