Hebben jullie spaargeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij dus niet, sparen niets per maand. We gaan meestal van de eindejaarsuitkering en vakantietoeslag op vakantie.
    We waren net blij dat we wat extra geld terugkregen van de belasting, is onze auto stuk en volgens de garage gaat het wel ongeveer 700 a 800 euro kosten!

Ik weet dat dit erbij hoort, maar kan er zo van balen!!

Weet niet of we nu nog wel op vakantie kunnen....:(

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben wel wat spaargeld. Sowieso voor sparen we voor Thijmen en zelf sparen we ook.

Wat de auto betreft, zou je nog kunnen onderhandelen over de prijs of vragen of ze tweedehands dingen kunnen gebruiken. Dat kan veel geld schelen. Rijdt ie helemaal niet meer? Anders zou je nog een goedkopere garage kunnen zoeken.

Kun je nu niet elke maand een klein bedrag opzij zetten? Dan kun je met de vakantietoeslag misschien toch een eind komen. Je hebt bijvoorbeeld op actievandedag.nl vaak hele goedkope aanbiedingen (moet je alleen snel boeken). Daar hebben ze elke dag een paar aanbiedingen met reizen of dagjes weg. Zitten vaak hele leuke dingen tussen.

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Wij sparen eigenlijk ook nooit. En als we ooit wat op de spaarrekening hebben staan, gaat het toch aardig snel weer op.
    Maar zowel mijn man als ik krijgen om de 4 weken ons salaris. Dat is dus 13x per jaar, terwijl we maar 12x per jaar vaste lasten betalen, dus daar doen we extra dingen van.
    En dan beide vakantiegeld en de belastingteruggaaf in juni. Verder natuurlijk de kinderbijslag (reken ik nooit mee met de inkomen, dus zie het als extra) en vaak genoeg komt er ineens hier of daar weer wat geld op de proppen. Vaak verwacht ik het niet en denk ik, nou extra's zijn klaar, en dan ineens toch weer wel:D
    Dus we leven goed en het komt altijd weer wel goed;)

Oh wacht, voor onze zoon hebben we wel een spaarrekening. Daar kan je alleen maar op storten maar niet vanaf halen (wordt pas ieder 5 jaar zonodig vrijgegeven.)
    Dit gaan we straks ook doen voor onze dochter.
    Dan hebben ze straks als ze 18 zijn een begin voor evt studie, rijbewijs, inboedel of zoiets;)

4. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik spaar nu wel ja aangezien onze koelkast kapot ging en ik geen geld had om meteen een nieuwe te kopen
    Nu heb ik genoeg achter de hand dat als dr iets kapot gaat dat ik het meteen nieuw kan kopen
    Zelfs als me auto kapot gaat zou ik dezelfde dag nog een andere 2de hands auto kunnen aanschaffen

Vind het wel handig om een soort van noodpot achter de hand te hebben

5. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Wij beginnen net met sparen. Dat kan nu eindelijk nu de lening (voor de auto) is afgelost...

Om exact dezelfde reden als waar jullie nu tegen aan lopen. Vervelend is dat he. :( Het is zo fijn als je een buffer hebt voor zulke plotselinge grote uitgaves..

maar ja.. dan maar een keer niet of vakantie lijkt mij? Gaan jullie volgend jaar lekker toch.. En probeer toch een klein bedrag per maand apart te houden, al is het maar 50,- (wij sparen overigens 100,- per maand nu, ook niet schokkend veel maar alle beetjes helpen...en 10 x 10 is ook 100. :))

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou dit bedrag is nog niet zeker hoor, we gaan ook nog andere garages vragen, maar ik hou er maar wel rekening mee dat het ongeveer dat gaat kosten. Het pakt toch altijd hoger uit dan je verwacht.

We hebben net vakantie in juni geregeld, zodat we nog 1x lekker goedkoop wegkunnen voor onze dochter naar school gaat. Het idee dat dat niet door kan gaan, wil ik even niet aan denken.
    Tuurlijk is het een luxe, maar ik heb het echt zo nodig!!!

En ik bedacht me net dat mijn schoonvader ons ook eens uit de brand heeft geholpen, toen onze ketel stuk was. Toen mochten we geld van hem lenen. Dat kan nu misschien wel weer.... kunnen we het maandelijks terugbetalen!!

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja, wij betalen eerst de rekeningen enz, hebben een weekbudget voor boodschappen en kleine extraatjes en de de rest gaat op de spaarrekening aan het eind vd maand. Het bedrag kan elke maand wat verschillen, maar we sparen altijd wel iets.

8. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik spaar 20+krt vanaf m'n 11e, uit de handgelopen hobbie. Geen spaargeld hiero. Vooral toen m'n manager euros kwijt was bij icesave, erg dramatisch.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben wel wat spaargeld, maar niet heel veel, aangezien we afgelopen zomer een grote verbouwing aan ons huis hebben laten doen.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja we hebben spaargeld.
    Ik zou het echt heel lastig vinden om dat niet te hebben.
    Stel je hebt een serieuze tegenvaller (of gewoon een boete ofzo) hoe moet je dat dan betalen als je geen spaargeld hebt?'
    Of wat nou als je wasmachine, of erger nog, je cv kapot gaat?
    Hoe doe je dat dan?

Ik zou er denk ik eerder voor kiezen om dan maar wat goedkoper op vakantie te gaan of een jaartje niet om dan even wat geld opzij te zetten.

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hier genoeg spaargeld. maarre sorry hoor. zou me eigen dan toch es niet zo druk maken om een vakantie. ook al heb je het zo nodig... dat was dan wel het laatste waar ik me druk over zou maken;):)

12. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hebben wel iets, maar dat zal voornamelijk opgaan aan het trouwen volgend jaar. We sparen nu tenminste wel weer. En voor de meiden sparen we elke maand sowieso ook. En mijn ouders ook voor hen zodat ze een lekkere spaarrekening hebben als ze straks 18 of 21 oid zijn. Stel dat wij dan niet in de gelegenheid zijn om hun studie te bekostigen (ik denk nog steeds dat de stufi op een gegeven moment zal verdwijnen al hoop ik het niet) dan kunnen ze in ieder geval wel allebei studeren met dat geld. En als wij wel gewoon de studies kunnen betalen hebben ze een lekker extra centje voor hun trouwen/huis/kindje/rijbewijs oid.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, wij sparen nu weer rond de 700 euro per maand, ligt eraan hoeveel uur ik werk. Mijn hele salaris gaat over het algemeen op de spaarrekening.

Gelukkig kreeg je het tot een ton gewoon terug he ;)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik snap niet wat je hiermee bedoeld... 20+ krt?
    en als jouw manager zijn spaargeld kwijt is, wat heeft dat dan met jou te maken? Durf je niet te sparen? In Nederland heb je tot een bepaald bedrag (Dacht dat dit tijdelijk 100.000 euro was) garantie per bank.
    Dus dat duurt wel even voor je daar aan zit hoor...

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ja ik heb sinds ik werk zon 10 jaar nu elke maand een bedrag gaat automatisch naar me spaarrekening.
    Ik vind dat heeeel belangrijk stel dat ik er ineens alleen voor kom te staan heb ik toch wat achter de hand.
    Gelukkig verdiendt mijn vriend genoeg om als er iets kapot gaat het gelijk te vervangen.
    En anders breken wij mijn geld aan en word dat later aangevuld.

Ik vind het heel belangrijk om financieel onafhankelijk te zijn.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dat niet op vakantie gaan is zeker een goed idee, dan zouden we een paar duizend euro achter de hand hebben.

Maar ben al eens eerder 2 jaar niet op vakantie geweest en word helemaal knettergek. Ik weet het klinkt verwend enzo, maar dat heb je toch ook nodig.

Ik heb het net eens even bekeken en we hebben volgens mij nog 700 euro tegoed van de belastingdienst. Tijd terug brief gehad dat we daar nog recht op hebben, ze hebben het alleen nog niet overgemaakt.

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb geen spaargeld,nu ook niet de mogelijkheid dat te doen..maar zodra het weer lukt ga ik absoluut sparen.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo! nou... zal maar niet opschrijven wat ik precies denk...

Geen spaargeld hebben, afhankelijk zijn van anderen als je ketel stuk gaat en geld lenen voor een vakantie???? Kom op hoe onverantwoordelijk ben je? Wat is er nou belangrijk...
    Zet het geld wat je maandelijks terug zou betalen op een spaarrekening en spaar wat geld. Als je iets kan afbetalen kan je ook sparen. Waar blijft dat geld normaal gesproken dan?
    Ik vind het echt heel kortzichtig om die vakantie zo belangrijk te vinden...
    Stel je leent het geld en je wasmachine gaat kapot dan heb je en een schuld, en geen spaargeld en een kapotte wasmachine.
    Zo raken mensen dus in de shit...
    en maar klagen...

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    verwend? Het klinkt als een klein kind... stel je prioriteiten eens goed!

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ach wij zijn ook weleens 2 jaar niet op vakantie geweest. ik leef nog steeds. er zijn mensen die nooit op vakantie gaan/kunnen. ook die blijven leven. dat je het zo nodig hebt? sorry maar dat zit gewoon tussen je oren. klinkt misschien keihard maar als dat nu je enige grote zorg is. dan wordt het toch eens hard tijd om je prioriteiten bij te stellen vind ik

Deel Deze Pagina