Hoe hebben jullie dat gedaan. Ik heb geen hoger papier als vmbo basis en wil gastouder worden hoe lang hebben jullie gedaan vanaf besloten gastouder te worden en een gastkindje te krijgen?
jij moet dan de gastouderroute volgen. Hoelang dat precies duurt kan iemand anders of een gob je wel vertellen. Ik was nl al mbo kinderopvang geschoold dus heb dat niet hoeven doen. Het inschrijven in de gemeente en het landelijk register kinderopvang zat ongeveer 6 weken tussen vanaf het aanmelden tot groen licht krijgen dat je opvang mag bieden. Hoe snel je een gastkindje krijgt is een beetje afhankelijk van de vraag en hoe actief je rondvraagt. Ik had geluk, het gob kwam vrij snel met een vraag voor mij waar ik toen ook op in ben gegaan. Als je nog met andere specifieke vragen zit kun je mij die altijd vragen.
Ik ga dit topic even volgen, daar het bij ons op het werk niet zo goed gaat momenteel en bij ontslag ik hier wel voor open sta, gastouder worden.
Om gastouder te worden heb je minimaal een opleiding in die richting op niveau 2 nodig. Als je die opleiding niet hebt, zul je die dus eerst moeten gaan volgen, voor je van start kunt. Als je de opleiding eenmaal hebt, moet je ook kinderEHBO halen en een risico-inventarisatie van je huis laten doen door de gemeente. Het verschilt per gemeente hoe lang dat duurt. Ik heb dat traject nu bijna rond en ga binnenkort van start Ik had al wel een agogische opleiding op HBO-niveau, waardoor ik dus snel van start kon.
De aanmelding van ouders loopt overigens niet zo hard: er zijn veel gastouders op de markt, en de vraag naar kinderopvang zit wel op een dieptepunt, dus als je er echt nog een opleiding speciaal voor moet volgen, weet ik niet of het heel zinvol is om eraan te beginnen... (daar je dus ook pas van start kan en mag als die opleiding binnen is, eerder mag je niet starten).
Je kunt toch geen gastouder worden als je geen spw, verpleegkundige oid hebt gedaan, allemaal te vinden op intrtnet. anders had het mij ook leuk geleken maar heb mijn verzorgende opleiding niet afgemaakt.
Ik ben sinds 2009 gastouder. Heb me ingeschreven bij een gastouderbureau, en heb via hun mijn diploma gehaald + elk jaar kinder Ehbo en cursussen. Vaak via een gastouderbureau kom je aan kindjes. Ik heb meerdere kindjes bij mij thuis gehad voor 5 dagen in de week. Je moet wel MBO 2 niveau in je zak hebben om het te ''mogen'' doen, maar vaak word dit ook aangeboden bij een gastouderbureau. Maar dat is mijn ervaring.
Ik ben al 3,5 jaar gastouder en had een spw4 moest mijn ehbo voor kinderen halen. De ggd moet je huis goedkeuren en vervolgens gaat dat naar je gemeente en krijg je je eugen kinderopvangcode. Waarmee ouders hun geld bij de belasting krijgen. Je aanmelden bij gob en zelf reclame maken.