Wie heeft er verstand van klussen? Mijn man heeft zojuist onze Ikea Pax kast compleet uit zijn voegen gesloopt tijdens een woede aanval. Nu gaat meneer zo naar zijn werk en kan ik met het probleem dealen. Kan ik gewoon met een hamer en een paar flinke spijkers de kast in elkaar timmeren? Of heb ik elektrische machines nodig? Volgens mij hebben we wel een schroefmachine als ik ga zoeken in de box. De kast moet 5 planken houden en flink wat kleding, dekens etc. Alle tips zijn welkom aangezien ik de kleding niet buiten de kast kan laten ivm een kat die anders alles onder gaat plassen. Alvast bedankt!
Jeetje, wat heftig. Ik zou het lekker laten liggen voor je man. Laat hem het zelf maar opknappen. Hopelijk heeft alleen de kast ervan langs gehad? Sterkte!
Kun je niet gewoon de deur van de kamer dicht barricaderen voor de kat? Zo ja, laat je man het lekker zelf uitzoeken als hij thuiskomt...
Alleen de kast heeft ervan langs gehad ja. Dat is geen optie omdat de kat alles onder plast en hij morgen ook gewoon moet werken dus anders heeft de kat 2 dagen vrij spel en kan ik alle kleding weg gaan gooien.
Tegen de tijd dat hij thuis komt slapen de kinderen en de jongste slaapt in die kamer. En anders kan hij het zondag pas repareren dat is veel te laat.
Hoe erg is de schade? Zijn de “schroefdelen” nog heel? We hebben vaker een Pax kast in elkaar gezet. En met zn tweeen gaat het stuk makkelijker. Evt een oproepje doen op zo FB koopjeshoek. Vergoeding €20 of zoiets.
kleding en dekens in een paar vuilniszaken stoppen. zodat de hele kast leeg is. daarna even goed ernaar kijken waar je de stevigheid weer terug kan krijgen in de kast. vaak zit alles vast gemaakt met speciale imbus schroeven. waarschijnlijk liggen er in de gereedschapskist wel van die sleutels om ze er terug in te draaien. je kunt met schroeven (werkt beter dan spijkers) wel het een en ander misschien nog weer vast krijgen. wij weten niet hoe erg de kast eraan toe is. maar vooral eerst leeghalen en kijken wat je er dan mee kunt is denk ik het beste. sterkte ermee. hopelijk is je man niet vaak zo boos, en hebben jullie verder wel een goede relatie enzo...
https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=52048&c=7792,45884365114&t=2-11-2018%2008:40:38 Misschien wel zo handig
Hangt er vanaf hoe hij gesloopt is. Zijn de planken gescheurd op de plekken waar de schroeven zitten? Ik bedoel het frame van de kast. Wat ik zou doen is naar de bouwmarkt gaan en ijzeren hoeken kopen. Daarmee kun je de kast weer stevig in elkaar zetten. Heb je wel schroefjes nodig .
Voornamelijk het boven gedeelte is beschadigd. Het gedeelte waar de schroeven zitten is gewoon gespleten. Die schroeven kan ik niet meer gebruiken, net geprobeerd en met 1 vinger valt de kast dan al uit elkaar. Ik ga nu wel even naar de Praxis voor schroeven en hoop de schroefmachine te kunnen vinden anders fiets ik ook naar mijn moeder om die van haar te lenen.
Persoonlijk zou ik alles in vuilniszakken doen en dan mag hij zondag de kast zelf weer in elkaar zetten. Kom nou, beetje een kast slopen en dan moet jij weer de kast in elkaar zeggen? Je bent veelste lief. Pas je wel een beetje op jezelf? Ik krijg er best een naar gevoel bij als iemand in woede dingen sloopt.
Ik zou dan die ijzeren hoekjes kopen. Die kun je aan de binnenkant tegen de zijkant en bovenkant schroeven. Zit het weer goed vast. Die heb je in verschillende maten.
Halverwege het jaar was ik van plan een scheiding aan te vragen, toen gewacht tot de vakantie en eigenlijk sindsdien geen problemen gehad maar de laatste 2 weken weer veel stress doordat mijn werkgever failliet is gegaan. Hij werd nu zo kwaad omdat ik de tv wou schoonmaken met keukenrol.
https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/ijzerwaren/ankerwerk/versterkingshoek-30x30/5204938 Deze. Dat gaat wel lukken hiermee. Sterkte.
Dat is echt geen normale reactie. Ik hoop dat je zelf veilig bent, en dat je op tijd hulp inschakelt of weg gaat. Laat die kast lekker voor wat het is, en stop alles in zakken.
Wat erg voor je... ik kan de beslissing niet nemen voor je. Maar denk ook aan jezelf en je kinderen of je dit zo verder wilt. Dit is zo te horen niet de eerste keer dat er wat voorvalt.