hallo allemaal,,, ik heb een beetje een stom onderwerp..... ik herken zwangere vrouwen al vanaf ver.... ook vanaf de achterkant omdat ze een bepaalde houding en loopje hebben..... en nu zag ik vandaag in de etalage...... ik heb het nu ook....mijn rug is hol geworden en mijn bekken lijkt wel iets naar voren gekanteld... en ik waggel er een beetje bij... ook begint mijn rug een beetje op te spelen..... denken jullie dat dit erg is? mijn bekken voelt goed.... geen pijntje niks..... gr Jose
Hihi ik zei ook altijd dat ik nooit zo gek zou gaan lopen, nou mooi dat ik de laatste paar maanden heb gewaggeld als een eend! Hoort er gewoon bij hoor, en als je geen pijn/last hebt is er niks aan de hand.
Ja, hier nog één. Heb het loopje te pakken als ik veel heb gestaan of gelopen op een dag. Dan gaat het waggelen... op één of andere manier gaat mijn buik als een speer met 21,5 week. Zie album
Ik heb het ook al! Wat een holle rug Ik ben zwanger van een tweeling en van de vk hoorde ik dat het dan vergelijkbaar is met 20weken van een eenling!
ja mijn buik is vanaf de 22e week ook ineens heel hard gegaan... en toen is het waggelen een beetje begonnen... ja die holle rug he? ik kan niet eens meer netjes rechtop staan... gr Jose
Sorry maar daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Dit hoeft er helemaal niet bij te horen. Ga maar eens naar een fysiotherapeut die kan je precies vertellen wat je aan het doen bent, en welke risico's hieraan zitten. Het is belangrijk om zo lang mogelijk zo goed mogelijk te blijven lopen. Zeker onder de 30 weken zwangerschap moet je echt bekkenproblemen hebben om het ganzenwaggeltje te verklaren. Probeer zo lang mogelijk goed te letten op de manier waarop je loopt. Je kan snel last krijgen van dat 'vreemde' lopen.
Ben het helemaal met zwaantje eens... ik heb er alleen wat last van als ik bijvoorbeeld een hele middag in de stad gelopen heb...dat is dan echt een teken dat ik even rustig aan moet doen of teveel heb gelopen... Hou het goed in de gaten...want als je niet goed probeert te lopen kan het alleen maar erger worden en kan je er heel veel last van krijgen!
Ik ben ook met de bovenstaande dames eens. Het is niet gewoon om met 24 weken zo'n loopje te hebben. Als je tegen het einde loopt dan hoort het er vaak bij, maar niet met 24 weken. Ik zou idd langs de fysio gaan.
ik merk inderdaad dat het gebeurd als ik moe ben of erge bandenpijn heb... maar m,n rug is zo hol...... ik kan niet netjes rechtop staan... toch doet mijn bekken niet pijn. wel heb ik sinds deze week dat mijn rug zeer doet...precies op 1 plek.. het is mijn 1e zwangerschap dus ik kan niet vergelijken denken jullie dat is fysio moet? wil probemen natuurlijk het liefste voor zijn gr Jose
Zeker doen! Succes ermee. Zo'n waggelloopje is heel vaak compenseren en dat is nog vaker NIET goed. Laat er eens naar kijken. Je kunt gewoon een fysio bellen (je hebt geen verwijzing nodig) Check wel even je ziektekostenverzekering.
Waggelen is inderdaad heel slecht wilde ik al zeggen, maar gelukkig zijn er een aantal voor mij geweest. Fysio kan je hierover nuttige tips geven. Zodra je waggelt, is het over het algemeen ook een teken dat je teveel van je lichaam gevraagd hebt.
Ik weet niet zo goed wat ermee bedoeld wordt, is er een filmpje van ofzo? Suf he, maar volgens mij hebben alle zwangere vrouwen die ik ken altijd "gewoon" gelopen, of misschien viel me iets niet op omdat ik er zelf niet mee bezig was....
het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je teveel van je lichaam gevraagd hebt, mijn bekken kantelen steeds met andere woorden heb bekkeninstabiliteit, dit is buiten dat het af en toe heel erg pijnlijk is, niet iets waar je je zorgen om moet maken. Het is niet meer dan dat je bekken te soepel zijn waardoor ze steeds kantelen. Volgens mijn osteopaat moet ik me totaal geen zorgen maken over mijn bevalling, de bekken zullen me waarschijnlijk in mijn voordeel spelen omdat ze heel erg soepel zijn. Ook de 'waggel' ligt er heel erg veel aan hoe je bijgekomen bent vind ik, ik ben alleen maar op mijn buik bijgekomen en de rest is afgevallen. de laatste twee weken loop ik dus idd ook als een eend
Ik heb het ook hoor. Lijkt raar om dat zo snel al te hebben. Maar ik heb een scoliose waardoor ik een hele holle rug heb en snel pijn in mijn heupen/onderrug. Als ik een kort stukje gewandeld heb dan kan ik daar al pijn van krijgen en dat stomme loopje hebben. Ik ben het wel met de dames eens dat je naar de fysio moet. Ik loop er zelf al 14 jaar, bij mij is het gewoon niet direct iets dat op te lossen is. Maar als je normaal geen last hebt dan zijn er hele nuttige oefeningen om het beter te maken. Succes dames!