CMV? Wat is dat? Ik merk trouwens wel meer grote verschillen tussen landen. Hier mag een baby absoluut niet onder een dekbed liggen, in noorwegen is het geen probleem.
De risico's lijken jou groter? Hmmm... Alcohol gaat door de plcenta zonder probleem, dus een lepel voor je dochter is in theorie veel minder schadelijk (minder alcohol in vergelijking) dan een glas die jij drinkt en dus ook direct bij, voor een foetus is, proost! Snap niet helemaal, iedereen kan die logica toch wel volgen? Nogmaals ieder moet voorzich weten Maar dat er mensen zijn die drinken en een gezond kind krijgen wil neit zeggen dat het goed is... Een heroine verslaafde kan ook een gezond kind krijgen, een roker die 50 rookt kan ook oud worden.... De risico's zijn echter wel groter
Volgens mij heb jij het bericht verkeerd begrepen, die lepel gaat niet over een lepel alcohol, maar over andere risicos die het delen van een lepel met zich mee brengt
Omdat veel mensen er wel antistoffen hebben. Net als waterpokken en de vijfde ziekte. De vijfde ziekte kan heel erg gevaarlijk zijn voor een zwangere met babysterfte als gevolg. Maar je hoort mensen er weinig over terwijl als je het in je omgeving hebt je gelijk moet prikken op antistoffen
Je kan niet immuun zijn voor CMV, je kan er wel al drager van zijn en dan heb je zeker kans om het door te geven aan je kindje. Dit is niet iets als toxoplasmose of rubella, of je 't al dan niet al gehad hebt speelt helemaal geen rol.
CMV is familie van de koortslip. Als je die al eens gehad hebt betekent dat ook niet dat je het niet meer kunt krijgen. Sterker nog; je weet zeker dat je hem weer gaat krijgen.
Wat ik wel haal uit het artikel is dat als je het voor het eerst krijgt tijdens de zwangerschap dat het dan gevaarlijk kan zijn omdat je je kindje kan besmetten... Als je het al gehad hebt is de kans daarop vele malen kleiner...
Niet alles gelezen. Maar nee niets aan de hand. Ik denk dat je met een soesje evenveel alcohol binnenkrijgt als met een overrijp stuk fruit of sap
Dat 100% alcohol gif is zegt niet per definitie iets over ern glas wijn. Het gaat om blootstelling. Overmatig water drinken kan ook dodelijk zijn Dit gezegd hebbende. Men weer gewoonweg niet vanaf welke eenheid alcohol schadelijk is. Is dat 1 glas per week? Ik persoonlijk laat het dus staan bij twijfel. En wijn is nu niet echt ee eerste levensbehoefte....
Maar de kans is vele malen groter dat je ook effectief een opstoot krijgt tijdens de zwangerschap, dus wel gevaarlijk.
Ik lees over een kans van 1000 op 5-10 en dan daarvan weer 10% die kans hebben op schade.... en op basis daarvan je kind niet uit jouw flesje water laten drinken of op de mond zoenen.... bij een combitest ben je blij met die kansberekening. Dus of Nederlanders nu hysterischer zijn dan Belgen.... Ik heb er wel over gehoord maar vind de voorzorgsmaatregelen een behoorlijke impact hebben op je dagelijks leven itt het drinken van alcohol en daarbij sluit je de besmetting nog niet uit ook.
Even een rekensommetje om TS gerust te stellen... Eén soesje weegt misschien 20 gram (ik heb even gegoogeld, een soesje van 20 gram is best aardig). Daarvan is 1% alcohol, oftewel 0,2 gram. Eet je 5 soesjes, dan krijg je 1 gram alcohol naar binnen. Een standaard consumptie (glas bier, glas wijn, glas whisky, glas mixdrank) bevat ongeveer 10 gram alcohol (bron: Jellinek.nl). Dus de hoeveelheid alcohol uit 5 soesjes staat gelijk aan 1/10 van één enkel glas alcoholische drank. Eenmalig. Ik zou me daar dus geen seconde druk over maken. Nergens voor nodig.
Ik ben wel degelijk gewaarschuwd voor het herpes virus. Als ik een actief virus heb ten tijde van de bevalling, dan wordt het een keizersnede, omdat het virus in alle slijmvliezen actief kan zijn. Als het kindje nog geen jaar oud is moet ik tijdens een actief virus een mondkapje dragen. Met betrekking tot wijn: waarom zou je het risico nemen?
In italie krijg je op doktersverzoek iedere dag een glas rode wijn. Schijnt goed te zijn voor zwangere vrouwen. (Je krijgt dit zelfs in t ziekenhuis) dus denk niet dat je je hierover zorgen hoeft te maken.
vroeger (niet eens zo heel erg lang geleden), toen nog niet bekend was dat REGELMATIG gebruik van alcohol schadelijk kan zijn, dronken heel veel vrouwen af en toe een wijntje oid. Zo'n klein soesje met minuscuul beetje alcohol, echt niet druk om maken hoor!