Ik geef nooit kadobonnen, maar gewoon geld. Veel makkelijker voor iedereen. Maar er staan meer ketens op omvallen, vrees ik. Mijn advies: heb je kadobonnen, probeer ze zsm in te leveren. Zal vandaag ook mijn tijdschriftenbon gaan inleveren.
Ze zijn failliet Perry Sport en Aktiesport failliet verklaard | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Ik ga morgen nog even kijken bij actiesport...ben benieuwd of ze nog open zijn.
Tja, je zegt het al: vroegah... En daarom zijn ze nu weg. Ik vind het vreselijk voor de mensen die hun baan verliezen. En ook voor mezelf vind ik het jammer, want ik koop meestal wel in 'echte' winkels. Ik kwam nog wel bij V&D. Voornamelijk voor kinderkleding en LaPlace. Perry Sport hadden wij al niet mee, maar vond ik altijd wel een leuke winkel. Als ik in een andere stad was, liep ik er vaak wel even binnen. Maar aan de andere kant 'we' kiezen er zelf voor door blijkbaar massaal online onze inkopen te doen. En dat gaat alleen maar toenemen: naarmate meer winkels verdwijnen, zullen meer mensen niets meer vinden in hun stad en dus online gaan kopen. Aan de ene kant natuurlijk erg jammer. (En wel meer dan 'jammer' voor de werknemers en de leveranciers.) Maar aan de andere kant: wie mist nu nog de stadsomroeper, lantaarnontsteker of voddenboer? Het is ook wel logisch dat bepaalde beroepen met het veranderen van de tijd verdwijnen. We hebben er ook weer nieuwe beroepen bij gekregen. Ik hoop maar dat er een goed sociaal plan komt om deze mensen gauw weer aan een baan te helpen, eventueel met omscholing.
We kiezen er zelf voor maar het aanbod in winkels wordt ook steeds minder. Ik kom nooit bij van die massa winkels of extra goedkoop. Je zwl mij niet snel zien bij zeeman of wiebra tenzij ze het echt niet ergens anders hebben. Zoals van de week een regenbroek omdat de hema zr niet meer had. De perry is al jaren geleden opgedoekt hier anders was ik vast en zeker daar gaan kijken. Maar goed dat wat ik zoek aan kleding hebben ze gewoon niet hier. Voor mezelf dan nog wel maar kinderkleding verkopen ze nouwelijks in leuke winkels. En ik woon toch echt in een stad. Veel ketens hebben gewoon de boot gemist. Kijk naar h&m en de bijenkorf. Die lopen nog steeds goed
Ja. Mee eens. Als je niet meer meekomt met hoe de maatschappij werkt.. tja. Ik vind het heel naar voor de werknemers, de tijden zijn helaas zo. Mijn man heeft er (in een heel ander werkveld) ook mee te maken en dat is heel erg vervelend.
Uiteindelijk is dit een gevolg van vraag en aanbod. In België en Duitsland is men een stuk traditioneler en zijn de klanten nogal winkel/merktrouw (vooral in DL).
En de winkels in het duurdere segment zoals de bijenkorf bijvoorbeeld. Alles in de tussenmoot wat niet duur maar ook niet goedkoop is valt om. Mensen kiezen voor goedkoop of exclusief. Als je ziet dat je in de pc hoofdstraat bij bijv. Chanel 10 mensen voor hebt om een tas van 3000 euro te mogen kopen en daardoor een uur moet wachten is het een heel schril contrast best treurig!
Bijenkorf heeft twee jaar terug al 2 winkels gesloten. Dit jaar sluiten er nog 3, dat zijn er 5 van de 12.
We zijn gisteren naar de winkel geweest. En of t nou door t faillisement komt of niet er liep 6/7 man personeel rond en we werden gewoon niet geholpen... Slechte service dus. Maar de bonnen zijn op iig!