Is het niet zo dat ze horeca geen perspectief bieden omdat afstand houden onder personeel vrijwel onmogelijk is in de horeca?
Wat vinden jullie ervan dat de avondklok met 3 weken verlengt zou worden, maar hij waarschijnlijk dan op de avond van de verkiezingen niet geldt? Ik vind dat best een beetje bizar eigenlijk...
Is dat zo? Stemmen kan tot 21 uur. In principe kan iedereen zorgen dat die voor die tijd heeft gestemd en dan om 21 uur thuis is. De stembureauleden zijn aan het werk en kunnen dan met een werkgeversverklaring na 21 uur over straat.
Dan zouden er veel meer bedrijven om die reden dicht moeten gaan. Als dat een reden zou zijn dan moet men daar iets op bedenken. Bijv met testen zoals ze dat bij sporters en bij tv-programma’s ook doen.
Maar dat personeel werkt al de hele lockdown door toch? Dus dat moet niet uitmaken. (Of wel maar dan moet thuisbezorgen of afhalen ook niet meer mogen).
Ik heb een aantal familieleden die in de horeca werken. Zij werken gewoon door, weliswaar wat minder uren maar ze zijn gewoon op de zaak. Bij beide zijn er tot nu heel weinig besmettingen geweest terwijl de medewerkers echt niet altijd afstand kunnen houden. Ik kan mij best indenken waarom de horeca de staat voor rechter heeft gesleept. De horeca heeft het al bijna een jaar flink te voortduren en hebben nog steeds geen perspectief.
Ik vind dat prima. Beter dan wanneer verkiezingen uitgesteld zouden worden om die reden bijvoorbeeld.
Dus ik ben zielig en durf zelf niks te zeggen. Bedankt! Ik vind haar reacties altijd heel goed, beter dan dat ik het kan verwoorden dus ja, dan vind ik dat leuk ja. Hopelijk krijg je een goede uitslag!
Normaal is er al behoorlijk wat uitgelekt over de persconferentie, maar dit keer kan ik niet zoveel vinden. Jullie wel? enkel dat de middelbare scholen misschien deels weer open gaan en misschien de kappers. Iemand al wat gelezen over sporten? Zwembaden?
Ik heb begrepen dat het de bedoeling is dat VO deels weer mag beginnen. Aan de ene kant ben ik blij. Want dat betekent dat mijn zoon van 12 (brugklas) weer een deel van zijn klas gaat zien, weer van zijn kamer afkomt, niet de hele week achter een scherm zit... Maar aan de andere kant heb ik gezien bij onze kinderen dat de kwaliteit van de lessen hard achteruit gaan als er een deel van de klas in het lokaal zit en de leraar dus zijn aandacht moet verdelen tussen de leerlingen voor zijn neus en de leerlingen achter het scherm. Dus toch wel een dubbel gevoel hier.
Ja nou wat je nu noemt is dus wat versoepeld gaat worden. En wat meer sportmogelijkheden buiten voor tot 27 jaar. Dat was het. Oh ja en winkelen op afspraak. De avondklok blijft.
Iedereen mag bij het tellen van de stemmen aanwezig zijn. Dat is een recht dat we hebben om transparantie te garanderen. Je weerhoudt mensen hiervan wanneer ze na 21:00 niet meer op straat mogen.
Klopt. Dat is zo. Maar dat zou je ook anders kunnen regelen natuurlijk. Door bijv die mensen ter plekke een werkgeversverklaring te geven. Ipv dan hiervoor totaal de avondklok eraf te halen.
Maar het recht geldt dus voor iedereen, Dus moet iedereen te allen tijde naar het stembureau en terug kunnen. Moet je dan iedereen dan vooraf een werkgeversverklaring geven? Dat lijkt me omslachtiger dan gewoon een dag geen avondklok te hanteren.
Oh echt hoor... sportmogelijkheden tot 27 jaar.... dus als je in een seniorenteam zit en de helft is iets van 25 jaar en de rest 28 dan mag de helft niet meedoen? Wat een onnozele grens. Nouja er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn, maar geef dan de jeugd weer de mogelijkheid om binnen iets te doen. Volwassenen kunnen al gewoon zelf gaan sporten buiten.