Persconferentie 23-02

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mien30, 14 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    En toch kan dat prima. Misschien op een andere manier dan anders. Maar ze kunnen dan toch aan conditie werken en dingen die ze op de mat doen kunnen ze buiten ook doen. Beetje creatief zijn mag wel toch.

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    doen ze bij onze plaatselijke turnclub met mooi weer wel..
    In het park of bij de voetbalclub op de velden.
    Geen toestellen etc, maar wel radslagen enzo.. en verder ook spelenderwijs geloof ik..
    zal niet het “klassieke turnen” zijn maar ze zijn wel lekker even bezig en met andere kinderen.. wat ook leuk is...

Aszz en Syane vinden dit leuk.
  3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Je kunt in de winter buiten niet iets doen wat in de buurt komt van turnen.
    Natuurlijk kun je conditie oefeningen doen maar voor een kind is dat echt niet hetzelfde.
    Ik kan het hele seizoen al niet volleyballen. Maar he, ik heb wel alternatieven gevonden. Ik ben volwassen en kan relativeren. Ik zie bij mijn kinderen helaas veel verdriet en onbegrip. En ze leggen zich erbij neer want ja wat moet je anders, maar echt dit veroorzaakt zoveel onzichtbaar leed.

mama079, Madelie, Whysteria en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Hm ja, hij zit op selectie turnen, dat is echt wel flink pittig. Dan kan je op een mat wat doen, maar dan kan hij net zo goed gaan hardlopen ofzo denk ik.

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Beetje creatieve leider of leidster kan er heus wel wat van maken. Matten buiten? De balk is evt ook wel buiten te realiseren, misschien in een iets andere vorm maar denk dat de kids allang blij zijn als ze weer IETS mogen doen, ook al is het dan niet exact hetzelfde...

Syane vindt dit leuk.
  6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Mijn zoon zit op selectie turnen, dat is wel anders dan spelenderwijs gymmen of turnen. Ik heb nog niets van de organisatie gehoord, ik hoop dat ze met alternatieven komen, maar vrees van niet.

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Dat is idd iets anders... Die zal niet tevreden zijn met een mat om de spagaat te oefenen ;)

Syane en YaelStone vinden dit leuk.
  8. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Ik denk dat het eerlijk gezegd niet eens toegestaan is om toestellen buiten te plaatsen. Voor het gebruik van toestellen zitten strenge regels aan.

9. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Het ligt er natuurlijk aan wat voor doelgroep... Voor de kleinere zouden best wat matten buiten gelegd kunnen worden, die kunnen daar echt wel ff op vooruit. Desnoods gedeelte yogaoefeneningen erbij... Maar als je een ouder kindje hebt dat op selectieturnen zit, tja, dat is een ander verhaal. Maar die kun je natuurlijk ook beter uitleggen hoe het in elkaar zit.

Het is ruk, maar niet het einde van de wereld...!

Syane en YaelStone vinden dit leuk.
  10. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Absoluut, en het komt heus ook wel weer. Soms is het wel jammer, ik bekijk het maar van de positieve kant: hoef ik nog even niet in het weekend niet voor dag en dauw bij de sporthal te staan ;)

Mapje en Syane vinden dit leuk.
  11. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Hahahaha, ja idd.
    Heel veel dingen zijn gewoon ruk. Waar ik me meer zorgen over maak is de horeca... Hoe blijven die overeind en wat voor gevolgen heeft dit voor ons land? Beetje relativeren is af en toe wel fijn..

YaelStone vindt dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Maar moet het perse hetzelfde zijn dan? En het gaat nu om de komende periode. Het is prima weer om buiten dingen te gaan doen. En nee, dat is niet precies hetzelfde. Maar de meeste kinderen maakt dat niet veel uit waarschijnlijk. Gewoon weer samen bezig zijn op een leuke manier. Ik denk dat heel veel kinderen daar bij gebaat zijn.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Het gaat om de komende periode? Het is al een jaar gaande.....

Madelie en Whysteria vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Sportscholen hier zetten sommige toestellen buiten onder een partytent. Dat kan dan toch vast ook wel bij turnen?

Mijn kinderen zitten ook op een binnensport en ik was lang behoorlijk teleurgesteld dat onze vereniging echt geen alternatieven wou/kon bedenken. Als je op een teamsport zit dan is bijna alles beter dan niks, al ga je maar met je team rondjes om het veld rennen. Gelukkig hebben ze nu sinds een paar weken een buiten training bedacht. Ik was bijna in staat mijn kinderen tijdelijk op een buitensport te doen:$

Syane vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Joh, het gaat toch om de nieuwe maatregelen. Daar hebben we het hier toch over. Niet over alles wat een jaar wel of niet mocht. Nee, over wat verenigingen nu kunnen doen om het buiten sporten mogelijk te maken. Ook als het een binnensport betreft.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Nou dit dus. Hier doen ze al de hele tijd niks. Dus hopelijk is dit een stimulans om wel iets te doen. Al is het dan anders dan anders.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Vreemd hier traint de plaatselijke turn club al maanden buiten! Op het terrein van de atletiek vereniging. Ze hebben daar ook verschillende (oude?) toestellen neergezet, zo staat er in elk geval een paard, balk en een brug buiten. Heb op filmpjes ook een mat gezien maar ik kan mij voorstellen dat ze die alleen uitrollen als de grond droog is.
    De selectie traint dus ook 'gewoon'.

Syane vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Het is bij mijn zoon zijn sport een verzekering kwestie, dat moet je als club goed geregeld hebben. De voorwaarden voor binnen zijn anders dan voor buiten.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd vind ik het raar dat de kappers en nagelstudio's weer open mogen, maar dat de zwemlessen nog steeds niet doorgaan.
    Ook vind ik het vreemd dat niet iedereen gewoon buiten mag sporten.
    Volgens mij is er bij zowel zwemles als buiten sporten, minder kans op besmetting dan bijvoorbeeld de kapper.
    Daarnaast vind ik sporten en zwemlessen een stuk belangrijker (beweging is goed voor je, en zwemlessen zijn ook wel handig in Nederland) dan een kapper (behalve als je in de spiegel kijkt, merk je er weinig van of je haar een paar cm langer is dan normaal).

SAARC, Kleintjuh85, ikkie97 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn.
    Zelf turn ik al jaren niet meer en mijn kinderen zitten ook niet op turnen, dus ik kan alleen vertellen wat ik zie op de filmpjes van de dochter van mijn vriendin.

Maar je hebt tegenwoordig ook van die opblaasbare matten, zou de club die niet kunnen aanschaffen? Dan kunnen de kinderen tenminste nog wat grond oefeningen doen.

Deel Deze Pagina