Misschien is het je ontgaan, maar zo worden die dingen door een hoop mensen genoemd. Juist vanwege de dubbele betekenis.
Dubbele betekenis?? Om een lappie stof met elastiekjes? Overigens ken ik erg weinig mensen die het zo noemen. Gelukkig
Ik ken niemand die ze zo noemt. Voor iedereen die dat wel doet; Ga eens kijken naar de Handmaids Tale, dan kom je achter de ware betekenis.
Ik hoop dat ze de bso weer open doen en dat we thuis weer meer mensen mogen ontvangen. Ook de rest van de scholieren weer naar school en peutergym! Maar dat zal vast te optimistisch zijn haha
Mijn dochter hoopt ook dat de gym weer door gaat, mag ze weer helpen lesgeven. Zo jammer vorig jaar had ze zich geplaatst voor de volgende ronde van de turnwedstijd ( tegen andere verenigingen hier in de buurt) maar dat ging door de corona niet door. En de wedstrijden voor dit jaar ( tot aan de grote vakantie) gaan ook niet door. Ze hoopt zo dat ze vanaf maart weer mag gaan turnen.
ik ben ook erg benieuwd hoe láng de verlenging weer zal zijn. Als bijvoorbeeld de middelbare scholen met 1 dag per week open gaan (wat ik verwacht) -hoe lang zou het dan duren voor ze helemaal mogen starten? En ook de andere maatregelen. 2 weken? 3? of misschien toch wel 4 ?
Maar wat is nu de meerwaarde van 1 dag school? Heeft toch geen enkele zin. Ik mag toch hopen als er een versoepeling komt dat het ieder geval voor 3-4 dagdelen is en niet 1 dagje naar school. Kunnen ze net zo goed thuisblijven. Dan gaan ze straks 1 dag en komt er ineens weer een stijging van cijfers ivm de britse mutatie of een derde/ vierde/vijfde golf en dan weer dicht.
Je zou ook moeite kunnen doen om te informeren hoe het zit met die dubbele betekenis ipv zo te reageren. Overigens heb ik nergens gezegd dat ik een mondkapje wel zo noem. Maar ik weet wat er voor mensen achter zit.
oh het zou hier wel echt schelen denk ik. Dochter ziet nagenoeg niemand van school in het echt. Gelukkig wat kinderen uit de straat- maar ik denk dat die ene dag voor haar al heel fijn zou zijn. Gewoon vanwege het sociale aspect. Het écht zien van haar mentor en er in het echt mee praten. Even een dag niet gaarkoken achter je schermpje. Dus al zou het maar 1 dag zijn... dan juich ik dat al toe. En het is een soort vooruitgang, de belofte voor meer zeg maar. Psychisch zou haar dat wel helpen. Ik heb een brugklasser nog he. Dat maakt misschien verschil.
Ik zou er ook blij mee zijn. Beter iets dan niets. Leerkrachten kunnen dan ook beter een vinger aan de pols houden. Ze komen nog eens buiten die pubers Ze zien weer eens andere mensen dan hun ouders en dat soort zaken meer. Nee al is het maar 1 dag of zijn het weer halve klassen of wat dan ook .... ik ben al blij met iets....
VO onderwijs, sporten voor iedereen met aangepaste regels en contacrberoepen weer opstarten. Ergens moet toch weer een begin gemaakt worden lijkt me.
Als er iets wordt versoepeld, dan krijgen de middelbare scholen prioritiet. En persoonlijk denk ik wel dat zelfs één dag naar school al scheelt. Ik voelde me in ieder geval een stuk beter toen ik één keer per week fysiek naar het werk ging (hetgeen ik nu uiteraard niet doe). Verder verwacht ik een uitgebreid verhaal over de verkiezingen en een stand van zaken wat betreft de beschikbare vaccinaties. Het is de laatste corona persconferentie voor de verkiezingen, dus zullen er ook wel extra steunpakketten worden uitgedeeld. Heel veel gaat afhangen van de cijfers van komende week (om maar even een open deur in te trappen).
Van mij mogen ze alle buitenproportioneel maatregelen per direct loslaten. Serieus, die mondkapjes beschermen je niet tegen een virus, staat ook op alle verpakkingen gemeld en Rutte en de jonge zeggen zelf dat het is ingevoerd voor gedragsverandering. Vaccins heb ik ook vragen bij. Teveel bijwerkingen die te vaak voor komen. Waarom worden ze binnenkort getest op kinderen, terwijl die groep nauwelijks ziek wordt? Waarom zou ik mijn kinderen of mezelf laten vaccineren terwijl dat virus ons amper iets doet (en ik heb al covid gehad), en het niet bekend is hoelang dat vaccin beschermd, of je anderen nog wel kan besmetten etc. Ik heb teveel vragen. Ik was eerst pro-maatregelen maar de laatste tijd vind ik het steeds meer buitenproportioneel. Misschien ben ik gewoon corona-moe. Misschien raken de maatregelen mijn kinderen teveel (beiden ass en verandering ligt nogal gevoelig bij beiden). Maar zodra je kritiek of vragen uit, merk ik in mijn omgeving althans, ben je een wappie, complotdenkers etc. En dat staat me dus ook tegen, zodra je een andere mening hebt krijg je tegenwoordig de halve maatschappij over je heen.
Dat is voor mijn gevoel ook het grote wazige onbekende van dit allemaal. Wat is 'laag genoeg? Zoals bij alle maatregelen het afgelopen jaar is het terugnemen van de maatregel steeds heel lastig gebleken en wordt vaak uitgesteld. Er is nog nooit iets voor 'twee weken' geweest. En steeds omdat de cijfers 'nog niet laag genoeg zijn'. Maar nooit wordt gezegd hoe laag die dan moeten zijn? Ik hoop op VO open, sporten, contactberoepen en winkels open onder duidelijke voorwaarden. Maar naar mijn idee waren de besmettingen dan ook echt niet zo groot bij winkels en horeca (althans de 'zittende horeca' niet). Oja en mondkapjes heb ik ook mijn vraagtekens bij. Juist in gangen moet je ze op en als je ergens op je plek zit mag hij af? Ik denk dat er meer aërosolen gecentraliseerd worden als je ergens zit voor een tijdje dan als je door een gang loopt? Ik loop naar mijn mening echt minder risico in een supermarkt dan tijdens mijn werk waar we met drie volwassenen in dezelfde ruimte zitten met ventilatie. En bij het eerste moet hij nu op en bij het tweede mag hij af. Ik denk echt dat mensen bij elkaar op visite, feestende mensen in kroegen, collega's in vergaderingen e.d. de grotere risico's geven. Het is vaak alweer verspreid voordat er klachten komen. Het zijn ook juist die groepsbesmettingen die funest zijn. Scholen zullen best wel een grotere bron kúnnen zijn. Toch hoorde je die een paar maanden terug maar her en der. Als er besmettingen zijn moet er denk ik gewoon op elke school een beleid zijn (wel allemaal hetzelfde graag) waarmee je daar de haard kan aanpakken. En dan niet perse twee weken quarantaine voor een hele school. Maar daar waar de bron zit met tijdelijke quarantaine en sneltest e.d. We zullen nou eenmaal een keer weer naar normaal moeten. Corona zal er altijd blijven en er zal vast nog meer aan virussen komen. We kunnen gewoonweg niet op deze manier nog jaren verder met al die dwangmaatregelen. Net als bij de griepprik zouden risicogroepen elk jaar de mogelijkheid moeten hebben om zich in te laten enten als ze dat willen. En er zijn vast nog meer dingen te bedenken waardoor het normale leven wel weer gewoon door kan gaan. Ik heb overigens zelf nog geen enkele moeite gehad met de avondklok, ik vergeet ook steeds dat we die hebben . Ik kom momenteel namelijk nooit buiten na dat tijdstip. Al helemaal niet nu we niet op visite gaan of een verjaardag hebben. Ik heb echt nog geen een keer gedacht 'oja wacht, dat mag nu niet'.
Om zorg en onderwijs betaalbaar te houden, is de economie weer opstarten ook prio. Dus ik snap t wel. (Even los van wat ik zelf wil of hoop)