Persconferentie 23-02

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mien30, 14 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik denk dat we pas na Pasen versoepelingen krijgen. Dan hebben we 2 vakantie periodes achter de rug.

Ik hoop vooral voor de jeugd dat het weer wat normaler wordt. Maar hoe en in welke vorm geen idee.

En dat de paramedische beroepen weer hun praktijk mogen openen.

Bezoekersaantal naar 2. Die regel is nu toch ook zot. Ik mag nu wel naar 2 vriendinnen (zijn een stel) op bezoek. Maar zij mogen niet samen bij mij op bezoek. Dat is toch raar!

Verder zou mijn dochter graag willen dat de kinderboerderij weer open gaat en we frietjes kunnen eten bij de snackbar. Halen heeft geen zin, na 10 minuten fietsen en met de lift naar boven zijn ze koud :(

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ik moet nog gaan bedenken, tijd zat vrees ik. Mn man wil als Snape, blijft een dingetje voor m. Ik weet t echt nog niet, elf achtig, gaming, manga wordt t niet, vermoed critical role character maar zal niet echt een standaard worden eerder een NPC. :roflmao::|

Zuul vindt dit leuk.
  3. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Dochter wil als een anime karakter uit Death Note of Danganronpa. Maar welke van de 100 weet ze nog niet :roflmao: Ze is serieus een enorme collectie kleding, pruiken en accessoires aan het verzamelen momenteel, ze geniet er enorm van en het is een goede uitlaatklep voor haar in deze tijd waarin niks kan...

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Even off topic, ik lees dat jij zwanger bent, wat leuk! Van harte gefeliciteerd en een fijne zwangerschap toegewenst.

aicirtap vindt dit leuk.
  5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Hierop voortbordurend: Gister zei die dame van het RIVM, ik weet niet meer haar naam maar die met dat lichte accent, dat ook als je gevaccineerd bent je nog gewoon een mondkapje op moet en je aan alle regels moet houden. Ze zei dit met een grote glimlach op haar gezicht, want, zo zei ze, het vaccin is niet 100% effectief en we weten ook nog niet of gevaccineerde mensen misschien toch het virus kunnen doorgeven. Ik begrijp de gedachte wel, Maar maandenlang wordt het vaccin als 'the way out' beschreven en vervolgens zegt zo'n dame doodleuk Nee helaas pindakaas je kan nog steeds niks meer dan dat je nu kan, wanneer je gevaccineerd bent, zonder daarbij perspectief van wanneer dan wel.

nelta, Marsepein en Juud78 vinden dit leuk.
  6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Klopt dat had ik al eerder gelezen. Het enige wat ze nu kunnen zeggen dat, wanneer je ingeënt bent, je minder last hebt van klachten mocht je besmet raken. Ze weten dus niet of je dan zelf minder besmettelijk bent en dus zul je je aan de regels moeten blijven houden.

Daarbij.lijkt het erop dat het weinig werkzaam is nij de Afrikaanse en Braziliaanse variant. Ik hoorde ( of las) ook dat er alweer nieuwe mutatie binnen de Britse variant gevonden zijn.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik hoop BSO open en dat zwemles weer mag.. Maar ben er bang voor. Denk helemaal geen versoepelingen.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    #128 Adje, 17 feb 2021
    Laatst bewerkt: 17 feb 2021
    Lijkt mij logisch dat dat pas kan als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
    Hoe vaak wordt er nu geroepen hoe schandalig het zou zijn als een gevaccineerde meer mag dan een niet-gevaccineerde. En het dan daarna wel raar vinden dat de eerste lichting gevaccineerden zich nu nog wel aan de maatregelen moeten houden. Dat vind ik dan weer vreemd.

Het lijkt mij onwenselijk dat de mensen die nu de mazzel hebben dat ze vooraan staan voor de vaccinaties hun mondkapjes thuis kunnen laten en andere regels ook niet voor hun zouden gelden.
    En daarbij kan je ook niet zien of iemand gevaccineerd is. Dus lijkt mij een gevalletje gelijke monniken gelijke kappen.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb geen kinderen in de leeftijd van zwemles meer maar ik vind het behoorlijk essentieel weer zwemles te gaan geven. We leven in echt een waterland. Daar moet toch iets op te bedenken zijn.

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Nou dit. Las ergens dat ze in Belgie dat wel van plan zijn. Degenen die ingeent zijn al meer privileges te geven. Dat vind ik echt zo oneerlijk.

Adje vindt dit leuk.
  11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dat vind ik nou ook.. Ik vind zwemles in ons land best van levensbelang.

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Deeltijd voor het VO zou mooi zijn. Hoe zelfstandig pubers ook lijken, ze hebben wel wat contacturen nodig.

Ik hoop dat sporten weer opgestart kunnen worden, met name zwemles. Dat is ontzettend belangrijk voor zowel de veiligheid van de kinderen op zwemles leeftijd als voor de gezondheid van de maatschappij, sporten zorgt voor betere conditie, betere gezondheid, betere kans om door corona heen te komen als je het krijgt etc.
    Ieders belang dus dat dat opstart.

Winkels zijn rot dat ze dicht zijn, maar die kunnen nog wel wat doen, niemand die in de action bijvoorbeeld afstand houdt.

Horeca daarentegen had het prima op orde en de besmettingen kwamen daar nauwelijks vandaan. Daarnaast hebben zij al bijna een jaar nauwelijks inkomen en lopen de schulden heel rap heel hoog op daar. Dit houden ze niet vol zo! Ze MOETEN nu gewoon zsm open! Want die staatssteun is niet voldoende! Met hoe goed ze het deden kunnen we dat echt wel hebben, bovendien kweekt het goodwill en zorgt het voor wat ontspanning, wat mensen heel goed kunnen gebruiken nu. Ik hoop dus echt heel erg dat de horeca open gaat.

Maar, realistisch gezien, ons kabinet lijkt niet van plan ook maar iets te doen. Ik verwacht dus hooguit de avondklok, afhankelijk van de rechtzaak.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home

Mee eens
    Maar toch denk ik dat ze het niet open gooien

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik denk dat dat sowieso het meest verstandige is: mondkapjes voorlopig nog blijven dragen ook al ben je reeds gevaccineerd.
    Denk dat de verdeeldheid alleen maar groter wordt als je een aantal gevaccineerden op straat ziet lopen zonder mondkapje en je moet er zelf wèl eentje op.
    Bovendien: wie zegt dat de mensen die dan geen mondkapje meer dragen ook daadwerkelijk gevaccineerd zijn? Jij als gewone burger kan (en gaat) dat echt niet controleren en hogerop heeft daar de capaciteit niet voor.
    Daarbuiten: ik denk echt dat heel veel mensen dan zullen denken: 'o, anderen geen mondkapje op? Dan ik ook niet.'
    Dat komt de bestrijding van het virus niet ten goede als je het mij vraagt.

Syane en Athina vinden dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Helemaal mee eens!

16. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Is oneerlijk ja. Maar ik zou echt wel blij kunnen zijn voor die mensen dat zij dan meer kunnen.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het is fijn dat de horeca branche gezien wordt door mensen want het is echt soms zo schrijnend wat er met ondernemers, fijn bedrijven en en hun personeel gebeurd. En wat er straks gaat gebeuren, de grote horeca magnaten kopen voor een appel en een knikker de kleintjes op die gewoon leeg zijn.

Echter, voor veel winkels in de detailhandel, met name schoenen en kleding maar ook woon producten is het ook onnoemelijk zwaar. Zij kopen vaak collecties. Dat zijn vaak inkopen van ettelijke tonnen voor een gewone kledingzaak ( alsin geen keten). Dat geld heb je betaald aan je leverancier, er komt weinig binnen. Dus straks ook voor hen echt een probleem om door te kunnen en opnieuw collecties te kunnen kopen. En wat te doen met al die spullen die je niet meer kwijt kunt doordat mensen straks zomer spullen willen kopen. Veel van de pandeigenaren verhuren naast ruimte aan detailhandel ook aan horeca. Die hebben vaak al maanden huurkorting gekregen. Geen vetpot maar iets. Nu zie je veel vastgoed bedrijven die ook niet meer kunnen weggeven aan korting aan ook al die detail handelaren.

Ondanks dat ze langer open konden blijven zijn vooral mode zaken flink de bok.

Ik denk ook dat winkels open = restaurants open. Beiden met protocol. En dan de festivals en cafe’s beter steunen want voor hen is de bodem echt nog niet in zicht.

Whysteria vindt dit leuk.
  18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.610
    113
    Gisteren was Rutte toch nog behoorlijk pessimistisch.

Ik verwacht niets meer, op de middelbare scholen na.

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Goh verrassend... Hij is enkel volledig gefocust op de derde golf en Britse variant dus van hem ga je niet horen dat het allemaal meevalt.

SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.610
    113
    Zelf is mijn levensmotto: denk in mogelijkheden!

Kun je je voorstellen hoe moeilijk ik het hem met al dat denken in onmogelijkheden?

Deel Deze Pagina