Oke, hier heb ik dus echt geen woorden voor… https://joop.bnnvara.nl/nieuws/viruswaanzinnige-willem-engel-noemt-overstroming-in-limburg-een-hoax Met alle respect: dan sla je in mijn ogen toch wel een beetje door!
Werkelijk waar zeg... kan me goed voorstellen dat je bedenkingen hebt over Corona en de maatregelen, maar dit slaat nergens op. Ik stel voor om hem morgen met een helikopter boven de Maas, in een bootje naar beneden te laten zakken en hem daar 24 uur laten meedobberen. Schijnbaar moet ie het eerst zien voor ie het geloofd
Ongelooflijk. Wil die ff hier op bezoek komen? Of in Valkenburg of bij de Dijken die op springen staan of zelfs helaas al door zijn?
Het is gewoon een troll, gewoon geen aandacht meer geven dan stopt het uitbraken van onzin ooit wel… of kom je het in ieder geval minder en minder tegen.
Ok ik geloof ook totaal niet dat de watersnoodramp een hoax zou zijn maar wat hij insinueert (denk ik) is dat men het daar expres heeft laten regenen dmv cloud seeding.
Om de aandacht van corona af te leiden dacht ik dat hij had gezegd. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik mij echt totaal niet kan vinden in zijn ideëen. Hij slaat wat mij betreft helemaal door.
Hier staat een stukje uit de zogenaamde persconferentie. Vond deze reactie wel kenmerkend. https://www.dumpert.nl/item/100004779_80850d9b
Oh ja je kan overal wel weer een draai aan geven. En dan te bedenken dat die vent in spanje zit met een door de stichting voorgefinancierd stuk grondz
Precies ja. de “grote mensen met geld” die de wereld regeren (ook volgen de mensen die geloven in dit soort dingen) hebben er het meeste baad bij als mensen hun geld kunnen blijven uitgeven. Door dit soort noodsituaties kunnen ze dat niet. Er valt vast ook wel geld aan te verdienen, maar “in the long run” zijn zij er het meest bij gebaad als de middenklasse gewoon lekker door consumeert.
@Jinxx 'een beetje doorslaan' is wat mij betreft nog een behoorlijk understatement. Ik kan me eerder vinden in een quote uit het artikel: 'De volkomen van de realiteit losgezongen viruswaanzinnige sekteleider Willem Engel ...' Of eigenlijk zijn er geen woorden te vinden voor dit wanschepsel, ongeacht zijn motieven...
Doodeng die man. En inderdaad, zo dom is hij niet. Hij speelt een politiek machtspel. Hij kiest gewoon een publiek en richt daar zijn strategie op. Wat hij daarvoor ook moet uitkramen boeit hem in de kern niet eens. De erkenning en dus macht die hij ervoor krijg wel.
In die zin doen hij en zijn kornuiten niet anders dan waar hij de mensen/overheid juist van beticht (o.a. machtsspelletjes/politiek gewin/liegen/bedriegen/manipuleren).
Hoe bedoel je dit? Ik heb namelijk niet de indruk dat mensen die wat van hem vinden allemaal zelf aan het manipuleren zijn of machtsspelletjes vertonen. Als je het hebt over politiek, genoeg mafkezen daar die er meer voor eigen gewin/erkenning zitten ipv voor het land te besturen.
Hij manipuleert zijn eigen volgelingen door ze voor te liegen over de wateroverlast die nu gaande is. Hij beticht de overheid (politici, mp, ministers etc) hiervan maar doet dit zelf ook.