Persconferentie Willem Engel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jinxx, 17 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch klopt dit niet wat hier staat en wat een deel van de reageerders hier dus ook schijnt te denken;
    Willem Engel zegt niet dat er geen overstromingen zijn. Hij beweert nergens dat er geen ramp is gebeurd.
    Wat hij wel zegt, is dat dit geen toeval is. Het komt niet door klimaatverandering of gewoon pech met het weer. Hij zegt dat deze overvloedige regenval bewust is opgewekt.
    Dat is overigens daadwerkelijk mogelijk en gebeurt in verschillende delen van de wereld al. Dus zelfs die uitspraak is niet zo ver gezocht als het in eerste instantie misschien lijkt.

Ik geloof er trouwens geen hout van hoor, van wat hij zegt. En ik twijfel zelfs of hij het zelf wel gelooft. Maar als je over iemands uitspraken wilt vallen en iemand volslagen gestoord wilt noemen, moet je dat wel om de juiste redenen doen. ;)

Maslov, Linnidee, Zonnestralen en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ik zag je titel en dacht dat er weer iemand in een bericht van de Speld getrapt was. Maar de werkelijkheid overtreft de satire.

Linnidee en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Ik las dat Martin Vrijland dit dus ook beweert. Maar van iemand die stelt dat de moord op Anne Faber in scène is gezet verwacht je alles wel :(

GossipGirlxoxo en Linnidee vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen het nieuwsbericht gelezen, ik ga niet naar die man zelf luisteren. Maar inderdaad ik begreep achteraf wel wat hij bedoelde. En dat dat kan, dat weet ik. Maar inderdaad met welk doel?

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ah sorry, dan snappen we elkaar :thumup: ben het helemaal met je eens.

Syane vindt dit leuk.
  6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.130
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dus echt moeten opzoeken wat cloud seeding was :o:
    Ik vroeg me al af of hij bedoelde dat er water gepompt werd in de rivieren zodat die zouden overstromen.

Ik geloof er niet in in ieder geval. Alsof we dat nodig hebben in Nederland. Dat hij nog niet beweerd dat de regering peter r de vries heeft vermoord :rolleyes: maar als hij dat had gezegd dan moest hij natuurlijk toegeven dat dat blijkbaar niet goed genoeg had gewerkt ofzo :o:

Ik lees hier iemand die zegt sekte leider en ik denk dat je daar een goed punt hebt. Het begint nu met de corona crisis en mensen krijgen vertrouwen. Ben benieuwd wat zijn volgende punten zijn als het wel afzwakt/verdwijnt. :o:

Ik las net al iets over dat we nu besmet zijn met covid 2003. En dat er in de vaccins en mondkapjes grafeenoxide zit en dat dat ervoor zorgt dat we ziek worden :o:

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Helaas zijn bepaalde complotdenkers blij met de dood van Peter :( Echt afgrijselijk, ik zou het niet gek vinden als hij dat overneemt. (Veel complotdenkers vinden juist dat hij de overheid tot dienst is geweest en houden Peter verantwoordelijk voor het "erdoor drukken van verregaande wetgeving" mbt DNA. Kennelijk is het fout om moordenaars te veroordelen op basis van gevonden DNA in een onderbroek van een kind.)

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Zei van de week nog tegen mijn man van zal je zien dat er mensen zijn die in twijfel gaan trekken over de watersnoodramp… nah blijkbaar gebeurt dat dus echt haha… :eek:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. maliro

maliro Niet meer actief

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zulke mensen zouden wat mij betreft gedwongen opgenomen moeten worden. Er zit toch duidelijk iets niet goed in die bovenkamer.

Gewooniemand, Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Het erge is dat dat voor aanhangers van zulke figuren juist weer bevestiging is van 'zij' tegen 'ons' en 'we worden weer de mond gesnoerd, kom in opstand, word wakker' en meer van dat geblaat. :|

Gewooniemand, jessy77, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou idd. Maar zij voelen zich speciaal, want ze zijn slimmer, ze zijn wakker.
    Nu heb ik al chronisch slaap tekort, dus laat mij maar slapen :D

Athina, Zuul, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Laat ze zich maar lekker speciaal voelen, daar heb ik geen angstzaaierij voor nodig. :D

Enneh... Slaap lekker! :roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Misschien slaap ik dan idd liever, als je in zo’n realiteit leeft dagelijks dan doet dat niet veel goeds voor je levenskwaliteit geloof ik.

Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Ik zie vooral dat er veel angst en verdeeldheid gezaaid wordt, daar worden verschillende onderwerpen voor gebruikt. Verdeel en heers noemen ze dat toch? Spring tussen de kampen als degene die de rust terugbrengt en hoppa, je zit gebeiteld. :D Of is dat dan weer te complotterig gedacht? :roflmao:

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zijn er überhaupt mensen die deze man nog serieus nemen?

18. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Vast wel.

11B27CBD-B34D-4F2E-A80C-1133A45036DD.jpeg 568FFFD0-9B09-4F54-8DC7-2B9E2FAD0D15.jpeg

bosi333 en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die geloven dat overheden het slechtste met ons voor hebben. Dat deze ramp bewust is veroorzaakt, net als corona. En dat het hele klimaatverhaal een hoax is en dat daar een babybloed-drinkende elite achter zit.

Toch vind ik wel dat, in ieder geval wat de situatie in Nederland betreft, de huidige politici goed in de spiegel moeten kijken. Rutte zat laatst wel die Gideon van Meijeren van FvD flink af te kraken over z'n complottheorieën. Maar misschien zou hij zich eens af moeten vragen waardoor het komt dat er zóveel mensen zijn die dit soort verhalen geloven. Het aantal QAnon aanhangers in Nederland is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Natuurlijk kun je de schuld wegleggen bij de mensen die deze verhalen verspreiden en gebruiken om volgelingen te krijgen. Maar deze theorieën zijn wel in een vruchtbare bodem gezaaid. En ik denk dat het toch voor een flink deel aan o.a. Rutte te danken is, dat die bodem zo vruchtbaar is. Het houdt echt een keer op met het aantal keren dat je kunt liegen, kunt beweren dat je niks fout hebt gedaan, of wel maar dat je het je niet herinnert, sorry zeggen en weer door.

Als je niet wilt dat mensen dit soort onzin gaan geloven, moet je ervoor zorgen dat je zelf betrouwbaar bent. Dan hoeven mensen ook niet op zoek naar een ander verhaal.

Chayammy, Gewooniemand, Glass en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina