Nou dames. Ben vandaag 8 weken zwanger, meteen na een miskraam weer zwanger geraakt. Nou loopt t niet echt heel fijn. Met 5 weken begon t bloedverlies(roze veegjes) en die bleef ik dag in dag uit aanhouden 2,5 week lang. Uiteindelijk met 7+2 weken erachter gekomen dat ik een klein bloedzakje heb naast de baby. Ik woon in het buitenland en hier krijg je dan meteen een weeenremmer prik en progesteron pilletjes. Die dingen hebben goed geholpen want t bloeden is na 3 weken eindelijk gestopt. Krijg af en toennog wel bruinige oranje vegen maar heb niets te klagen. Baby groeit overigens prima door. Hartje al gehoord Continu wel zwaar gevoel in mn buik en na een dagje de stad in heb ik wel weer meteen roze veegjes. Dus moet echt heel rustig aan doen! Nu wil mijn man, tijdens zijn enige mogelijke vrij dagen, weer een weekje naar Nederland. Familie opzoeken natuurlijk.. hem snap ik helemaal.. Alleen komen we net avn de dokter en hij zei een vermoeiende trip kan t bloeden wel weer laten starten.. Dus.. wat zouden jullie doen? Ik wil ook heel graag gaan en niet gaan.. ouders natuurlijk weer zien, alleen zal ik het ons nooit vergeven als t een miskraam word door t vliegen ofzo😭
Beetje afhankelijk wel hoe ver het vliegen is? Als het een 8-uur-durende vliegreis is zou ik er ook over twijfelen, maar een uurtje of 2 zou toch geen kwaad kunnen? Als je zorgt dat je op tijd kunt gaan zitten tijdens het wachten bijvoorbeeld en rustig aan doet, denk ik dat dat wel kan.
Hm, dat scheelt dan weer net wat te veel om even "relaxed" een stuk te gaan vliegen, vind ik.. Denk dat je dan echt het beste naar je eigen lijf kunt luisteren (en je gevoel!). Of de trip even uitstellen tot na de 12 weken, zodat je wat zekerder bent van jezelf en je zwangerschap!
Ik denk als jij vooral luistert naar je eigen lichaam en rust pakt wanneer jij denkt nodig te hebben dat het wel kan. Als het verder goed zit kun je er dan een miskraam mee opwekken?? Omdat je aangaf dat er een bloedzakje zat naast de baby. Als alles er dan uit komt is dat dan inclusief baby? Ja ben daar helemaal niet in thuis sorry misschien hele domme vraag. Ik weet dat je een miskraam normaal gesproken niet kunt voorkomen.
Nee, je kunt een miskraam normaal gesproken niet voorkomen, maar als je al gestressed die trip in gaat, lijkt me ook niet goed en prettig.. Moeilijk wel hoor!
Voor een miskraam zou ik niet zo bang zijn, maar als je huisarts aangeeft dat een inspannende trip het bloeden weer kan laten starten, zou ik persoonlijk het tripje uitstellen. Of zou je het erg vinden als je man alleen gaat? En jullie samen op een later moment gaan?
Een miskraam is niet iets wat je zelf kunt opwekken of voorkomen. Meestal dus een gevolg van een fout in de aanleg. Als je bang bent om een miskraam te krijgen door het vliegen of door bijv inspannende activiteiten; probeer je hier echt niet druk om te maken. Wél moet je natuurlijk naar je eigen gevoel luisteren. Voelt iets niet goed? Niet doen dan! De kans bestaat dat je weer gaat bloeden als je je veel inspant. Maar je weet natuurlijk niet precies hoe je eronder bent als je een beetje bloedverlies krijgt vlak voordat je in het vliegtuig stapt. Durf je het aan en denk je dat een weekje NL je juist rust brengt, dan zou ik het aandurven. Ik kan alleen niet advies geven over iets waar ik geen ervaring mee heb! ☺️ Luister naar je lichaam meid!
Als het niet goed voelt zou ik het niet doen.. Stress is niet goed voor jou en de baby. Maar, zoals eerder gezegd, je kunt door het vliegen geen miskraam krijgen!
Keuze gemaakt. We gaan. Dokter gisteren nogmaals eens gebeld en hij zei dat t vliegen geen kwaad kan maar het rusten daar. Als ik de hele tijd ga lopen en shoppen, etc. Ja dan zou het kwaad kunnen omdat je fysiek sneller moe wordt.. gelukkig weet ik van mezelf dat dat niet de bedoeling is en gaan we veelal familiebezoek doen. Dat is toch wat anders dan een citytrip. Koffers ingepakt, zie je zo Nederland
Goedzo! Ik had de gok denk ik ook durven nemen, puur omdat ik het fijn zou vinden om weer even in NL te zijn. Zelf heb ik ook 1,5 in het buitenland gewoond (wel net over de grens 😉 en ook toen vond ik het fijn om af en toe lekker familie op te zoeken. Geniet ervan en relax!
Ik had dit niet gedaan. Voor röntgenstraling is iedereen altijd op z'n hoede tijdens een prille zwangerschap en vliegreizen maakt geen bal uit. Stralingen kunnen foutjes in celdelingen veroorzaken bij een prille zwangerschap. Hierbij komt ook straling aan te pas. Daarom zou ik als het niet noodzakelijk is dit niet doen.
Vlindermama heb je ook je telefoon weggelegd dan? Die geeft ook straling. Weet ook niet hoe het zit met tv en radio etc.. Heb het eens nagezocht maar met vliegen is echt zo minimaal, absoluut niet te vergelijken met een röntgen foto of dergelijke Veel plezier in NL ts!
Vliegen mag gewoon hoor! Hier met 4 weken gevlogen en volg week (met 21 en 22 weken) weer.. En straling. Tsja, hier word ik ook de gehele dat blootgesteld aan telefoons, tablets, laptops met wifi etc. Ik maak me daar geen zorgen om!