T persen was bij mij t pijnlijkste niet hoor, vandaar en dan weet je dat t niet meer zo lang duurt voor je je uk vast kunt houden.
Nou ik was wel blij dat de ontsluitingsweeën ophielden, maar het was heel vreemd om daarna helemaal niets meer te voelen.
ik had ook erge pers drang. het leek net of ik moest poepen kon het ook niet ophouden. ik had een stagaire bij mijn bevalling en die zij je mag niet mee persne he en ik zo van nee,terwijl ik ondertussen was mee aan het duwen ik kon het niet ophouden ik heb meerdere malen tegen haar gezegt volgens mij heb ik gepoept toen zij zij nee dat zijn die ween dat is de persdrang. toen zij ik tegen haar kijk even of ik heb gepoept zij kijken nee hoor zegt ze je hebt niet gepoept. toen voelde ik het kopje en toen heeft ze snel de gyn gehaald. binnen 10 min was hij er. heb in totaal meschien 3 keer gepers groetjes
Ik had ook een stagaire bij de bevalling en ik moest op het laatst een wee wegzucgten van haar. Ik had echt zo iets van 'mens, welke wee héb je het over !?!' ik heb braaf gezucht maar had het idee dat ik alleen de oefening van de cursus na deed waar we ook in het niets moesten zuchten, er was werkelijk niets weg te zuchten.
Ik had al hele erge persdrang bij 7 cm ontsluiting en dan moet je het dus nog inhouden totdat je 10 cm hebt... Vreselijk!Ik had het niet meer, schreeuwde allerlei oerkreten... Het heeft 2uu geduurd voordat ik eindelijk mocht persen, wat een opluchting! En dat is nog niet het ergste, na een uur persen was ze er nog steeds niet dus moest het een vacuum bevalling worden,heb in totaal totdat ze eruit was 1,5 uur geperst.