Het is eigenlijk heel grappig ,maar ook wel eens frustrerend... :x Mijn dochter van 13 maanden kan nog geen seconde op haar rug stil blijven liggen als ik haar wil verschonen/omkleden. Dan wil ze perse omdraaien om te kijken of daar wat de grijpen/spelen valt, of ze wil blijven staan om iets te pakken ofzo... Als ik dan zeg dat ik heeeeel boos ga wroden en ze vast houdt om te blijven liggen, dan wordt zij weer mega boos... En dat is eigenlijk heel grappig, maar ook wel sneu. hebben jullie handige tips? Ik voel me dan zo'n slechte moeder, omdat ze van mij moet blijven liggen, maar ik wil natuurlijk ook niet dat ze straks een loopje met me neemt.... Herkenbaar??
ik heb dit probleem ook al een tijdje. tjah, jamie houd ik bezig met een tube gel, een pak babydoekjes of mijn sleutels ofzo. zo blijft hij meestal net lang genoeg liggen om zijn pamper goed aan te krijgen gewoon afleiden dus!
ps. als je ze echt gaat dwingen om op hun rug te blijven liggen gaan ze toch maar steeds harder hun best doen om zich om te draaien. in het begin zei ik altijd heel streng NEEN! en draaide ik hem terug. tjah na 2 seconde lag hij alweer op zijn buik..
haha, heel herkenbaar! Wij geven hem altijd wat om mee te spelen en hebben aan de muur een muziekje hangen wat hij leuk vindt.
Hier hetzelfde verhaal en mijn meisje is bijna 8 maand hier leid ik haar ook af met een speeltje pak doekjes of een tube creme..
heeeeeeeeeeel herkenbaar ! soms vreselijk irritant.. mijn meisje , van ruim 8.5 maand draait continu op haar buik.. en als haar dan weer terug wil draaien , verzet ze zich nog meer..tot krijsen aan t oe.. ja afleiden ...meer zit er niet op..denk ik
Nou, hier een van 6 maanden die het ook doet, het is aardig vermoeiend aan het worden. Ze wil ALLES pakken wat maar op de commode staat, wringt zich in allerlei bochten om zich maar om te kunnen draaien...... de luier omdoen is dus een hele strijd geworden. Maar we zetten door .
Hier same story. Verschonen en omkleden is een hele strijd. Helaas laat onze dame zich niet echt afleiden. Er is altijd wel iets dat net ff interessanter is waarom ze zich wil omdraaien. Tja, geduld denk ik..........