gekookt water....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mama v Amira, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama v Amira

18 apr 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf wanneer hoef je het water niet meer te koken..
    Ik gebruikte altijd afgekoelde kokendwater voor de diksapjes

......en het mengen van heet water en koud water voor juiste temperatuur voor de melkfles.. (anders duurt t super lang voor het hete water is afgekoeld en is voor mij makkelijker om te mengen?

Want mag de baby water gelijk uit de kraan drinken?? of moet je het ALTIJD eerst koken?

Me dochtertje is 9 maanden oud.

2. adi

adi Niet meer actief

Nu krijg je honderden reacties dat je het water eigenlijk nooit hoeft te koken voor je baby.,

Wij hebben de eerste 10 maanden gekookt water gebruikt voor de flessen (gemengd met koud water).
    Toen ze andere dingen gingen drinken dan melk gaf ik gewoon water uit de kraan. Of bar-le-duc.

KOUD kraanwater in Nederland is volkomen veilig en kun je gewoon gebruiken voor je kind. Water koken voor diksap is echt nergens voor nodig.

3. Mama v Amira

18 apr 2011
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie !!

Ik heb tot nu toe voor alles gekookt water gebruikt, om het kouder te maken, voor de sapjes etc etc.. of gewoon voor water drinken..
    Ow wat was ik dan irritant mee bezig.. steeds water koken en flesjes weer vullen.. hihihih :)

nou hoef ik dat niet meer te doen .... dankje !!

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij hebben op advies van het CB het water voor de flessen gekookt, omdat er dan stoffen worden afgebroken die krampjes kunnen veroorzaken. We zijn hier inmiddels mee gestopt, omdat onze zoon daar totaal geen last (meer) van heeft.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vanaf de geboorte als je water nodig hebt voor je kind. Poeder bij voorkeur oplossen in water dat net van de kook is en dan met koud water zo uit de kraan aanvullen tot juiste hoeveelheid en temperatuur.
    Om gewoon te drinken kun je kraanwater geven, vindt je kind dat te koud dan kun je er wat water uit de waterkoker bij doen.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja dit vind ik zo wazig! Ik heb echt van de kraam het advies gekregen om het gewoon uit de kraan te pakken, lauw. Dus altijd gedaan. En nu hoor ik ineens dat dat heel slecht is, heb ik mijn jochie dus maanden lang lopen vergiftigen? En nou en of dat hij krampjes had de eerste maanden, was dat dan van dat kraanwater??? Pfft...

Ooh vind dit soort dingen zo erg he, doe je verschrikkelijk je best, luistert naar de kraam en dan achteraf blijkt het helemaal niet goed!

Sorry, was offtopic maar ooh wat een frustratie.. Stomme kraammuts!

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb altijd bronwater gebruikt voor de fles!
    Vanaf nu af gaan ga ik ook maar kraanwater gebruiken!;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vergiftigen is een groot woord, maar ze had het inderdaad niet moeten zeggen. Balen is dat als je gewoon verkeerde info krijgt. Ik hield altijd in mijn achterhoofd bij wat ik de kinderen gaf 'zou ik het zelf eten of drinken?' kopje thee van warm water uit d kraan is ook niet lekker, dus zoiets, snap je?

9. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    hier werd ook geadviseerd door de kraam om water te koken..ach ik vind het een kleine moeite dus kook het water gewoon ff

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Water uit de kraan in Nederland is volkomen veilig hoor! Het staat zelfs op de pakken nutrilon dat je kraanwater kan gebruiken.
    Dat het water niet goed is, is volkomen achterhaald.

Maar goed, als je je beter voelt door mineraalwater of voorgekookt water te gebruiken....;)

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

hier adviseerde de kraamhulp om ook gewoon kraanwater te gebruiken voor de voeding.Ze zei zelfs dat er in bronwater bepaalde zouten zitten en dat was ook niet helemaal oke voor de baby.
    Weet niet of het zo is hoor maar wij hebben nooit geen problemen gehad met kraanwater(krampjes).

Deel Deze Pagina