reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wonderteam, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 6 maand ,heeft al vanaf het begin voedingsproblemen. De eerste weken spuugde en huilde hij enorm veel en uiteindelijk hebben ze hem ook opgenomen. De spuugproblemen weet het ziekenhuis aan het onrustige/huilgedrag. Na een week of 2 ging het vele malen beter. Hij huilt nu nog wel eens ,maar over het algemeen is het een ontzettend tevreden kindje, hij slaapt hele nachten door ,soms heeft hij wel overdag fase's dat hij minder slaapt. Wel is het spugen gebleven, maar het scheen er een beetje bij te horen zeiden ze. NU bijna 6 maand later spuugt hij nog. Soms uren na de voeding komt er verzuurd eten uit. Er komt ook altijd een beetje een verzuurd luchtje uit zijn mondje.
    De laatste tijd begin ik er toch wel wat meer over te piekeren. Als je reflux googeld heeft hij er wet wat symptonen van ,maar ook niet alle. De symptonen die hij heeft zijn:

*veel kwijlen
    * onrustige drinker (echt de fles leeg schrokken)
    * heeft een hekel aan kleertjes over het hoofdje aan doen

Wat denken jullie hier nu van? 6 nov moet ik naar het cb ik ga het zeker weer aankaarten ,maar ondertussen begin ik wel steeds meer te piekeren.

Oja verder moet ik er ook nog even bij vermelden dat Mason een moeizame start heeft gehad omdat hij knel zat in het geboortekanaal (sterrenkijker)

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    het zou kunnen
    wat je ook kan kunt doen naar een osteopaat gaan!
    ik ga er vrijdag ook heen met mijn zoontje.

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    He, klinkt herkenbaar! Ons zoontje heeft ook een moeilijke start gehad. Sterrenkijker, met schouder klem achter mijn schaambeen, langdurige bevalling. Ook hij is de dag na thuiskomst weer opnieuw in het ziekenhuis opgenomen ivm refluxachtige klachten. Daar nutriton door de voeding gekregen en na 4 dagen weer naar huis gekomen. Is een tijdje goed gegaan. WEl veel blijven spugen, idd ook uren na het eten nog en echt veel. Maar groeit verder goed en had er steeds niet echt last van (meer lastig voor ons met gtig keer verschonen van hem en onze eigen kleren door vele spugen. gebruiken hydrofielluiers als spuugdoekjes, omdat gewoon veel te klein zijn!). Maar sinds een paar dagen huilde hij heel hard en lang na het opboeren van maaginhoud. GIsteren op het CB geweest en advies gekregen om extra nutriton door Omneo te doen en bed met hoofdeind op boeken te zetten. Daar zeiden ze dat het tot 6 maanden zou duren, met rond de 6e maand opnieuw een piek omdat ze dan gaan kruipen en actiever spelen.
    Misschien dat het bij jou ook nu extra is, en je dus extra bezighoudt, doordat hij nu actiever is?

Bij ons zeiden ze bij het CB dat ze baby's hier vroeger aan opereerden maar dat ze dat tegenwoordig eigenlijk niet meer doen en dat ze er tegen de 6 à 7 maanden vanzelf overheen groeien....... TJa, net zo'n leuk advies als bij krampjes (heel vervelend, maar ze groeien er vanzelf overheen en in de tussentijd kan je er eigenlijk niks mee, mooi balen dus!).

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik gebruik ook de omneo vanaf dat hij 2 weken was maar hij heeft gewoon doorgespuugt en een tijdje terug heb ik verdikt met nutriton maar hij kreeg er weer kramp door dus ben er weer mee gestopt!
    op het buro zeiden ze tegen mij dat als hij goed blijft groeien en dan niks achter gezocht word!
    maar ik heb een sterk vermoeden dat hij reflux heb!
    vrijdag ga ik naar een osteopaat dus ben beniewd wat daaar uit komt!

5. wonderteam

@ bulldog, dat van die osteopaat heb ik idd meer gehoord. Is misschien het overwegen waard, moet eerst morgen weer even naar de huisarts.

@mirren , Goh wel fijn (ja voor jullie niet) ,maar dat jij een herkenbaar verhaal hebt. Alleen denk ik niet dat dit bij Mason de 6 maanden piek is ,omdat hij dit vele spugen echt al 2 maanden weer doet. Ik heb verschillende dingen geporbeerd, rustig houden na voedingen nutriton ,noem maar op en niks helpt. Sinds ik nu de laatse tijd actief potjes geef en het nog steeds uren na de voeding terug komt ,ben ik er niet meer zo gerust op. Het is duidelijk niet aleen bij de fles. Ik wacht af wat de huisarts morgen zegt, want ik heb er maar een vreemd gevoel bij. Ok Mason groeit idd goed en dan doet het Cb er gewoon niks mee. Misschien dan nu mijn huisarts wel?

Groetjes Tessa

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi Mason,

de symptomen die jij beschrijft komen wel overeen met reflux. Ik adviseer je niet te wachten tot 6 november, maar zelf je HA te bellen! Wij hebben het toen ook aangekaart bij CB en die zeiden, neee joh hij heeft geen reflux ziet er zo gezond uit.

10 maanden later na ellenlange discussies met de artsen hebben ze hem toch maar opgenomen. wat bleek Reflux! Dano is dan wat ouder maar het begon allemaal precies zoals jij het beschrijft toen hiju 7 maanden was.

7. wonderteam

Ja nou ik had nu ook echt zoiets van ben klaar met het cb. Ik had al een afspraak voor morgen staan bij de huisarts om dit ook te bespreken, maar was benieuwd even naar jullie reacties.

Ik wil niet als een overbezorgde moeder daar morgen overkomen ,maar ben er gewoon niet gerust op. Wat is er bij jullie Dano aangedaan?

Groetjes Tessa

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ou hij heeft dus begin sept 2 dagen in het ZH gelegen, om die testen te doen. Dat is overigens niet gebruikelijk want met dergelijke testen mag je gewoon naar huis maar omdat het nu zo heftig was wilden ze hem ook observeren. De tests zijn een PH meting dat is 24 uur lang een slangetje in de slokdarm vlak boven de maag om te meten of er maagzuur terug loopt. en de volgende dag een slikfoto, dat gebeurd met bariumpap en dan worden er een heleboel foto's gemaakt om te kijken hoe het eten zijn weg vervolgd.

hij heeft motillium en omeprazol gekregen, omeprazol is om het maagzuur minder zuur te maken en de motillium is er om te zorgen dat voedsel sneller vanuit de maag naar de darmen gaat.

Als reflux niet wordt behandeld kan er een geirriteerde slokdarm ontstaan waardoor ik ook adviseer niet te wachten en gewoon naar de HA te gaan.

wat andere tips:
    -vaker kleine porties eten geven
    -bedje flink omhoog met hoofdeinde
    -na het eten een tijdje laten zitten in de kinderstoel
    -geen dingen als sinasappel, appel en andere zuurmakende dingen geven.

9. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ja, heb het idee dat dat van die slokdarm nu bij ons het geval is.
    Bij het CB erkenden ze dat hij inderdaad last heeft van reflux, maar gaven ze niet het advies door te gaan naar de huisarts.
    Mijn man en ik merken sinds een paar dagen dat hij soms wat eten 'opboert' en daarna heel erg moet huilen. Hebben het idee dat hij nu misschien ook een geirriteerde slokdarm heeft, maar willen het even vandaag nog aankijken en anders ook de HA bellen.
    Krijg je dan medicatie en helpt dat dan goed?

Deel Deze Pagina