Hallo, Ik had een vraag... mijn laatste menstruatie is op 23 juli jl. geweest. De 2 jaren dat ik pil-loos was heb ik een regelmatige cyclus gehad van 27 dgn variend tot hooguit 30 dgn cyclus. naar mijn weten is de LF altijd 13 dgn geweest op 6 augustus jl. had ik een pos. ovu test en zijn dan ook flink aan de klus gegaan met het gewenste resultaat! Op dag 27 van cyclus teste ik al positief: zwanger!!! Nu reken ik uit via de calculators en mijnkalender.net dat ik op 29 april zou zijn uitgerekend. ik zou dan nu ook 8 wkn en 5 dgn zwanger zijn Gisteren een echo gehad bij mijn VK en die meette een vruchtje van 1,2cm en er was duidelijk een kloppend hartje te zien op de echo! zij gaf aan dat ik 'maar' 7,2 dagen zwanger ben ( gisteren dan... ) Hoe komt zij aan die berekening en wat moet ik nu aanhouden? wat denkt u ? of ...Is er hier sprake van een groei achterstand? Hoop dat u mij gerust kan stellen....Alvast bedankt! Groetjes, Dagmar
Hoihoi, De verloskundige berekend dit niet maar de echo. Aan de grootte van een vruchtje zit een termijn vast. Dus de computer van het echoapperaat berekend daar het termijn bij. Je ziet wel eens vaker dat het een week verschild. Je kan met dit termijn nog niet over een groeiachterstand spreken. De celdeling hebben we niet onder controle en waarschijnlijk is de celdeling bij jou kindje wat rustiger aan gegaan. Waarschijnlijk heeft ze met je afgesproken dat je over een paar weekjes nog een keertje voor een echo mag komen om te kijken of het vruchtje goed is gegroeid. Vertrouw op je lichaam!!. Imke
Hoi Imke! bedankt voor je reactie! fijn te horen dat het niets ernstigs is en het wel vaker voorkomt Ik mag inderdaad op 26 oktober weer terugkomen en moet eerlijk bekennen dat ik haast niet kan wachten Bedankt! Liefs, Dagmar