Hoe lang duurt het?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hester, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Vandaag heb ik gehoord dat ik overmorgen in het ziekenhuis moet komen om de bevalling in te leiden.

Nu ben ik vergeten te vragen hoe lang het eigenlijk kan duren vanaf het moment dat dit inleiden begint totdat de baby er is.

Wie weet dit?
    De baarmoederhals is al redelijk rijp, zeiden ze.
    Moet ik erop rekenen dat ik er nog dagen zoet mee ben? (ook i.v.m. het inpakken van m'n tas :oops: )

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Alsje nog geen ontsluiting hebt kan het inderdaad wel een paar dagen duren, afhankelijk van hoe goed je reageert op de baarmoederverstrijkers en zo, maar ja je kan ook al dezelfde avond klaar zijn is niets over te zeggen eigenlijk, ga uit vna een paar dagen kan hetalleen maar meevallen ;)

heel veel succes!

3. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ff m'n verhalen doen:

Van m'n oudste ben ik ingeleid op 40.1 weken, moederkoek was op en beeb kreeg geen eten meer.
    Had een zo goed als rijpe baarmoederhals en nog geen ontsluiting.
    Ze zijn begonnen met een pilletje onder m'n tong om de baarmoederhals volledig te laten rijpen (bleek echter niet nodig, maar kreeg het toch), dan een infuus om de weeën te starten.
    Dit was om 8u s ochtends.
    Er gebeurde helemaal niets.
    Om 15.40u kreeg ik een eerste krampje en ze besloten de vliezen te breken.
    Viel stil tot 16.10u.
    Toen kreeg ik uit het niets een weeënstorm en om 16.20 was Brecht er na 10 minuten weeën en 1x persen.
    (ging vlotjes dus :) )

Van m'n jongste ben ik ingeleid op 35.6 weken omdat ik nog amper vruchtwater had, moederkoek was op en navelstreng was enorm dun geworden, gevaar voor verstikking van de baby dus.
    Ik had toen 3 cm ontsluiting en de baarmoederhals was ook zo goed als rijp.
    Er werd geen infuus gestoken deze keer omdat ik al ontsluiting had en er werd besloten onmiddelijk de vliezen te breken, dit was om 7.30u stipt 's ochtends.
    En nu komt het (ff héél goed opgelet :) :p ):
    eerste wee: 07.57u
    tweede wee: 07.59u
    08.02u: derde wee en baby in bed!
    Zonder persen, in 5 minuten vanaf de eerste wee, en in 3 weeën was hij er al.

Nu weet ik dat inleiden vaak pijnlijker is dan een natuurlijk begonnen bevalling, maar dat komt omdat het opgewekt is, en dus onnatuurlijk en geforceerd.
    Langs de andere kant ben ik het levende voorbeeld van een zo goed als pijnloze bevalling (2x dus) na inleiding.

Ook deze keer word ik ingeleid als de bevalling volgende vrijdag nog niet vanzelf is gestart, dan ben ik precies 37 weken zwanger. Reden is dat de beeb al sinds week 15 van m'n zwangerschap weeën moet verwerken, zich niet prettig voelt, de moederkoek begint te verkalken (op te raken dus) en ik zo goed als bekaf ben door die weeën en het slaapgebrek.
    Ik heb inmiddels een kleine 5 cm ontsluiting en de baarmoederhals is alweer zo goed als rijp.
    Het zal dus weer een stortbevalling worden, dat staat vast, of het nu op de natuurlijke manier begint of ingeleid wordt...

Als ik volgende vrijdag haal tenminste, mag volgende maandag stoppen met de weeënremmers en de gynae is er zo goed als zeker van dat een inleiding niet nodig zal zijn.
    We wachten af en zien wel wat komende week brengt.

Bevallingsverhaal volgt zodra ik uit het ziekenhuis ben gekomen, maar je mag zeker 5 dagen opname verwachten (is zo'n beetje standaard hier in België en zeker bij een vroeggeboorte) ;)

Veel succes met de inleiding en een prachtige, gezonde baby gewenst!
    Lie.

4. Hoi Hester,

Waarom wordt je ingeleid?
    Heb je het verhaal nog gelezen van Angela?
    Mijn inleiding was bij 36 weken bij mijn zoon en dit heeft 17 uur geduurt.

Suc6

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oooh Hester wat spannend!

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel erg veel succes wensen en hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt.

Ben jij misschien wel de volgende juni mama ;)

Liefs
    Manuela

6. Hester

Hester Niet meer actief

Jaaa... dank jullie wel! Ik ben ook zo benieuwd! Het is vanwege zwangerschapsvergiftiging.

7. Niet meer actief

Oh Hester wat spanennd! Mijn Vlos zei dat het maximaal 3 dagen kan duren als je wordt ingeleid...
    Hey heel erg veel succes de komende dagen! You can do it!

8. Marloesje

Marloesje Actief lid

2 jan 2007
    361
    0
    0
    Ik ben bij de eerste ook ingeleid. Om 8 uur 's ochtend kreeg ik gel en de vorige morgen om iets over 9 uur is Jasper geboren. De weeën begonnen bij mij om 4 uur 's middags.

9. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben 14mei om 9:00 aan het infuus gegaan
    en Belle is 14 mei om 23:55 geboren.

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Met de inleiding van mijn dochter (doormiddel van gel) duurde het 10.5 uur in totaal. (kreeg een half uur na dat er gel was in gebracht al weeen)
    En met de inleiding van mijn jongste (via infuus) duurde het 3 uurtjes in totaal. (vanaf de eerste wee ongeveer 2 uurtjes :D)

M'n middelste is uit zichzelf gekomen :D

Succes!

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ben benieuwd hoe het inmiddels is met je? Veel sterkte en we lezen het weer terug als de kleine gearriveerd is in jullie armen.

Deel Deze Pagina