Je hoord veel over uitscheuren en dat het daaronder gehecht moet worden... Maar doet dat geen pijn? Er word zo cool over gedaan 8) Lijkt mij hartstikke pijnlijk , ben al zn pieperd Ik overleef de bevalling nooit ....
Haha nou, mijn persoonlijke ervaring is dat het uitscheuren en hechten het minst pijnlijke van de hele bevalling was. Was eigenlijk wel grappig, was gezellig aan het kletsen met de arts die me aan het hechten was, hij zat op een gegeven moment een liedje te neurien tussen m'n benen
inscheuren? knippen ze dan niet bij jullie in ieder geval zoals eerder vermeld is dat idd het minst pijnlijke aan heel de belevenis achteraf is het alleen wat hinderlijk bij het zitten
Het scheuren voel je niet eens. Heb ik bij alle2 m'n jongens gehad en dan nog 2x op dezelfde plaats. Enkel het hechten vond ik lastig. Nu ja, niet het hechten op zich, maar de verdovende spuitjes, bah. Komt ervan, met m'n stortbevallingen, konden niet op tijd inknippen...
Ik heb begrepen dat ze tegenwoordig weer liever een scheurtje laten komen dan gelijk knippen omdat een scheurtje wat makkelijker 'heelt'.
Ik ben geknipt. Tijdens de bevalling voel je daar helemaal niets van. Van het hechten zelf heb ik inderdaad ook weinig gevoeld. Maar ik heb er wel veel last achteraf van gehad.
bij mij haden ze net de verdoving gezet (wat ik tussen de weeen door niet bijzonder pijnlijk vond) om te gaan knippen, toen ik ergens toch nog de kracht vandaan haalde om het laatste stukje op eigen kracht te doen, waardoor ik ervoor gezorgd heb dat ik uitgescheurd ben (waar ik niets van gevoeld heb), naderhand werd ik nog bijverdoofd voor het hechten (totaal 6 hechtingen) en van die 2e verdoving heb ik weinig gevoeld, van het hechten iets meer maar echt, dat is me ZO enorm meegevallen! ik had terwijl ze aan het hechten was echt heel vaak gedacht heb ik me hier nou zo druk om gemaakt! het plassen naderhand viel me ook alles mee, okee het doet wel pijn maar als je eenmaal bevallen bent dan kun je alles aan ook de dagen/weken erna vond ik het wel lastig en pijnlijk maar toch is het me enorm meegevallen. (de tip die vaak gegeven word om vooral wel erop te gaan zitten, wel zo snel mogelijk en regelmatig te gaan plassen, etc. vond ik wel een hele goeie, dat heeft bij mij wel geholpen. als ik uren het ging ontzien om erop te zitten dan werd de pijn veel erger als ik dan uiteindelijk toch erop moest zitten.)
Ik maakte me daar 11 jaar geleden ook zoveel zorgen om. Het uitscheuren, echt niets van gevoeld. En toen ik gehecht moest wordne , moest ik heel erg huilen omdat ik wilde dat ze van me af bleven.... Maar toen de hele aardige arts begon, en de verdoving zette en hechtte... ik voelde helemaal niets, en de arts was heel aardig en zie dat hij het heel mooi ging maken ( dat had ik toen echt even nodig) De rest van de bevalling daarentegen ........ brrrrr
Ik ben ingeknipt met een verdoving, dus daar voelde ik nix van. Daarentegen toen ze gingen hechten heb ik alles gevoeld. Dus kan alleen maar zeggen dat als ze gaan hechten dat je een verdoving eist! Heb er spijt van dat ik dat toen niet gedaan heb! Tegen mij zeiden ze alleen maar: "ontspan maar"...... Wat een dwazen zeg
Ik ben ook een klein beetje ingescheurd en kreeg vier hechtingen. Ik vond het echt heel erg mee vallen. Oke, een verdovingsspuitje is nooit lekker, maar dat overleeef je echt wel. Verder ben je zo bezig met je kindje, wat kan jou die paar hechtingen dan nog schelen? Zo heb ik het ervaren, maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk
Ik ben geknipt, en kreeg 4 hechtingen. Die verdovingsprik voelde ik even, 1 keer konden ze het niet voorkomen, dus dat steekje heb ik gevoeld maar viel wel mee. Er was een assistente bij, maar ik was allang blij dat de vk mij hechte, en het uitlegte aan haar, straks was ik de 1e patient die door die assistente werd gehecht, nou liever niet.
Ik ben ingeknipt en de knip is nog ingescheurd, maar daar heb ik echt helemaal niks van gevoeld! Er gebeurt zoveel daar beneden, dat voel je ECHT niet!
Ik ben ook behoorlijk ingescheurd maar daar zou ik me helemaal niet druk om maken dat valt allemaal reuze mee , mij hebben ze zonder verdorving gehecht want de verloskundige zei dat de verdoving erger was dan het hechten ... en dat scheuren voel je al helemaal niet hoor ,
Maak je niet druk! van het uitscheuren voel je niks. Op het moment dat het hoofdje insnijd (een heel naar woord, maar het betekent gewoon dat het hoofdje met de grootste omvang door de vagina komt) staat er zoveel spanning op je perineum dat je niet voelt als je inscheurt. Hetzelfde geldt in de meeste gevallen ook voor een knip, die vóór het insnijden gezet wordt. Op een hoogtepunt van een wee wordt er een verdoving gezet of direct ingeknipt. De meeste vrouwen ervaren de knip als een prikkend gevoel, verder niet pijnlijk. Het hechten kan wel eventjes vervelend aanvoelen. Zeker als er nog een verdoving gezet moet worden, dan voel je dat wel eventjes. Sommige plekken in de vagina zijn ongevoelig voor de verdoving waardoor je op die plekken soms wel de hechtnaald er doorheen voelt prikken. Wees niet bang hoor! Op dat moment heb je waarschijnlijk lekker je kleinje in je armen en heb je meer dingen aan je hoofd dan te letten op de pijn Het is vaak ook zo gebeurd.
Ik had aan mijn VK gevraagd of de knip zeer deed omdat ik zelf ook ontzettend bang ervoor ben en ik kreeg als antwoord dat ze zelden tot nooit knippen Scheuren lijkt me ook verschrikkelijk maar knippen lijkt me veel erger! Groetjessss
De knip hebben ze gezet zonder verdoving om dat daar geen tijd meer voor was maar het pijnlekste vondt ik nog wel het schoonmaken vlak voor het hechten verdder heb ik n iks gevoeld
Ik heb het inscheuren wel gevoeld en het brand onzettend.... Het is natuurlijk niks vergeleken bij de weeen, maar ik vond het toch wel pijnlijk..
Ik heb van het inscheuren niets gevoeld. Dochter was er dan ook in 1 perswee, te snel om iets te voelen dus. Ik was als de dood voor het hechten. Maar ik heb niets gevoeld. Van de spuit niet, van het hechten niet, en het viel zo ontzettend mee!
Ik heb van het knippen zelf niks gevoeld en van het hechten alleen maar een beetje trekken, maar die periode erna..oeff das me toch bar tegen gevallen...ik hoorde achteraf dat ik wel zo enorm veel hechtingen had...achteraf had ik dat ook wel kunnen weten want hij is bijna 45 minuten aan het hechten geweest