Tandenpoets tips gevraagd!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sic, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Hier elke avond drama bij het tandjes poetsen. Het moet nu eenmaal gebeuren, maar ik vind het wel erg zielig dat hij overstuur raakt en wij hem ook behoorlijk in de houdgreep moeten nemen.

Van alles geprobeerd;

- twee identieke tandenborstels. Hij eentje om mee te spelen en bij ons in de mond te stoppen en wij een waar we zijn tanden dan mee poetsten. Dit is 2 weken onwijs goed gegaan en toen was het ineens klaar.
    - bekken trekken, laten lachen.
    - liedje zingen, ook zodat hij weet dat het na het liedje klaar is.
    - Dentinox
    - andere tandenborstel.

Wat ik nu iig ga doen is op zoek naar een nog zachter borsteltje. Er gebeurt van alles in zijn mondje, tandjes en kiesjes die door proberen door te komen. Zal allemaal erg gevoelig zijn.

Wie weet is er niet echt een oplossing en doet het gewoon pijn door het doorkomen van tanden en kiezen. Maar als iemand nog een idee hebt, dan probeer ik het graag!

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    tja bij E. is het ook drama. 's avonds mag ze zelf beetje rommelen. (tandpasta eraf zuigen enz) en 's ochtens na de boterham doe ik het. zo hebben we geen strijd en word er toch gepoetst

3. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Bedankt voor je reactie! En gaat het in de ochtend na de boterham dan wel beter/dramaloos? Kans is natuurlijk dat hij ook zo overstuur raakt, omdat hij dan erg moe is en dan weinig kan hebben. Dus zo vlak voor slapen is voor de tandjes wel de beste tijd, maar misschien niet voor hem.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook drama op momenten dat er Tanden door komen. Anders gaat het wel redelijk. Ene dag beter dan de ander. Heeft hij goed laten poetsen dan mag hij nog even met de tandenborstel spelen, anders niet :)

5. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week dit gevraagd aan de logopediste. Wat nu werkt is het overzichtelijk maken. Nl. Tot drie tellen . Kind op schoot, met je ene hand kinnetje ondersteunen. Met andere hand drie tellen poetsen . Hardop 1 2 3 tellen en uitrusten. Heel hard en blij goed zo roepen als het gaat en dan weer 1 2 3 tellen poetsen. Ze kunnen het dan overzien en weten dat ze tussendoor kunnen ontspannen. Hier werkt het echt. Eerst vond hij poetsen geen probleem maar na nieuwe kiezen en waterpokken in zijn mond was de zin weg.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hier nog steeds moeilijk vaak.nu hebben we weer een fase waarin het moeizaam is maar er zijn ook periodes dat het goed gaat.

Ik doe het in de ochtend na het ontbijt half uurtje erna ofzo.en voor het slapen gaan.ik leg m'n zoontje dan in bed en liggend kan ik er beter bij.

Nu wil hij alles alleen maar zelf doen.we doen het samen.soms laat ik hem eerst aanmodderen en poets ik echt na.zijn laatste kiesjes komen door boven, dus dat is gevoelig..maar het lukt altijd nog.

Vast ritueel helpt.zoals bij alles!verder ook zelf laten doen, liedje zingen, verhaaltje vertellen, zelf tanden borstel afspoelen, maar ook mama's tanden poetsen, met grote borstel.dat hielp in het begin ook heel veel!

Het blijft zoeken...zoals met wel meer dingen haha!

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hier ging het in het begin lastig en vond hij het niet leuk.
    Maar we hebben sinds een tijdje een vingertandenborsteltje (Prenatal) en het gaat echt super elke avond!
    Hij ligt telkens al klaar en houd zijn mondje open en gaat enthousiast trappelen whaha. :D
    Hij blijft zijn mondje ook openhouden terwijl ik zijn tandjes(4 boven, 2 onder) poets. Hij houd ook weleens mijn vinger vast en gaat dan zachtjes op dat borsteltje bijten. :p

8. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Onze dame vind het ook niet leuk...eerste paar keer wel. Ze vind het leuk als je zelf ook poetst...dan doet ze het wel. Tijdens het poetsen laat ik haar in de spiegel kijken en ze houd de tube vast. Nu haar kiezen doorkomen doet het zeer, dus poets ik minder lang. Hoe meer drama, des te meer zal ze protest gaan geven. En uitbundig belonen als we klaar zijn met poetsen!!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier ging dat destijds ook niet goed. Wij zijn heel snel over gegaan op elektrisch poetsen. Dat ging prima toen

10. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons was het ook drama totdat we een spiegel gingen gebruiken! Eerste keren lieten we haar zelf al kijkend in de spiegel poetsen. Later poetste we ook nog na..we we maakte er verder een groot feest van!

11. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Ik doe altijd een soort van spelletje:) Hier ook drama's eerst, maar nu dus niet meer.:cool: het gaat ongeveer zo:
    Zoon doet mondje open en we bekijken samen de tandjes om tot de conlusie te komen dat er toch nog wel wat restjes eten inzitten.. Daar zit nog wat brood *poetspoets* daaaaar nog wat melk *poetspoets* (heel snel;)) Oh oh.. wat zit daar nou (dan zit ik al met mijn oog bijna in zijn mond en lacht hij zich helemaal kapot) een rozijntje dus *poetspoets*
    Oké, het klinkt echt belachelijk, maar had dit zelf ook hier op het forum gelezen en was behoorlijk wanhopig dus heb het gewoon geprobeerd en het werkt hier echt heel goed:)

Deel Deze Pagina