Hoi mama's, Zoals de titel het al zegt zouden wij dolgraag het inbakeren af willen leren, maar ons zoontje van 5 maanden is het hier niet mee eens. De inbakerdoek die hij nu heeft is van pacco en ik denk/vind dat het het inbakeren niet meer nodig heeft. We zijn met inbakeren begonnen omdat ons zoontje keer op keer schrok van zijn handjes maar nu is hij zich heel bewust ervan en schrikt hier niet meer van. Maar zodra hij moe is begint hij met huilen en dit wordt krijsen TOT hij de inbakerdoek om zich heen krijgt dan pas wordt hij wat rustiger. Maar we kunnen toch niet veel langer hiermee door blijven gaan, er komt toch een punt dat hij zelfstandig zonder inbakerdoek moet kunnen slapen? Ik kan ook niet even de stad in gaan, want als hij moe wordt slaapt hij niet in de kinderwagen maar wilt hij de inbakerdoek om zich heen. Tot het moment dat hij de inbakerdoek om heeft begint hij te huilen en stopt er dan niet mee. Ons zoontje slaapt niet zelfstandig maar verzet zich nog steeds tegen de slaap, dus we kunnen hem niet in een slaapzak doen en dan de laken strak om hem heen doen (dit hebben we al geprobeerd, maar hij slaapt pas als hij de doek om zich heeft en in onze armen ligt). Het inbakeren is wat complexer in ons geval omdat ons zoontje niet zelfstandig slaapt anders zou het denk ik wat makkelijker zijn geweest. Heeft iemand misschien raad of tips om ons te helpen hiermee (tips om zelfstandig te laten slapen zijn ook erg welkom). Groetjes, Zonstraal
Hoi Zonstraal, We hebben het hier afgebouwd door eerst 1 armpje buiten de paccodoek te laten, je bakert dan nog wel in maar onder de oksel door. Dit ging eigenlijk direct prima. (we hadden "cold turkey" geprobeerd maar dat was geen succes...) Na een paar weken hebben we de doek helemaal achterwege gelaten. Gek genoeg ging dat overdag prima, maar 's avonds werd hij helemaal hysterisch als hij zonder doek moest slapen. Dus toen hebben we die er ook nog maar een weekje erin gehouden. Na die week was het even twee avonden véél heen en weer lopen en véél troosten, maar ineens had ie het door en had hij de doek niet meer nodig. Succes!
ik voelde aan dat ze het minder nodig had dus probeerde dan overdag alvast een slaapje zonder (wel met de strikte regels die bij het inbakeren horen!) en dat ging opeens goed en toen heb ik cold turkey snachts hem laten wegvallen. Wat je kan doen is een minder strakke puck a baby proberen, dat is een inbakerzakje iets minder strak en kan je makkelijk 1 armpje losdoen (dus oefenen)
Hier ook uitgebakerd, met 4 maanden. Ik ken de pacco niet, had zelf de puckababy. Ik ben begonnen met 1 arm eruit en de dag erna 2 armen. 's Avonds en 's nachts ging dit meteen goed, maar overdag moest ik steeds heen en weer lopen. Het lukte Thijs maar moeilijk om in slaap te komen en ik heb hem de eerste paar dagen in slaap gewiegd. Dit ging goed, al was hij soms na 10 minuten al weer wakker. Ik heb echt doorgezet, maar was wel een flinke klus! Na 1 week ging het goed. Misschien is een slaapzak een idee, dat je de armen bij het lijfje stopt. Als dit goed gaat dan in een mouw. Je kan de mouwen eventueel vastnaaien aan de slaapzak. Zo ligt hij wel strak, maar heeft wel wat speling. Dan zou je het losmaken. Zelf had ik nog 1 week vakantie toen ik heb uitgebakerd. Ik had echt zoiets van nu gaat het gebeuren. Het is me allemaal meegevallen, maar je moet er wel de tijd voor hebben. Succes!
Hoi,' Mijn zoonje sliep ook in de pacco doek. Ik heb op een gegeven moment de Puckababy voor hem gekocht. Vooral vanwege het feit dat hij overdag veel deed draaien, en dat wilde ik voorkomen in de slaap. Hij sliep en slaapt nog het beste als hij strak ingestopt zit onder de deken. Toch wat minder 'los' zeg maar... Op een dag ben ik gaan proberen met de Puckababy. Je moet eerst het makkelijkste slaapje proberen, als je kindje dat heeft natuurlijk. Mijn zoontje was er van de één op andere dag geheel klaar mee. Ik heb hem toen de hele dag en nacht in de Puckababy gelegd en het ging direct goed. Nu slaapt hij gewoon in een slaapzak, terwijl ik in het begin ook dacht: Hoe komen we hier vanaf??? Niet forseren, het komt vanzelf. Let wel op met draaien, en voor de rest zou ik gewoon zo doorgaan. Groetjes!
Super bedankt voor jullie reacties!! Goed idee om de mouwen aan zijn slaapzak te naaien, ga ik morgen eens even kijken hoe ik dat kan gaan doen! (heb geen naaimachine ). De pacco inbakerdoek met 1 open arm laten slapen en onder de oksel inbakeren is een goed idee ga ik zometeen even proberen Pff, begin meteen weet hoop te krijgen. Het is erg lastig want, hij is al een hele moeilijke slaper met alle ritueeltjes die erbij gepaard gaan en dan ook nog het inbakeren erbij ... het wordt allemaal net TE veel.