Het lijkt zoveel

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkerbel, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik maak mijn groente hapje zelf klaar met de staafmixer, nu wilde ik een 200 gr maken gewoon om te kijken hoeveel meneer ervan zou lusten.
    Want ik zag dat de groentje potjes in de winkel ook 200 gr zijn. Maar neem nu vandaag, heb ik sperzibonen gepureerd.
    Als ik 200 gr afweeg lijkt dat zoveel! Ik heb wel eens een potje fruit van 200 gr gehad en dat leek helemaal niet zoveel als ik het met de groente vergelijk.

Weeg ik het verkeerd af ofzo? Ik heb 2 optie's: weegschaal of in de maatbeker (hema) van de staafmixer 200 ml.
    Ervaring?

Tinkerbel ;)

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik weeg nooit maar doe het wel eens in een leeg olvarit potje. Dan weet ik precies de hoeveelheid ( is wel eens makkelijk als ik porties in wil vriezen). moet wel zeggen dat ik meestal gewoon de hoeveelheid maak waarvan ik denk dat het goed is. Soms iets teveel soms iets te weinig, maar ik eet ook niet elke dag exact 350 gram (om even een voorbeeld te geven).

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik het nog pureerde gaf ik Esmee altijd rond de 150 gram, 200 gr was veelste veel voor haar, maar ik deed er wel atijd een aardappeltje door ,dan is het al wat steviger.

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ja, ik heb er vandaag ook voor het eerst een aardappel in gedaan.
    Maar was echt meer dan genoeg dit, geloof dat dit iets van 120 gr was.

Wil hem namelijk niet weinig geven, hij moet natuurlijk wel groot en sterk worden! (ha ha)

Tinkerbel

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Thomas geeft van zelf wel aan of hij nog een hapje wil of dat hij genoeg heeft.
    Esmee hield dan dr kaken stijf op elkaar ,nu pakt ze het uit dr mond als ze het niet meer hoeft.

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Goed, bedankt. Het is op zich al een best groot mannetje hoor. Dus ik denk eigelijk dat het geen kwaad kan als hij niet alles op eet dan maar.

Hij is nu al 67 cm, en 8220 gr

7. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb het idee dat potjes voeding zwaarder is omdat dit meer een 'massa' is. Verse voeding is 'luchtiger', daarom lijkt het meer. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Hopelijk snap je wat ik bedoel.

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    @laatje:
    Ik denk het wel. Bedankt.

Deel Deze Pagina