eerste cyclusdag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chidori, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Hallo
    even een vraagje
    ik ben dus pas gestopt met de pil en krijg vandaag mijn eerste ongie na de pil ( de zogenaamde pilongie).
    Dus vanaf nu zal ik ook tellen hoeveel dagen mijn cyclus duurt.
    Maar moet ik vanaf vandaag beginnen tellen? Ik begin nu pas mijn ongie te krijgen (16u50) en het is nog niet echt rood, eerder bruin, sorry voor de details
    Ik weet zeker dat het over enkele uren echt rood zal zijn, maar dan is het al avond.
    Wanneer is dan mijn eerste cyclusdag?
    Toch vandaag? of moet ik meteen vanaf morgen beginnen tellen?

2. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik heb dat ook altijd zo en ik tel vandaag dan als de 1e dag. Bloed is bloed toch ook al is het donker bruin.

Volgens mij stond het eerder ergens ook vermeld.

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik tel altijd het eerste bloed maar heb laatst gelezen dat wanneer het de eerste dag is als je helder bloed hebt. Als je altijd maar hetzelfde telt denk ik dan maar...

4. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    ok, dan tel ik vandaag als eerste dag

Bedankt voor de reacties :)

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dames... je moet niet tellen vanaf de dag dat je donker bloed hebt of bruin bloed... Dan kom je met je berekening en je eisprong verkeerd uit...

Je eerste cyclusdag is de dag dat je echt helderrood bloed verliest en dat het ook echt doorzet! Geen druppeltjes dus of een beetje bij het afvegen of een beetje verlies.. Het moet echt goed doorzetten! Een dag gaat dan van 00.00 tot 23.59.

6. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Goed om te weten :)

Ik denk wel dat ik vandaag als eerste dag zal mogen nemen. Volgens mij zal het voor middernacht wel beginnen doorzetten.

Nogmaals bedankt voor de reacties

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Chidori - daar komt het idd op aan... of het doorzet voor middernacht.. Zo niet en na middernacht wel dan is morgen je 1e cyclusdag...

8. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    Ik wil even zeggen dat dat niet altijd opgaat.. Ik heb namelijk elke cyclus eerst 1 of 2 dagen alleen maar licht bloedverlies. Ik tel dus vanaf de eerste druppels.. Je moet kijken naar hoe je cyclus normaal is.. Bij mij zet het nooit echt door, altijd maar licht bloedverlies. Het verschilt per vrouw..

Deel Deze Pagina