persona veilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mayon, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Heb hem anderhalf jaar gebruikt en naar tevredenheid.
    Je moet dus wel de discipline hebben om niet te vrijen tijdens de rode dagen.
     
  2. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Fijn om te horen. Ja dat komt wel goed ;)

    @All bedankt voor de info over de staafjes.
     
  3. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Kan gewoon met een teststaafje. In de gebruiksaanwijzing staat hoe dat precies moet. Als je deze er niet bij hebt dan wil ik wel even in de mijne kijken voor je.
     
  4. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Nou, de Persona is binnen ;)
    Ik snap er nog nit zoveel van. Moet ik wachten tot mijn volgende menstruatie? En je mag geen langere cyclus dan 35 dagen hebben, ik denk dat ik daar deze maand wel aan ga komen..
     
  5. Trees

    Trees Niet meer actief

    Via Ebay.

    Ik heb inclusief verzendkosten bijna 27 euro voor 24 staafjes betaald. Het is wel even zoeken naar de juiste aanbieding, want het kan nogal verschillen via Ebay. Via de Duitse Ebay zijn ze soms nog goedkoper, maar deze verzenden niet altijd naar Nederland.

    Qua veiligheid is het eigenlijk heel simpel. Van de 100 vrouwen die een jaar lang persona gebuiken raken er 6 zwanger (96% betrouwbaarheid).

    Ik ben trouwens sinds twee weken begonnen en test me momenteel helemaal suf (en heb 'perongeluk' op een rode dag onveilige seks gehad - goed begin :)). Je went er snel aan en elke ochtend voor het na de wc gaan check ik even de lampjes. Naast de wc staat een opvangurinebakje mocht ik net voor mijn testvenster heel nodig naar de wc moeten. De urine kun je op kamertemperatuur bewaren waarmee je 's ochtends alsnog kan testen.
     
  6. Trees

    Trees Niet meer actief

    Je kan de eerste vijf dagen van je eerst volgende menstruatie starten. Het handigst is natuurlijk je eerste dag. Even rustig de gebruikaanwijzing doorlezen en dan wordt het snel duidelijk.
     
  7. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    gonnie, naar mijn weten mag je pas beginnen als je minimaal 3 opeenvolgende cycli tussen de 28 en 35 dagen hebt gehad. Ivm betrouwbaarheid.
     
  8. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ja dat klopt, maar wat als je onregelmatig bent? Dat zijn jullie dus niet?
     
  9. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Niet zo slim nee ;) Maar je mag toch drie uur voor en na je ingevoerde tijd, of bedoel je als je ook nog voor die 3 uur naar de wc moet?
     
  10. Trees

    Trees Niet meer actief

    Doe ik ook niet, maar ik ben vaak genoeg zwanger geweest om te weten dat als mijn cyclus eenmaal weer start het daarna precies elke maand weer 29 dagen is. Ik durf het gokje wel te wagen ;)

    Gonnie volgens mij kun je de persona wel gebruiken als je onregematig bent, maar je cyclus wel altijd tussen de 23 en 35 dagen valt.
     
  11. Trees

    Trees Niet meer actief

    Je moet je eerste plas na je langste slaap gebruiken, maar ik moet vaak 's nachts naar de wc en dan is vaak voor de drie uur van de ingevoerde tijd. Als ik wel op tijd ben dan heb ik vaak geen zin om een testje te doen en plas ik liever in een potje om later als ik echt wakker ben rustig te testen.
     
  12. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hier kotm hij morgen binnen, ben dus benieuwd.
    Maar ik kan pas over 10 dagen beginnen.
     
  13. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ok ik snap m. Goed idee trouwens, 'potje piesen' ben ik inmiddels wel gewend ;) en kan ik nog even goed wakker worden ja en dreumes een flesje geven.
     
  14. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Succes, ik ben benieuwd wat jij ervan vind, ik zit nu in mijn eisprong dus moet ook nog wachten met gebruiken hoor.
     
  15. Trees

    Trees Niet meer actief

    haha ik had ook nog een voorraadje piespotjes staan :D
     
  16. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    gonnie, idd je cycli moeten wel binnen de 23-35 dagen vallen!

    Als het hierbinnen wisselt is hij wel betrouwbaar, maar krijg je meer dagen waarop je niet mag vrijen.
     
  17. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Maar sorry voor mijn gezeur, kan hij niet meer dagen aan dan ofzo, ik bedoel, wat is de clou dat je niet langer dan 35 mag zijn??:)
     
  18. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Dan kan ie het niet meer berekenen.
    Hij heeft gewoon een "range" waarop die is ingesteld.

    Ik heb m ook een tijd niet kunnen gebruiken omdat ik erg lange cycli had.
     
  19. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Aha, bedankt.
     
  20. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hij is binnen en ik ben benieuwd hoor.
    Moet nog ruim een week wachten voordat ik hem kan gebruiken.
    Nu nog opzoek naar tesstaafjes met hetzelfde serienummer.
     

Deel Deze Pagina