persona veilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mayon, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

    Seth Niet meer actief

    en ik had er maar 2 maanden voor nodig....;) maarja... eerste was ook door de pil.. dus tja.....

    Thanx voor de tip... :D
     
  2. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Oeps.. Ben ik ook best wel bang voor.. Maar ja..
     
  3. Drophy

    Drophy Actief lid

    23 feb 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Hallo meiden!! Even een vraagje. Ik heb het volgende topic geopend
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/269288-navulling-cb-zwtest-zwanger-niet-zwanger.html

    Nu schijnt het zo te zijn dan de persona ovu testen positief uitslaan als je zwanger bent en in de digitale CB passen!! Alleen nu zie ik dat ze ze nergens per stuk verkopen maar per 8. Nu hoop ik hier iemand te vinden van wie ik er één mag overkopen. Ik betaal de verzendkosten natuurlijk ook!! Hoop dat iemand zo gek is om mij te helpen! PB me maar. Alvast bedankt!!
     
  4. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Nou meiden heb vandaag voor het eerst de Persona ingedrukt ;) Ben benieuwd. Mijn cyclus was wel 38 dit keer, maar hoeft deze keer niet weer zo te zijn toch? Ik doe het meer om even te testen, ga er niet teveel op af qua betrouwbaarheid nog.
     
  5. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    gonnie, weet je zeker dat je "even gaat testen?"

    persona onthoud je cyclus he... en daarom heb je na een paar cycli minder rode dagen.... dus even testen is er eigenlijk niet bij....
     
  6. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ik bedoel, als mijn cyclus deze maand weer zo lang is heb ik er sowieso niks aan, dan reset ik m weer.

    Zo wordt ik even vertrouwd met dat ding, ik heb een hekel aan nieuwe apparaten, daar kan ik eerst niet goed mee overweg.

    En hoe meer rode dagen hoe beter, mijn man wil m, ik wil liever onthouding maar das een ander verhaal. (Heb een keer topic over gehad, 'Enorm dilemma'.)
     
  7. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    okee dan is het goed gonnie.
    Bedoel het niet vervelend hoor maar zou het lullig vinden als ik niks zou zeggen en jij straks een probleem hebt ;)

    Ik heb dat topic van jou gelezen.

    Succes.
     
  8. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Dankjewel ;)
     
  9. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Bij mij werkte de persona niet. Op een cyclus van 28 dagen vroeg hij standaard t/m dag 16 om testen, terwijl ik mijn ei pas dag 19 vaak heb. Volgens dat ding had ik dus geen ei en kreeg ik alleen maar rode lampjes. Ei symbool heb ik nooit gezien.

    Toen ik ovutesten ernaast ging gebruiken kwam ik dus achter dat ik wel een ei had, maar dus heel laat. Begon me al bijna zorgen te maken. Ben toen met de persona gestopt.
     
  10. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Hoi marieke, vervelend voor je. Ik heb ook ovu-testen gebruikt, bovendien voel ik de eisprong al een week van te voren 'aankomen' dus ben ik benieuwd hoe het gaat.

    @All: Ik zit vandaag op dag 6 en moest mijn eerste test aan. Na die test geeft hij rood aan. Is dit voor de veiligheid of heb ik nu ws en vroege eisprong, meet hij al PH zeg maar?
     
  11. Seth

    Seth Niet meer actief

    De eerste maand krijg je heel veel rode lichtjes, omdat persona je cyclus moet kennen....

    (ik kreeg dus de tweede cyclus met persona groen licht op dag 6.... )
     
  12. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Oke klopt dus wel. Seth wat balen.. Dan beter maar wat meer rode lichtjes ;)

    Niet dat ik er niet blij mee zou zijn maar wil het liever nog even niet.. Vind het moeilijk..
     
  13. Seth

    Seth Niet meer actief

    Tja.... wellicht anders er even iets bij gebruiken..... (?) tot je meer vertrouwen hebt in Persona.....

    bedoel je moet wel vertrouwen hebben erin.... toch?
     
  14. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    gonnie, hij kent je cyclus nog niet dus geeft hij standaard al heel vroeg rood. Het apparaat meet niet je PH, maar je LH.
    De rode dagen worden pas na een paar cycli minder, tenzij je dus erg onregelmatig bent.
     
  15. Mayon

    Mayon Niet meer actief

  16. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ok dankje. Ik bedoelde ook LH ja :)

    Afgelopen maand was ineens 38 dagen dus snap het ook niet meer..

    Heb ik dus veel rode dagen misschien als dat zo blijft schommelen.
     
  17. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb dat geprobeerd maar kreeg een foutmelding.... werkt dus niet altijd!

    Gonnie: ik heb de eerste maand ook ovu testen naast de persona gebruikt, de persona gaf geen ei aan, de ovu testen wel.
    dus dubbele zekerheod zal ik maar zeggen.
     
  18. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ow die wilde ik nu juist niet meer gebruiken, Pff dan krijg ik het wel heel druk ;) Ik voel m toch wel dus is ook niet nodig dan.
     
  19. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik voelde mijn ei ook altijd, maar had hem niet altijd op dezelfde dag...
    Na de eerste 2 cuclussen is de persona goed betrouwbaar hoor!
     
  20. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Dat hoopte ik ook, maar waarom zijn er dan zoveel die het anders zeggen? Met name dan Seth, die meteen zwanger was..
     

Deel Deze Pagina