persona veilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mayon, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

    Seth Niet meer actief

    #61 Seth, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2011
    tja ik ben gewoon een van die 6%...... ;)


    over ei vinden....
    kan me herinneren dat er ergens in de gebruiksaanwijzing staat dat als je ei de eerste (of eerste 2?) cyclussen niet gevonden wordt, je contact op moet nemen met persona (?)

    Wellicht ligt het ook aan hoe je hormonen werken... ik heb ooit gewone ovutesten gebruikt, maar die werken hier ook niet.... krijg niet van die "oplopende strepen"..... zoals ik hier op de foto's zie....

    ook de eerste ronde van persona, was het van wel 2 strepen.... naar geen strepen.... naar hup opeens een EI... (maar wel gevonden dus...)......
    misschien vandaar dat ik dan toch groen licht kreeg op dag 6....(?)...

    nouja hier werkt het dus niet, maar bij jouw wellicht wel hoor.....
     
  2. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ok dankjewel Seth! Ik heb wel een paar dagen pijn én oplopende strepen op de ovu-testen. Dus eigenlijk moet het wel goed komen he.
     
  3. Seth

    Seth Niet meer actief

    hahaha.... tja... lijkt me wel ...... (al kan ik natuurlijk ook geen garanties afgeven... :D)....
     
  4. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    gonnie, ik had het altijd net als jij.... duidelijk aan lichaam, afscheiding en pijn te merken ei.... oplopende strepen etc... en persona deed t voor mij prima....

    Wat Seth idd zegt, zij heeft een dermate bijzondere cyclus gehad dat ze bij de 6% hoort bij wie die niet werkt.

    94% kans dat ie bij jou wel ok is!;)
     
  5. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Fijn! Hopen dan he ;)
     
  6. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    @Oxbow ben jij al begonnen?

    Hier elke morgen aan het testen, ik zit nu op dag 14 maar nog geen centje pijn van de eisprong.. (Ik heb er minimaal een paar dagen last van..) Dus zal wel weer een cyclus van 38 worden.. Op zich niet erg maar dan gaat Persona de deur weer uit ;)
     
  7. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Ik ben sinds een ruime week terug begonnen.

    Hier ook een cyclus van 40 dagen achter de rug, dsu hopelijk blijft dat niet zo want dan is hij ook hier weer weg.

    Maar wat ik niet snap is dat ik op dag 6 moest testen en daarna niet meer, was dat bij jou ook zo?

    Krijg wel iedere dag een rood lampje, maar voor de rest niet, terwijl ik zoiets had je zal de eerste maand wel iedere dag moeten testen tot je ei gespot is.
    Want zoals nu weet ik gewoon dat ik niet vruchtbaar ben, want heb nooit een kortere cyclus eerder langer en krijg wel een rood lampje (wat ze ook aangeven natuurlijk dat dat de eerste maanden zo is).

    Ben heel benieuwd verder.

    Hoe lang ben jij nou bezig?
     
  8. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Hoi ik zit nu op dag 19, en heb al een paar dagen wat pijn. Vanochtend had ik het symbool dat je ei binnen 1-2 dagen komt dus dat klopt wel.

    Ja op dag 6 moet je één keer testen, en dan weer op dag 9 ofzo, tot dag 23 dacht ik. Dat staat wel in het boekje. Ik test nu dus elke dag. Hij geeft wel continu rood aan vanaf dag 6 ja, omdat hij nu nog niet weet wanneer je ei komt, hij kent je cyclus nog niet. Als het goed is is dat de volgende maand, of die daarna, beter omdat hij dan 'raad' wanneer je ei is aan de hand van de vorige cyclus. Beetje vaag, snap je het?

    Wij hebben het ook gedaan tijdens een rode dag, dag 12 ofzo. Ik wist dat mijn ei rond dag 20 komt vaak, en ik had nog geen pijn. Vond dat ook wel eng maar voortaan kun je meer op Persona vertrouwen als het goed is, qua lampjes.
     
  9. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hier nu ook iedere dag testen.
    ben het al een paar keer bijna vergeten dat ik net op tijd was.

    Vind het evengoed een heel gedoe, even een pilletje slikken gaat sneller, maar ik ben blij dat ik geen hormonen meer hoef te slikken, dus daar hebben we het voor over.

    Nu wachten op mijn eisprong, ben wel heel beniewud of hij die kan vinden en wanneer het is, want in het verleden was het altijd tussen dag 12-15, maar sinds onze jongste er is, kan ik er geen pijl op trekken.
     
  10. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ik heb m op dag 20 gehad, zit nu op 22. De pijn klopte er precies mee, dus zal wel loslopen. Ik heb ook langere cycli nu, maar wel regelmatig.

    Ik vindt het testen wel meevallen, moet toch altijd naar de wc, even staafje eronder en in de Persona. Aankleden en daarna is het staafje wel klaar.

    Welke tijd heb je dan? Ik half 9 gedaan, langer lig ik nooit in bed en voor half 6 ga ik er ook niet uit ;) Hjj ligt op mijn nachtkastje dus zie m meteen.
     
  11. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Edit. Oxbow, ik zit nu op dag 23, (laatste test) en het was alweer groen vanochtend.. 2-3 dagen later, dat vertrouw ik nog niet helemaal! Nog maar even een paar daagjes wachten..
     
  12. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Maar als je op dag 19 het symbool kreeg dat je ei er over 1 a 2 dagen aan zit te komen, moet dag 23 toch wel weer safe zijn.

    Hier werkt het ding echt super, echt een hele goeie anti conceptie.:p
    We gebruiken nog steed voor het zingen de kerk uit, dus echt een nuttige anti conceptie is het niet, want het is al vanaf dag 6 rood en als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen zit je nu in je vruchtbare periode.

    Ik zou het niet erg vinden zwanger te zijn, maar mijn man wel vrees ik.
    Ik ben wel heel benieuwd wanneer hier mijn eisprong is, tot nu toe nog neit en zit nu op dag 13.
    Heb ook nog helemaal geen tekenen dat het er aan zit te komen, dus ik denk dat er ween een lange cyclus aan zit te komen.
     
  13. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ja maar, vanaf dag 6 rood als je hem voor de eerste keer gebruikt, betekend niet dat je dan l vruchtbaar bent he, dan weet hij het nog niet wat je lichaam altijd doet en zegt hij dit voor de zekerheid. De volgende cyclus is nauwkeuriger en zo steeds beter. Ik heb het ook na dag 6 gedaan dit keer, wist wel dat ei altijd later kwam. Of snappen we elkaar niet?

    Dag 13 is ook nog vrij vroeg he, na je ei is het meestal 14 dagen, dus als jij een lange cyclus hebt kan het nog niet nu. Voel jij m altijd ook?

    Ik ben er nog niet aan toe om zwanger te worden maar wil geen anticonceptie. Heb wel al een MK achter de rug, tijdje terug.

    Dag 19 het symbool is binnen 2 dagen, dus 20 of 21. Eitje leeft 1-2 dagen dus zit Persona wel op het randje vind ik..
     
  14. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Inderdaad ben je met dag 6 nog niet vruchtbaar, maar met dag 13 wordt het al wat risicovoller :D, alleen is de kans op een zwangerschap veel kleiner met voor hetzingend ekerk uit gaan en ik kan niet tegen condooms, dus dan doe je weleens wat.

    Een eitje leeft 24 uur, dus in dei periode kan hij ook bevrucht worden, maar zaadcellen doen er ook een tijdje over om bij het eitje te komen, dus ik denk wel dathet safe is hoor, maar ja straks ben je wel zwanger als je op mijn informatie afgaar en ben ik de schuldige :p.

    Je wilt in de toekomst wel een tweede?
     
  15. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Volgensmij ovuleer je óp 1 van de 2 dagen dat er een eisymbool is. Tenminste, ik altijd wel. 2-3 dagen later ben je echt wel safe hoor.

    Maar ik snap dat je het zekere voor het onzekere neemt.
     
  16. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ja op dag 13 wel!! Dan zou ik het ook niet meer doen.
    Nou je houd me wel op de hoogte van je ei he ;)

    Ik ben weer groen :)
     
  17. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Dag 15 en nog geen ei gespot.

    MAar ik moet zeggen ik geef bv (dus al niet betrouwbaar in combinatie met de persona) en ik weet dus niet zeker of ik wel een eisprong heb.
     
  18. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    nee niet veilig ik had heb om zwanger te worden en op de dagen dat ik me ei had staan flink geklust, en jawel zwanger die maand maar dan wel een week langer dan ik dacht.....had dus op een groene dag me ei sprong en niet op de dagen dat ie me ei aan gaf wild hem als anti conseptie gebruiken maar omdat ik echt geen 3 e wil nu maar een spiraal!
     
  19. Lotte1

    Lotte1 Actief lid

    12 sep 2008
    346
    0
    0
    Is zo'n persona niet een heel dure manier van anticonceptie?
    Ik heb geen idee hoe het werkt hoor.
    Ik ben op zoek naar anticonceptie zonder hormonen en ben benieuwd of de persona iets voor mij is.
    Kan iemand me kort uitleggen hoe zoiets werkt?
     
  20. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier boven je antwoord. Kost zo'n 10 euro per maand, eerste keer wel 70 ofzo omdat het apparaatje er bij zit.
     

Deel Deze Pagina